2012-08-17 | 15:58:58 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 66 - Awake and glad!

Previous:
- Katie, älskling. Du måste vakna... Jake... vi behöver dig, jag klarar inte att ta hans om Jake själv. Snälla Katie, vakna! sa jag och kände hur det forsade ned tårar för mina kinder. 
- Jag älskar dig! sa jag och la huvudet på sängen och grät ut alla mina tårar...
2 Veckor Senare
Det hade gått 2 långa veckor, Jake hade fått komma hem men jag ville inte lämna Katie själv på sjukhuset så jag och Jake sov med Katie i hennes rum. 
Jag var orolig hur jag skulle kunna ta hand om Jake ensam när Katie inte var vaken men nu inser jag att det är inte så svårt. Bara att han vaknar varje dag klockan 2 eller 4 på morgonen eller snarare på natten...
Jag hade bara önskat att Katie skulle vakna så vi kunde vara en hel familj, utan Katie är det bara jag och Jake och utan Katie kommer jag knappt att klara av att leva...
- Justin, din mamma är här, sa sköterskan och jag nickade och tittade ned på Jake i mina armar Just nu kände jag mig riktigt vuxen. Jag hade vant mig vid att ha en liten bebis i mina händer varje dag. Men även om jag är van betyder det inte att jag inte är försiktig. 
- Justin! sa mamma och gick fram till mig, när hon såg Jake la hon handen för munnen och tittade chockat på mig. Jag log mot henne. 
- Vad tycker du? Liknar han oss? sa jag och tittade på Katie som låg på sängen och sov som hon hade gjort nu dom senaste 2 veckorna. 
- Han är... Fantastisk, sa mamma och gick fram till mig med ett stort leende på hennes läppar. Jag log mot henne med och ställde mig upp och tittade ned på jake som sov. 
Mamma sträckte ut sina armar och log mot mig. 
- Kan jag få äran att hålla honom? sa hon och jag nickade och gav henne Jake, jag log åt hur hon var så försiktig med honom. 
Mamma log och tittade ned på Jake inna hon  gav honom till mig igen. 
- Han är väldigt vacker, sa hon och jag skrattade och tog hans hand medans jag la ned han i spjälsängen som Sarah hade hämtat hemifrån. 
- Vill du ha någonting? sa mamma och tittade frågande på mig, jag skakade på huvudet och satte mig på stolen jämte Katie. 
- Nej, det är bra, sa jag tyst och tittade på Katie som var lika vacker som hon alltid hade varit, om hon bara kunde vakna nu skulle jag hoppa av glädje. 
Jag saknade henne, jag saknade hennes kramar och jag saknade hennes sätt att skoja. Jag skulle göra vad som helst för att få henne att vakna och bara känna hennes varma kramar. 
Jag tog hennes hand och smekte hennes kind när jag pötsligt såg hennes ögonlock röra på sig, jag tittade chockat på hennes ögon när hon tillslut hade öppnat dom. 
- Katie? sa jag tyst och hon tittade på mig och log svagt. 
- Hej, sa hon och jag skrattade och skakade på huvudet. 
- Jag har saknat dig, sa jag och kramade om henne, hon besvarade kramen och tittade sen på mig med trötta ögon. Jag började le och tittade runt mig efter vatten eller något som hon kunde dricka. 
- Hur mår du? sa Katie plötsligt och jag tittade på henne med en frågande min. 
- Va? sa jag och hon skrattade och rykte på axlarna och log svagt. Jag skrattade och tog vattnet som stod på bordet jämte Katie säng. 
- Vänta, sa Katie och jag tittade ännu en gång frågande på henne, hon tittade frågande runt sig och sen på mig igen. 
- Vart är Jake? sa hon oroligt och jag började att le och släppte hennes hand medans jag gick till spjälsängen och bärde upp Jake i mina armar sen tittade jag på Katie som såg ut att hon hade sett ett spöke. 
- Han är lik dig, sa jag till henne och satte mig på stolen igen...
Katie's Perspsktiv
Jag tittade på Jake som låg i Justins armar, jag kunde inte fatta att det var mitt och Justins barn... Vi hade blivit föräldrar.
Justin gav Jake till mig och när jag höll i honom kändes det rätt, allt kändes rätt. Mig och Justin, Jake och det huset i Tailand som vi skulle köpa. 
- Hur blir det med det huset i Tailand? sa jag och Justin skrattade och nickade. 
- Defenitivt, sa han och jag skrattade också och tog Jakes hand när Jake plötsligt började öppna ögonen lite. Det såg ut som han kisade, jag skrattade och tittade på Justin som log. 
- Det tar tid innan dom öppnar ögonen helt, sa Justin och tittade på Jake innan han tittade upp på mig igen. 
- Katie? hörde jag Sarah säga i dörren, jag tittade upp och såg Sarah stå där med kaffe i hennes händer. 
- Ja, det är jag, vaken och glad, sa jag och Sarah skrattade och satte kaffet på bordet innan hon kom fram till mig och skulle krama om mig när hon jag stoppade henne och gav Jake till Justin. 
- Nu kan vi kramas, sa jag och kramade om Sarah...

 Nu har hon vaknat... hur kommer det bli med Jake, Katie och Justin? Kommer dom bli en lycklig familj?
5 Kommentarer för mer!
Postat av: Karin

Ja! De kommer bli en lycklig family! :D

2012-08-17 @ 16:13:14
Postat av: sara

Skit bra meer.

2012-08-17 @ 16:37:39
Postat av: Miranda,

Jaaa, dom ska bli en lycklig familj som inte bråkar så mycket!<3

2012-08-17 @ 17:34:41
Postat av: hana

Gud vad bra nu är de lyckliga familj

2012-08-17 @ 18:07:36
URL: http://hhana.blogg.se
Postat av: Becka

Bra :)

2012-08-17 @ 22:13:51
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Arlinda

Guuud vad bra!! :)

2012-08-18 @ 16:58:59
Postat av: Anonym

äääällskaar den!!<3 skiiit bra

2012-08-18 @ 16:59:49

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: