2012-05-02 | 17:55:34 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 4 - The eye moment

Previous:
- Vi fikar nu, sa Sarah och jag nickade och log, vi kom fram till starbucks och satte oss vid ett ledigt bord och väntade på att servitrisen skulle komma.
Det tog inte långt tid innan en tjej kom och tog våra beställningar.
- Sarah och Katie! skrek Chaz och Ryan samtidigt...

Jag vände mig om och såg att dom stod och log mot oss, jag suckade och tittade på Sarah som också suckade. Jag tittade sen på Chaz och Ryan igen och nickade och dom kom snabbt och satte sig jämte oss och började prata jätte mycket så man fick ont i huvudet! Jag ville gå nu men jag kom på att vi inte hade en bil utan vi var tvugna att åka med Chaz och Ryan, jag tittade uttråkat på Sarah som åt upp den sista biten av sin muffins och ställde sig upp.
- Okej, tänker ni skjutsa hem oss eller ska vi ta din bil Ryan? sa hon och han tittade argt på henne och då ställde dom  sig upp, äntligen. Klockan var redan 7 på kvällen, jag behövde verkligen sova. Jag var verkligen trött, dessutom skulle jag upp klockan 6 imorgon för att jag och Sarah ska fixa oss till skolavslutningen.
*
När jag var hemma gick jag snabbt in till köket och tittade surt på pappa som satt och åt kvällsmat med resten av familjen.
- Du tog min bil och vi var tvugna att åka med Chaz och Ryan! sa jag argt och han tittade chockat på mig och skrattade sen.
- Det var väll inte farligt! sa pappa och jag tittade chockat på han men sprang sen upp på mitt rum, jag kände mig som en 5 åring som inte fick sin nalle.
Timmarna gick fort och klockan blev 10 på kvällen, jag var inte trött men jag behövde sova så jag fick tvinga mig själv till det.
Jag borstade tänderna, bytte om och sen la jag mig i sängen och skickade snabbt ett SMS till Sarah.
"Upp klockan 6 imorgon, kom du kvart över. jag vet inte om jag har vaknat prick 6 ;)"
Jag skickade det och släckte lampan och förvånads vis så somnade jag snabbt idag, ändå längtade jag tills imorgon.
*
Väckarklockan ringde och jag vred snabbt på mig för att vakna snabbare men visste att det inte funkade. Men idag blev det bättre för att jag visste att vi skulle sluta skolan så det tog bara 10 minuter innan jag var fullt vaken och påväg in i duschen.
När jag var klar i duschen gick jag till mitt rum och Sarah satt på sängen och log.
- Du är vaken, sa sarah och jag skrattade och nickade.
- Jag kan vakna om jag verkligen vill! sa jag och hon skrattade och tog fram alla hennes grejer som vi skulle ha på oss. Smink, platttång och sånt som man behövde på en skolavslutning.
Tillsist tog hon fram sin klänning som jag verkligen tyckte om, den var färgglad och passade henne pefrekt. Hon gillade den också, det såg man.
Jag tog fram min som hängde i garderoben och la den på sängen, Sarah la sin på sängen och vi tittade på varandra och log.
- Jag vill börja med dig! sa Sarah och jag skrattade.
- Okej, om du måste så, sa jag och satte mig på stolen vid mitt sminkbord, jag brukade aldrig använda sminkbordet men ibland behövde man ha lite smink på sig för att vara fin.
Jag förklarade för henne hur jag ville ha mitt hår och hon nickade och började borsta det och sen föna det och sen fixade hon med frisyren.
När frisyren var klar så sminkade hon mig, hon visste precis hur jag ville ha det.
Nu var det min tur att fixa hennes hår och smink, jag tyckte att Sarah var bättre än mig på sånt men hon sa att vi var lika duktiga.
Jag började med att sätta upp hennes hår och lockade håret som var kvar på sidoran av hennes ansikte, hon ville ha det så. Det hade hon sagt för flera veckor sen att hon ville.
När det var klart så sminkade jag henne och sen tog vi på oss våra klänningar och satte på oss våra klackarskor som vi skulle ha, jag hade ett par rosa. Sen tittade vi oss i speglen, vi båda log och tittade på varandra.
- Vi är helt klar snyggast! sa Sarah och jag skakade på huvudet och skrattade, typiskt henne att vara lite egoistisk. Jag tyckte inte jag var vackrast, bara lite ibland tyckte jag att jag var vacker.
Vi gick ned och satte oss vid bordet jämte dom andra som åt frukost, Liam var knappt uppklädd bara ett par nya jeans och en skjorta. Killar bryr sig inte mycket om sånt, bara hur dom har sitt hår!
- Ni är riktigt vackra, sa mamma och jag skrattade och tittade på pappa som också log.
- Idag har du din bil, sa han och jag skrattade och tittade på klockan. Den var redan kvar i 8 och vi skulle börja kvart över. Liam reagerade också och sa skynda till mamma och pappa för han brukade åka med dom på skolavlsutningen. Sarah tittade chockat på mig och vi sa snabbt hejdå och gick ut till min bil och körde till skolan.
*
Det var många bilar vid skolan idag, vi skulle samlas utomhus och rektorn skulle säga sitt tal om hur terminen hade gått. Det brukade vara "Ja, nu var en till termin klar. Alla har varit så duktiga och vi vill bara säga tack..."
Det brukade vara den tråkigaste kvatren i hela mitt liv, att bara lyssna och titta.
Vi gick ut på baksidan av skolan och där var det redan massor av folk som hade satt sig ned. Många elever var också där men inte alla.
Vi gick snabbt och satte oss och väntade på att alla andra skulle komma, det tog inte långtid innan alla var samlade och rektorn började...
"Jag vill bara säga ha ett bra sommarlov till alla elever och säga hejdå till denna terminen"
Så slutade hennes långa tal och många började klappa utom jag och Sarah som tittade uttråkat på rektorn som gick ned från scenen. Jag och Sarah skyndade oss till parkeringen och väntade på våra föräldrar.
Jag tittade runt mig och märkte en bekant rygg som stod i ett hörn med Chaz och Ryan. Jag stod och tittade länge tills han vände sig om och tittade rakt på mig.
Våra ögon möttes på långt håll och det var då jag märkte, det var Justin...

Jag vet att denna delen blev lite tråkig med men det brukar vara så i början!
Kommentera!
Postat av: Ebba

Fett bra!!!! Meeeeeeeeeeeeer!!!! Shit....... Fett spännande :)

2012-05-02 @ 19:12:02
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hejsan!

Du hade kommenterat på min blogg om jag ville ha en header, det skulle jag gärna vilja.

Mejla mig! :)

2012-05-02 @ 20:14:06
URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-02 @ 20:14:36
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Felicia

Gaaaah! Så bra!

2012-05-02 @ 21:30:30
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Sonja

Skit bra! :D

2012-05-02 @ 22:07:35
URL: http://jssmn.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: