2012-06-23 | 23:27:18 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 36 - Romantic Date

Previous:
Tillsist satt vi och skrattade hysteriskt på stolarna. Vi var för upptagna av att skratta för att vi skulle känna hur regnet ösade ned på oss. Jag slutade att skratta och tittade på min blöta kropp, Justin log mot mig och tog min hand och drog upp mig så vi stod några centimeter ifrån varandra. Jag torkade bort några regndroppar som var på Justins näsa och log mot han. Justin kom närmre mig och tillslut möttes vi i en lång och passionerad kyss...
Jag och Justin satt och höll varandra i händerna medans vi åkte i bilen, vi alla hade bestämt oss för att åka hem. Ändå om Patties vänner var där så hade vi inget annat att göra än att åka hem.
- Jag har en bra idé om vi kan göra imorgon, sa Sarah och jag höjde ena ögonbrynet och tittade på henne. 
- Jaså? sa jag och log mot henne, Sarah nickade och log. 
- Kan vi inte bara åka till stranden? sa hon och jag skrattade och tittade fram igen, Justin skrattade också och tittade i backspegeln på Sarah som tittade frågande på oss båda. 
- Okejdå, jag känner ändå bara för att slappa imorgon, sa jag och log mot Sarah som log stolt åt hennes idé. Jag skrattade tyst för mig själv innan jag tittade fram igen och väntade på att vi skulle komma hem. 
*
När vi hade parkerat bilen på framsidan så hoppade vi ut och jag skulle precis gå in när Justin tog tag om min arm och jag vände mig om och tittade frågande på han. Justin log mot mig och det gjorde så att jag också började att le. 
- Skulle du kunna tänka dig att gå på en dejt med mig ikväll? frågade Justin mig och tittade mig i ögonen med sina hundvalpsögon, jag skrattade och tog hans hand och log mot han. 
- Ja, såklart, sa jag och han drog mig intill sig och pussade mig på kinden. 
- Gör dig klar på en timme, jag hämtar dig sen. Jag måste göra dejten också ju, sa han och jag skrattade och smekte hans kind. Han log mot mig och kysste mig mjukt innan han hoppade in i bilen igen och åkte iväg. Jag stod och log rakt ut i ingentans när jag hörde att Sarah ropade mitt namn där inne, jag skakade på huvudet och sprang fort in. Vad skulle jag ha på mig? 
-Vad gjorde ni där ute? och vart är Justin? frågade hon och jag log mot henne. 
- Han bjöd mig på dejt, sa jag och log svagt mot Sarah, hon hoppade nästan upp och ned av glädje. Jag skrattade och log mot henne. 
- Vad ska du ha på dig? frågade hon och jag ryckte på axlarna och började gå till trappan när jag hörde några röster ifrån balkongen. Jag tittade snabbt ut och såg Pattie sitta och prata med 2 andra kvinnor i hennes ålder. Jag log och fortsatte att gå upp till mitt och Justins rum. 
Mitt i trappan hörde jag Sarah springa upp i trappan och några sekunder senare var hon bakom mig och hade börjat prata om vad jag skulle ha på mig. 
- Du måste ju låna en klänning av mig! Jag har jätte många! sa hon och jag skrattade ännu en gång. 
- Sarah, ta det lugnt. Det är bara en dejt, jag har gjort det innan, sa jag och tittade bak på henne. Hon tittade både chockat och frågande på mig. 
- Det är en dejt med din fantastiska pojkvän, du borde vara hur uppspelt som helt! sa hon och jag skrattade och tänkte till. Jag var uppspelt men visar inte det på det viset som Sarah gör det på.
- Okej, vad ska jag ha på mig? sa jag till Sarah när vi hade kommit in i mitt och Justins rum. Sarah log mot mig och gick ut från rummet och in på hennes rum och snart var hon inne hos mig igen med en vit gul klänning med ett svart band i midjan. Jag log mot henne och skrattade. 
- Jag har aldrig sett den förr, sa jag och gick fram till henne, hon ryckte på axlarna och gav den till mig. Jag skrattade och tittade mig i spegeln med klännigen framför mig. 
- Ta på dig den! sa Sarah och log mot mig, jag tittade på henne snabbt innan jag gick in på toan och bytte om. 
När jag kom in till rummet igen satt Sarah med smink saker i hennes händer och log mot mig, jag skrattade och tittade mig i spegeln. 
- Den måste du ha! nästan skrek hon bakom mig och jag skrattade igen och tittade på henne. min blick fastnade på klockan och jag såg att det hade redan gått en halv timma. Jag fick panik och sprang till Sarah och satte mig jämte henne. 
- Jag vill ha det naturligt med riktigt lite smink! sa jag och tittade stressat på henne, hon nickade och började sminka mig lite lätt. 
*
När sminkningen var klar gjorde hon mitt hår, först plattade hon det och sen lockade hon det så det blev volym och lätta lockar i håret. 
När hela jag var klar ställde jag mig i spegeln men saknade något, smycken. Jag sprang snabbt till bordet där jag hade lite olika saker på och tog fram armband, halsband och ögonhängen. Det var allt jag behövde. Sen tittade jag på Sarah som stod i dörröppningen och höll upp dörren så jag kunde skynda mig ned till nedervåningen. 
Precis när jag hade kommit ned så öppnade Justin dörren och log svagt mot mig, jag log svagt tillbaka och gick fram till han. 
- Vad tycker du? fågade jag han och han skakade på huvudet och smekte min kind. 
- Du är så vacker, sa Justin och jag kände hur det brände på mina kinder, han skrattade och kysste mig mjukt. Jag besvarade den och tittade han sen i ögonen. 
- Ska vi åka? frågade jag han och han nickade ivrigt och la sin hand på min rygg och följde mig ut, jag vinkade till Sarah innan han stängde dörren. 
Jag kände hur det pirrade i min mage, det skulle bli en riktigt spännande kväll. 
Justin öppnade min bildörr så jag kunde sätta mig och gick sen till förarsätet och satte sig och började köra, jag visste inte vart vi skulle men kände på mig att det skulle bli riktigt romantiskt. 
*
När Justin stannade bilen såg jag en restaurang som jag inte kände igen, Justin hoppade ut och gick till min sida och öppnade dörren. Jag log tacksamt mot han och gick ut ur bilen och kände lukten av hav. Jag började fundera på vart vi egentligen var, jag kände inte igen omgivningen eller något så det borde vara ganska långt hemifrån. 
- Kom, sa Justin och tog min hand och vi gick in till restaurangen och jag möttes av en tom och mordern sal med bord som var fint dukade. Nästan som den restaurangen vi var på innan idag fast mycket mer romantisk. 
- Ännu en okänd restaurang, sa jag och Justin skrattade och log mot mig, jag skrattade också och tittade runt mig. Ingen var här, antingen hade dom stängt eller hade Justin bokat hela restaurangen. 
- Bieber och Jackson? hörde vi en servitris säga och jag tittade på henne, Justin nickade och servitrisen log mot oss och började gå ut till balkongen. Där ute var en utsikt jag aldrig hade sett förut, det var hav och man kunde se solnedgången som precis skule gå ned. Jag tittade chockat runt mig och sen på Justin som log mot mig och kramade om mig bakifrån. 
- Jag älskar dig, viskade han till mig, hans röst gjorde så att jag började rysa och jag började le svagt. 
- Jag älskar dig med, viskade jag tillbaka och gick efter servitrisen till ett bord som satt precis vid vattnet, jag stod och tittade ut på vågorna som bildades av vattnet. Det var så vackert att se. 
Justin drog ut min stol och log mot mig, jag skrattade och satte mig på stolen och tittade på han när han satte sig jämte mig och tog min hand som låg på bordet. 
- Lika vackert som du, sa han och pussade min hand, jag började le svagt mot han. Han var verkligen en gentleman. 
- Ni ville ha spagetti, sa sevitrisen och jag tittade på Justin som nickade och log mot mig, jag skrattade och tittade ut på havet. Jag kunde inte slita blicken från det oranga havet som var nästan precis under oss. 
- Det kommer strax, sa hon och gick iväg, jag tittade på Justin som log mot mig. 
- Jag har en överaskning till dig sen, jag tror att du kommer gilla det, sa han och jag kunde inte hjälpa att jag blev nyfiken på vad det var. Jag älskade verkligen överaskningar. 
- Då blir du inte förvånad om jag gör det, sa jag och tittade på våra händer som låg på varandra på bordet, Justin var en sån gullig pojkvän. Världens bästa!
Efter en stund kom maten till bordet och vi började äta, vi skulle äta av samma talrik och bara det var riktigt gulligt! 
- kan jag få säga en sak? sa Justin och jag tittade frågande på han men nickade och såg hur han ställde sig upp och log mot mig. 
- Du betyder allt för Katie, varje gång jag ser dig pirrar det i min mage. Allt som har hänt i mitt liv är pågrundav 2 personer och den ena är dig jag vill verkligen tacka dig för att du fortfarande stannar hos mig ändå om jag ha gjort fel. Jag började älska dig när jag var liten och kommer sluta när jag ligger i min grav med dig som mitt sista minne i livet, sa han och jag kände tårarna bakom ögonlocken. 
- Jag älskar dig Katie, sa Justin och böjde sig ned och kysste mig mjukt, jag besvarade kyssen och tittade han i ögonen. 
- Jag kommer alltid att älska dig med Justin, sa jag och kysste han igen.
*
När vi hade varit på retaurangen i timmar och tittat på solnedgången ville Justin visa mig sin överaskning, jag började lite nervös över vad det var. 
- Snart är vi framme, sa Justin och jag hoppade nästan av glädje, han skrattade och parkerade bilen. Det var för mörkt att se vart vi var men jag såg lampor lysa lite överallt. 
- Framme, sa Justin och log mot mig innan han gick ut och öppnade min dörr, jag gick ut och tittade runt mig. Det var fortfarande för mörkt för att se vart vi var. 
- Kom, sa Justin och tog min hand och vi gick sakta genom en stig som  var ganska lång, det hade börjat bli lite kallt och såklart såg justin det. 
- Här, sa han och tog av sig sin kavaj och gav den till mig, jag skakade på huvudet. 
- Då fryser ju du, sa jag och log svagt mot han. 
- Nejdå, sa han och la kavajen om mig och jag kände mig riktigt trygg nu, allt var perfekt. 
Efter en liten stund vände Justin mig om och sa till mig att jag skulle blunda. Jag skrattade och började bluda  och Justin började leda mig vart vi skulle gå. 
När vi stannade vände Justin mig om igen. 
- Titta, sa han och jag öppnade ögonen och såg Justin le mot mig, jag tittade frågande på han men när han vände mig om och jag fick se det fantastika huset som var framför mig höll jag på att svimma av glädje...

Jag fick sånt dåligt samvete så jag skrev klart det idag och för eran skulle blev det ett långt också, jag hoppas att ni tycker om det. 
8 Kommentarer för mer!
 
Postat av: arlinda

meraa

2012-06-24 @ 09:31:22
Postat av: alberina

mer!!

2012-06-24 @ 09:31:31
Postat av: arta

meeeer

2012-06-24 @ 09:31:41
Postat av: nora

mer mer meeeer

2012-06-24 @ 09:31:54
Postat av: linda

mmmmeeeeeerrrr!!:))

2012-06-24 @ 09:32:10
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-06-24 @ 11:28:52
Postat av: Becka

Bra :)

2012-06-24 @ 13:37:35
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Emma

Tycker att hela grejen har gått för fort asså att justin och katie blev tillsammans :)

2012-06-26 @ 21:59:22

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: