2012-08-09 | 21:02:48 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 61 - Dance?

Previous:
Att se planet åka iväg var en ren mardröm för mig, nu väntas bara den rena smärtan när man måste ringa och höra hans röst. När man vet att han är långt ifrån en och när man inte kan krama han och inte känna hans värme nära en...
2 Veckor Senare
Jag satt inne i vardagsrummet och surfade på min dator när Sarah kom och satte sig jämte mig. 
- Vad gör du? sa hon och jag tittade på henne och ryckte på axlarna. 
- Inget speciellt, väntar på att Justin ska ringa bara, sa jag och tittade på datorskärmen igen, Sarah nickade och började le. 
- Du vet den vinterdansen som vi alltid hade när vi gick i skolan? sa hon och jag nickade och tittade frågande på henne, hon började att le större. 
- Chaz och Ryan ska gå, dom frågade mig om vi ville gå, sa hon och jag skrattade och när jag såg att hon var allvarlig så skakade jag på huvudet. 
- Nej, för det första är jag gravid och för det andra.. vi går inte där längre! sa jag och Sarah slutade att le och suckade. 
- Snart kommer du att vara vuxen med en familj och du vill inte vara tonåring för en sista gång med dina vänner på en skoldans? sa hon och jag suckade och satte datorn på soffbordet framför mig och vände mig om och tittade på Sarah som såg ut att vara ledsen över att jag inte ville. 
- Okej, men jag kommer inte dricka bålen. Vad ska jag ha på mig? sa jag och tittade runt mig som om någon skulle ta fram en passande klänning till mig. Sarah började le och skrattade. 
- Det är redan fixat, sa hon och jag tittade frågande på henne när hon gick ut till hallen och kom tillbaka med en ljusblå klänning för gravida. Jag tittade chockat på den och sen på Sarah.
- När börjar dansen? sa jag snabbt och hon skrattade och tittade på klockan sen tittade hon på mig med en panik blick. 
- Om 2 timmar, sa hon och jag skrattade och tänkte för mig själv att det inte var någon fara men sen tänkte jag på vad vi skulle göra. Duscha, sminka oss, fixa håret, ta på oss och välja skor, jag började snabbt gå upp för trappan och satte mig på sängen och tittade frågande på Sarah. 
- Duscha, sa hon och jag nickade och hämtade handdukar och gick sen snabbt in i duschen, jag tror att denna dansen skulle ändå bli ganska rolig. Om vi kom i tid. 

Jag virade runt mig en handduk och satte den andra på huvudet innan jag gick ut till Sarah som log mot mig innan hon gick till duschen. Jag skrattade för mig själv, jag älskade kvällar som denna. 
När man bara var du och din kompis och hade roligt, som att fixa sig för skoldansen. Jag kommer ihåg våran första skoldans, vi båda kom med massor av smink och jätte stora klänningar. Även om vi visste hur man skulle klä sig så ville man ju vara fin men det gick lite överstyr, i alla fall när man satt 6 timmar innan dansen och fixade med det.
Nu kommer man ju nästan försent och man bryr sig inte lika mycket, man hade varit med om för mycket skoldanser så man inte riktigt brydde sig längre. 
Jag satte mig på sängen och tittader på mobilen när den började vibirera och på skärmen stod det "Justin Bieber", jag tänkte för mig själv att jag verkligen behövde byta namn till "Justin älskade bieber" eller något sånt.   jag log åt skärmen efter att jag hade tänkt klart och svarade snabbt. 
- Hej, sa jag och log som om han kunde se mig. 
- Hej, är allt okej? sa han och jag skrattade och tittade ned på magen. 
- Ja, det har bara gått 2 veckor, sa jag och han skrattade och jag hörde hur han log. 
- Så, ska du och Sarah göra något roligt nu när ni är ensamma hemma? frågade han mig och jag log och tittade på klänningen som hängde på dörren. 
- Vi ska faktiskt på skoldans, sa jag och Justin började att skratta, jag skrattade också och tittade ned på mina händer. 
- Se till att inte dricka bålen, sa han alvarligt och jag log åt hur gullig han var, jag skakade på huvudet men när jag kom på att ha var i telefonen så skrattade jag åt mig själv. 
- Så dum är jag inte, att jag dricker bålen, sa jag och jag hörde hur han ännu en gång började att le, jag saknade att se hans leende och längtade tills jag skulle se det. 
- Jag saknar dig, sa jag och tittade in i väggen. 
- Jag saknar dig med, tänk att jag snart kommer hem och att vi har vårat bröllop och att vi äger det lilla huset i Tailand med våran hund och våran son, sa han och när jag jag hörde han säga det så kände jag hur det började samlas tårar bakom mina ögonlock. 
- Jag tänker på det varje minut, sa jag och plötsligt kom Sarah in i rummet och satte sig jämte mig. 
- Jag vill inte sluta prata med dig men Scooter vill prata med mig, sa Justin och jag nickade och torkade en tår som föll ned för min kind. 
- Det är okej, hejdå, sa jag och väntade på svar från Justin. 
- Katie, gråt inte. Jag kommer snart, sa Justin och jag nickade åt vad han sa, jag visste att han snart kom hem. Men jag ville bara inte vänta så länge tills jag skulle möta han igen. 
- Jag vet... kom ihåg att jag älskar dig, sa jag med ett svagt leende på läpparna. 
- Jag älskar dig med.. hejdå, sa han innan vi la på, jag tittade på Sarah och började att le stort, hon tittade ledsamt på mig. Jag skakade på huvudet och ställde mig upp. 
- Jag vill ha lockat hår, sa jag och Sarah ställde sig upp med ett leende på hennes läppar och nickade mot mig. 
- Jag tror att jag också vill det, sa hon innan jag satte mig ned och hon började fixa mitt hår...

Ett kapitel till, vad tycker ni? 
5 Kommentarer för mer
 
Postat av: Arlinda

Skiiiit braa, älskar delen, meeee:)))

2012-08-09 @ 21:58:37
Postat av: Alberina

Meeeeeer!

2012-08-09 @ 22:00:30
Postat av: Nora

Aaaahhhhhh!

2012-08-09 @ 22:01:18
Postat av: Karin

Braaaa!! :D

2012-08-10 @ 00:10:18
Postat av: Becka

Bra :)

2012-08-10 @ 02:15:49
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: