2012-05-03 | 16:46:45 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 5 - You can't get me back!

Previous:
Jag tittade runt mig och såg märkte en bekant rygg som stod i ett hörn med Chaz och Ryan. Jag stod och tittade länge tills han vände sig om och tittade rakt på mig. Våra ögon möttes på lång håll och det var då jag märkte, det var Justin...

Justin's Perspektiv
Jag tittade henne rakt i ögonen, jag hade inte glömt henne men jag hade inte tänkt på henne på länge. Det var inte pågrund av henne jag kom tillbaka hit, jag kom tillbaka pågrund av att jag skulle sjunga på dansen ikväll.
Jag var påväg och springa till henne men en annan tjej drog bort henne och sprang in till skolan.
Jag sprang efter dom och letade efter henne men jag hittade henne inte, jag letade i alla klassrum som var öppna. Det kändes som jag letade i timmar men jag hittade henne inte.
Chaz och Ryan kom efter mig och tittade frågande på mig, jag bara tittade runt mig.
- Hey, bro. Vad är det? frågade Ryan och tog tag i min axel. Jag tittade på han och han tittade chockat på mig.
- Vad har hän... Katie?
Jag tittade på han ledsamt och gick ut på parkeringen, jag hoppas på att se henne igen. Jag ville verkligen säga förlåt, det var inte meningen det som hände.
*
Vi gick in i gympasalen där Chaz och Ryan och hela skolan hade gjort fint till dansen. Jag tittade runt mig, jag kunde inte glömma Katie. Jag var verkligen ledsen, jag hoppas att hon förstod det.
Rekotn kom fram till mig och log.
- Vad roligt att du kunde sjunga här ikväll, sa hon och log, jag log mot henne med men tittade runt mig samtidigt och hoppades på att se en skymt av Katie.
- Du ska börja sjunga om 2 timmar, mitt i dansen, sa hon och jag nickade och log, hon log en sista gång innan hon gick bort till dom andra lärarna och alla gick ut.
Musiken sattes igång och alla började dansa, jag tittade på Chaz och Ryan som också började dansa och skrek till mig att släppa loss. Jag skakade på huvudet och kände att jag stöttade till någon och vände mig om.
Lyssna medans ni läser allt under!
Jag mötte Katies bruna ögon och tittade rakt in i henne kändes det som, jag skulle säga något men hon sprang iväg igen.
Jag ville inte förlora henne igen, jag sprang snabbt efter henne. Jag sprang det fortaste jag kunde och när jag såg att hon hoppade in i sin bil och körde iväg trodde jag att jag inte hade en chans att träffa henne igen men jag ville inte ge upp.
Jag sprang det snabbaste jag kunde efter hennes bil men hann inte, bilen körde iväg i mörkret. Jag försökte minnas var hon bodde men det var så länge sen.
Tillbaka i tiden
- Haha, Justin sluta! skrek Katie och sprang iväg, jag skrattade och sprang efter henne.
- Nej, du tog min sista godis! skek jag mot henne och hon skrattade högt, att höra det fina skrattade gjorde mig riktigt lycklig. Vi sprang in i hennes hus och ut genom ytterdörren och ut på gatan. Jag såg massor av olika hus och bilar som stod parkerade vid husen.
Hon stannade och tittade på mig och log.
- Vad ska du göra? frågade hon och jag log och sprang fram till henne och pussade henne lätt på munnen. Hon skrattade och log...
Nutid
Jag var påväg till det huset jag kom ihåg, ett stenhus med en pool och ett garage som var ganska litet. Jag sprang omkring på gatan och letade och när jag såg huset hoppade mitt hjärta 1000 slag. Jag gick sakta till dörren och knackade på hennes dörr.
Katie's Perspektiv
Jag var så nära Justin så jag kunde höra hans andetag, jag tittade han i ögonen och kunde knappt släppa dom men jag visste att jag måste, jag kan inte göra så mot mig själv.
Jag sprang snabbt därifrån och kände tårarna bakom mina ögonlock, jag bara sprang ut från gympa salen och in i min bil det fortaste jag kunde. Jag körde hem till mig och sprang upp på mitt rum och la mig på sängen och tårarna rann ned för mina kinder. Jag kunde inte hålla dom inne, det var för jobbigt att bara titta på Chaz och Ryan efter att dom träffade han men nu är det värre. Det var verkligen Justin!
Jag grät och grät, det kände som om jag aldrig kunde sluta. Plötsligt plingade det på dörren och jag grät fortfarande när jag kom ned till den och funderade över om jag skulle öppna den. Det var säkert Sarah som ville undra vart jag tog vägen. Jag öppnade den sakta och möttes av ett ansikte jag inte ville träffa Just nu.
Justin tittade chockat på mig och tog ett steg närmre men jag backade.
- Vad vill du? sa jag tyst och tittade ned.
- Jag är ledsen men..
- Justin, vad vill du? Vill du att jag ska komma tillbaka? Varför kom du ens? Säkert för att träffa Chaz och Ryan och inte bry dig om mig. Jag bryr mig inte Justin, jag bryr mig inte! Bara lämna mig ifred!
- Katie Jag är så ledsen kan du inte bara..
- JUSTIN, du hade mig en gång och du kommer aldrig att få mig tillbaka. Skrek jag till han och jag såg hur det rann ned tårar nedför hans kinder. jag började också gråta och tittade ledsamt på han.
- Bara lämna mig ifred! sa jag och stängde dörren sakta.
Jag satte mig på golvet vid dörren och började gråta ännu mer, jag ville inte såra han men han sårade mig. Någon gång måste han lära sig att det inte är okej att såra andra...

Jag försökte göra det spännande, ledsamt och allt, hoppas att ni tyckte om det.
Kommentera!
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-03 @ 18:06:20
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Felicia

Har skickat önskemålen nu :D Du behöver inte följa den till punkt och pricka. det viktigaste är att den går i ngn av färgerna jag angett..

2012-05-03 @ 18:24:51
URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se
Postat av: Ebba

Fett bra!!!!! AWESOME!!! Meeeeeeeeeer!!

2012-05-03 @ 18:54:20
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Felicia

Har blogaward just nu, intresserad?

Anmäl diog eller nominera någon annan innan midnatt på fredag!

:)

2012-05-03 @ 19:55:02
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV: det är super enkelt att göra men ganska svårt att förklara! ;D <3

2012-05-03 @ 20:30:33
URL: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: