2012-08-10 | 23:10:21 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 62 - No drinks!

Previous:
- Jag vill ha lockat hår, sa jag och Sarah ställde sig upp med ett leende på hennes läppar och nickade mot mig. 
- Jag tror att jag också vill det, sa hon innan jag satte mig ned och hon började fixa mitt hår...
 
Vi stod och tittade oss i spegeln när det plingade på dörren där nere, jag tittade på Sarah som tittade på mig och log. 
- Ha kul, snart kommer du få en familj, sa hon och jag började le svagt mot henne och nickade. 
- Jag lovar att jag inte ska förstöra din roliga kväll, sa jag innan vi började gå ned till dörren som plingade. Det var säkert Chaz och Ryan som ville komma och hämta oss som gentlemän. 
Sarah öppnade dörren och snart möttes vi av två killar som definitivt var Chaz och Ryan fast med kostymer på. 
- Hey, girls, skrek Ryan och började att le stort, jag skrattade och hoppades på att dom förstod att jag inte kunde dricka.
- Ta det lugnt, Katie. Vi vet att du är gravid, fast ja.. Chaz visste inte innan ikväll, sa han och Chaz tittade på mig och log. Jag skrattade och log tacksamt mot båda. 
- Eftersom Justin inte är här kommer vi vara han ikväll, sa Chaz och sträckte ut sin hand, jag la min hand på hans och han pussade den. Jag skarttade åt hur löjliga båda var, men ändå riktigt snälla. Man känner sig trygg med alla sina vänner om sig. I alla fall gör jag det. 
- Eftersom du inte kan dricka, ska inte jag heller, sa Sarah och log mot mig, jag log tacksamt mot henne och skrattade åt alla mina vänner. Hur gulliga dom kude vara mot mig bara för att jag är gravid. 
- Är ni klara? frågade Ryan plötsligt och både jag och Sarah nickade samtidigt och skrattade åt varandra innan vi gick ut ur huset och hängde med Chaz och Ryan ut till bilen. 

Efter några minuter var vi framme och vi alla kunde hoppa ut ur bilen, när jag väl tänkte på det så visste jag inte så mycket om dansen som vi skulle till. Eller i alla fall inte kom ihåg. 
- Vad är det du bekymrar dig över? sa Sarah och jag tittade på henne och skakade på huvudet innan jag skrattade. 
- Jag vet inget om dansen, sa jag och tittade frågande på henne medans vi började gå in till skolan som jag inte hade varit inne i på riktigt länge. 
- Okej, alla i skolan får vara med på dansen men också dom som är under 19 i hela staden, vi har hjälpt till att fixa dansen flera gånger. Vad kan vara skillnaden nu?  sa hon och jag skakade på huvudet och ryckte på axlarna. 
- Jag vet inte, det är bara jag som oroar mig över att jag inte ens kan drick vatten, sa jag och Sarah skrattade och tittade frågande på mig. 
- Jag lovar, du kan säkert dricka vattnet men... som tur va tog jag med mig denna, sa hon och gav mig en cola, jag skrattade och log tacksamt mot henne innan vi gick in i salen där dansen skulle vara. 

Även om Sarah hade sagt "Vad kan vara skillnaden nu?" kände jag på mig att det var mycket mer alkohol i drinkarna nu än vad det var innan. Dessutom var allting så... vuxet. Våra danser brukade vara med disco lampa och bål men detta var en stor bar och massor av folk som dansade på golvet men det fanns i alla fall en disco lampa. 
- Skillnaden är stor, sa jag tyst och Sarah vände sig om och tittade på mig med en orolig min och nickade. 
- Jag känner också det på mig, sa hon och tittade runt sig och letade efter Chaz och Ryan som stod bakom oss och såg lika förvirrade ut som vi var. 
- Är det vara vi eller har vi kommit till fel ställe? sa Chaz och jag tittade bak på han och skakade på huvudet. 
- Jag känner på mig att denna kvällen inte skulle bli så rolig som jag tänkte den skulle bli, sa jag och tittade fram på alla som dansade tätt intill varandra med drinkar i händerna och ett stort leende på deras läppar. 
- Jag känner mig som en vuxen, sa Sarah och jag vände mig om till henne och nickade. 
- Vi kan göra våran egen lilla fest hemma? sa jag och Ryan ställde sig framför oss och tittade frågande på oss. 
- Varför kan vi inte bara vara här en liten stund och se hur det går? sa han och jag tittade på Sarah och sen på Ryan igen, jag suckade men nickade och gick in till alla som dansade och försökte hitta en stol. Jag hoppades på att jag hade Sarah bakom mig men just nu visste jag inte för att det var för mycket folk och det kändes inte tryggt här inne för mig. Inte nu. 
Plötsligt kom det en kille fram till mig, jag kände direkt på lukten att han inte var nykter. Snabbt vände jag mig om för att gå ut ur skolan men han tog tag om min arm och log ett stort leende. 
- Du är Justin Biebes flickvän va? sa han och jag kände hur jag började bli orolig över vad som skulle hända...

 Vad kommer hända med Katie? 
5 Kommentarer för mer!
Postat av: Karin

OMG!!!

2012-08-11 @ 00:33:37
Postat av: MBD - novell

Hej! Jag undrar om du kan göra snygga headers och om du isåfall gör det gratis? :$

Svar: Hejsan, ja. Jag gör headers och designers.Du får mejla mig på: [email protected].
Mejla mig hur du vill ha den och hur du vill att den ska se ut. Allt är gratis! :)
Ida Larsson

2012-08-11 @ 01:46:36
URL: http://mybieberdrug.blogg.se
Postat av: hana

Meeeeeeer

2012-08-11 @ 02:09:46
URL: http://hhana.blogg.se
Postat av: Arlinda

OMGGGGGG

2012-08-11 @ 03:04:03
Postat av: Arta

meeeeeer

2012-08-11 @ 03:04:24
Postat av: Miranda,

Sarah och Chaz och Ryan kommer och räddar henne?

2012-08-11 @ 08:43:54
Postat av: Becka

Bra :)

2012-08-11 @ 11:54:46
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: nora

ahhhhhhh

2012-08-13 @ 20:10:27

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: