2012-08-16 | 18:31:19 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 64 - Katie?

Previous:
- Vi har sett den typ.. 20 gånger? sa jag och Sarah ryckte på axlarna ch satte sig ned igen när jag suckade men nickade. 
- Okej, sa jag och Sarah skrattade och tog fram filmen och gick fram till TVn och satte in filmen, jag hoppades på att detta skulle göra mig må bättre...
1 månad senare
Jag vaknade av att jag hörde en smäll nedifrån, jag satte mig snabbt upp och tittade chockat runt mig. Snart hörde jag hur det skrek någon där nere och jag ställde mig upp och kände hur det började göra ont i min mage. Jag kände igen den känslan... 
Jag satte mig på sängen igen och tittade ned på min mage som kändes väldigt svullen, men jag vet att den växet fort nu den sista månaden. 
- Katie, sa Liam i dörren och jag tittade på honom och nickade, han gick fram till mig och satte sig på sängen jämte mig. 
- Hur mår du? sa han och jag tittade frågande på honom och log svagt. 
- Jag mår bra, varför undrade du? sa jag till honom och han skakade på huvudet och började att le innan han ställde sig upp och gick till dörren igen. 
- Inget, du åt knappt något igår bara, sa han och jag log tacksamt mot honom innan han gick ned för trappan. Jag skrattade och ställde mig upp och gick till garderoben. Jag var verkligen glad att alla var så oroade över mig... men jag är okej. Det känns bara lite i magen ibland. Men ändå är det bara 1 månad tills jag ska föda och till och med jag hade börjat att bli lite orolig. 
Jag tog fram en blå tunika och sen ett par mamma jeans, snabbt drog jag på mig allt och började gå ned. Idag kände jag mig hungrig, det som Liam hade sagt att jag inte åt igår. Jag hade ätiti flera chips innan vi skulle äta för att vi alla skulle tvunget se en skräckfilm som Liam hade valt. 
Jag hatar inte skräckfilmer men ibland är dom för jobbiga, som den vi såg igår. Det var nästan så att vattnet nästan gick...
- Är du sugen på pannkakor? sa Sarah och log mot mig, jag skrattade och satte mg på stolen och nickade. 
- Varför skulle jag inte vara? sa jag och tittade frågande på henne innan jag började äta på mina utsökta pannkakor som Sarah hade lagat. 
- Du åt knappt igår, sa hon och jag suckade och tittade på henne med en alvarlig min. 
- Jag är okej, allt är okej! sa jag och Sarah nickade och tittade ned på sina händer innan hon tittade upp på mgi med ett svagt leende på hennes läppar. 
- Vi är bara orolig för att... Justin inte är här, sa hon och jag nickade och tog en bit av min pannkaka. 
- Jag vet, det är jag också men det betyder inte att det ska hända mig något. Justin har  inte varit här på 2 månader. Då hände det inget, varför skulle det hända nu? sa jag och Sarah suckade coh skakade på huvudet. 
- Jag vet, förlåt, sa hon och satte sig jämte mig och började äta på sin pannkaka. 

När jag var riktigt mätt satt jag och funderade på Justin, han hade inte varit här på 2 månader men varje dag hade han ringt och SMsat med mig. Om jag inte skulle haft honom skulle jag inte kunna klara att vara gravid. Jag är ändå bara 17 och ska snart gifta mig också. Men om allt är med Justin... känns allt okej och jag känner på mig att vi kommer bli en lycklig familj. 
- Kom och titta på TVn! skrek Liam och jag tittade bak och ställde mig upp och gick till honom med Sarah efter mig. 
- Vad är det? sa jag och tittade på Tvn. 
- Det har kommit en ny skräckfilm, sa han och jag suckade och satte mig på soffan och skrattade åt Liam som verkligen var beroende av skräckfilmer. Han skulle kunna sitta och titta på filmer hela dagarna... om det var skräckfilmer... inget annat!
Han tittade chockat på mig. 
- Liam, det är bara en skräckfilm, sa jag och ställde mig upp när jag kände hur jag började bli svag i benen, jag började bli snurrig och plötsligt blev allt svart...
(lyssna medans ni läser!)
Sarah's Perspektiv
Jag skrattade åt Liam när Katie ställde sig upp och jag såg hur hon knappt kunde stå rakt, jag ställde mig upp och höll i henne när hennes ögon plötsligt stängdes och hon inte rörde på sig. Jag fick panik och kände på mig att det inte var att hon var trött hon hade svimmat.
- Liam, ring ambulansen! skrek jag och försökte väcka Katie när jag såg hur det var blod på mattan, jag skakade på huvudet och kände hur en rädsla inuti mig samldes i min mage. 
Jag hörde hur Liam började prata och jag kände en lättnad att ambulansen snart skulle komma men jag visste att det inte var bra att det var blod på golvet. Jag visste att det var ifrån Katie!

Jag såg hur dom tog ut Katie ur ambulansen och jag tog upp min mobil för att ringa Justin... 
- Hej, det är Justin? sa han i luren och jag skakade av rädsla. 
- Justin... 

Jag vet att ni ville ha ett bråk med Katie och Justin men jag fick en annan idé. Hoppas att ni gillar den. :)
Låten som är i slutet kommer jag att använda i nästa kapitel också! När tycker ni att det ska komma upp 2 kapitel? Idag eller imorgon?
5 Kommentarer för mer!
Postat av: Karin

2 IDAG!!!

2012-08-16 @ 19:19:37
Postat av: Arlinda

omg!!! ett till kapitel idag:))

2012-08-16 @ 20:10:21
Postat av: Alberina

:O

2012-08-16 @ 20:10:35
Postat av: Nora

ahhhhh!!!

2012-08-16 @ 20:10:59
Postat av: Arta

ojojojoj!

2012-08-16 @ 20:11:13
Postat av: Zhima

2 idag!!!!

2012-08-16 @ 20:53:37
URL: http://zhimaa.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: