2012-07-11 | 15:09:54 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 43 - We can't have the baby!

Previous:
Jag tittade mig i spegeln och gick sen till balkongen och tittade ut på vattnet, jag hade aldrig varit på denna balkongen förut. Men det var riktigt vackert, vattnet och lukten av hav. 
- Vi måste åka nu, sa Justin och kramade om mig bakifrån, jag vände mig om och la mina armar om Justins nacke och kysste han mjukt. 
- Okej, sa jag och log mot han och tog hans hand, vi gick ned till Pattie som satt på köksstolen och väntade på oss. När hon såg oss log hon. 
- Om ni är klara nu så åker vi, sa hon och jag log mot henne, jag hoppas att alla skulle ta det bra...
Justin's Perspektiv
Jag gick ut ur bilen och gick till Katie, jag log svagt mot henne. 
- Jag har en överaskning till dig sen, sa jag och hon log mot mig men fick en oroad min, jag smekte hennes kind och suckade. 
- Katie, oroa dig inte, sa jag och kramade om henne, hon suckade. 
- Det är inte så lätt, sa hon och gick ifrån mig, jag tittade frågande på henne när hon var påväg in i restaurangen. Hade jag gjort något fel? 
- Justin, kom! skrek Mamma ifrån dörren in till restaurangen, jag skakade av mig mina tankar och började springa till dörren. 

Jag hade bokat hela restaurangen men hade valt ett bord på balkongen så man fick en fin utsikt, jag hoppades på att alla skulle ha roligt. Även om det kanske skulle bli lite pinsam tystnad när vi berättar att Katie är gravid. 
- Försenade? skrek Alfredo till oss när vi hade kommit till balkongen, jag skrattade och tittade på Katie som såg ut att vara riktigt obekväm med att vara här. 
- Katie, är allt okej? frågade Sarah henne och Katie nickade sakta men man såg hennes ledsna min, Sarah kramade om katie och viskade något till henne. Jag tittade ned i marken och suckade, mamma kom fram till mig och tittade oroligt på mig. 
- Är allt okej med dig och Katie? frågade hon och jag tittade på Katie och Sarah som pratade vid bordet sen tittade jag på mamma igen. 
- Jag vet inte, sa jag och började gå till Katie och Sarah, när Sarah såg mig log hon och sa något till Katie som vände sig om och tittade på mig och hade ett svagt leende på sina läppar. Jag tittade frågande på henne när jag satte mig ned jämte henne. 
- Kan jag prata med dig? frågade jag och Katie skulle precis säga något när Scooter började prata om min karriär och min framtid. Jag suckade för mig själv och tittade på han, han log mot mig. och började gå mot mig. Jag tittade på Katie som ställde sig upp och gick iväg, jag tittade ledsamt på hennes rygg när hon gick ifrån mig. Jag ville veta som var fel, hade jag gjort något? 
Jag sprang efter henne och stoppade henne när jag var framme vid henne, hon tittade ledsamt på mig och sen ned i marken. 
- Katie, vad är fel? sa jag och hon skakade på huvudet och tittade på mig med vattniga ögon. 
- Justin, vi kan inte ha barnet! Scooter pratar om din framtid och hur tror du att han tar det? Din framtid är förstörd pågrund av mig och jag vill inte att du ska sluta sjunga för att ta hand om din familj! Du älskar att sjunga och jag vill inte förstöra det för dig, din karriär är allt för dig, dina fans och bara att stå på scen! sa hon och det rann tårar ned för hennes kinder, jag kände hur mina ögon började bli vattniga. Jag smekte hennes kind och skakade på huvudet. 
- Katie, du förstör inte min framtid, dessutom var det inte bara ditt fel att du blev gravid! Jag älskar min karriär men det betyder inte att jag inte kommer att älska min familj! Snälla, förstå att du inte förstör min framtid, du gör den bara ljusare! Jag kommer att ha mer som jag kommer älska i min framtid, dig, barnet och min karriär! sa jag. 
- Katie, jag kommer inte lämna dig för min karriär, sa jag och kramade om henne, hon skakade på huvudet och började att gråta ännu mer. 
- Allt kommer bli okej! sa jag och kysste hennes mjuka läppar, hon besvarade kyssen och tittade sen in i mina ögon.
- Vill du ha din överaskning? frågade jag henne och hon tittade frågande på mig, jag log mot henne och började gå tillbaka till alla andra. 
Katie's Perspektiv
Jag gick efter justin till alla andra men jag kunde inte se Sarah där, jag tittade runt mig men hittade henne inte. 
- Stanna här, sa Justin och jag tittade frågande på honom igen. Han gick upp till scenen och satte sig på en stol vid mikrofonen. 
- Okej, som sagt ville jag och Katie hylla att hennes hennes mamma vaknade idag men också för att berätta en sak för er, sa han i mikrofonen och jag kände hur jag fick ont i min mage av nervositeten. 
- Katie, vill du komma upp? frågade Justin och jag började gå upp till han på scenen och stannade och stod jämte han. 
- Det är dags att dom får veta, viskade Justin till mig och jag nickade sakta och väntade på att han skulle säga att jag var med barn. 
- Jag vet att ni kommer bli chockade, arga eller något sånt nu men.. mamma, du kommer bli farmor, sa han och jag kunde inte titta på allas miner så jag tittade på Justin som började le och tittade på mig och pussade mig på pannan. 
Jag tittade på allas miner och såg att Pattie blev chockad. 
- Katie, nu kommer din överaskning, viskade han och jag nickade och gick ned till dom andra, jag vågade inte titta i någons ögon just nu.
- Detta är till dig, katie, sa han och började sjunga. 
Jag log mot han och kände en hand på min axel, jag tittade bak och såg Sarah som tittade frågande på mig. Jag kände hur det inte skulle bli världens bästa samtal..

Jag tog med Justin's Perspektiv i detta kapitlet, hoppas att ni tyckte om det. Kanske inte världens bästa kapitel menmen! :)
6 Kommenater för mer!
 
 
Postat av: arta

mer

2012-07-11 @ 20:05:53
Postat av: arlinda

älskaaar deeen!!! meeer

2012-07-11 @ 20:06:14
Postat av: nora

mera:)

2012-07-11 @ 20:06:26
Postat av: linda

mer mer mer

2012-07-11 @ 20:06:37
Postat av: Alberina

amazing! meraa!:)

2012-07-11 @ 20:06:53
Postat av: Karin

Jätte bra!!!! MEEEERRAAAAA!!!!!!'😃😃😃😃

2012-07-11 @ 22:44:39
Postat av: Miranda

Mera;)<3

2012-07-12 @ 07:56:49

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: