2012-11-10 | 17:26:02 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 5 - Shoe Store.

Previous:
- En vanlig kille bara, vi fikade och sen körde han oss hit, sa jag och började gå till hissen, jag ville bara upp på rummet och lägga mig i sängen och titta på film. Tack och lov är klockan snart 6 och vi var lediga resten av  kvällen...
- Alexis, vakna! Jag satte mig snabbt upp på sängen och tittade chockat runt mig. 
- Oj, det var inte meningen att göra dig rädd, sa Becky och satte sig på sin säng och tog upp sin mobil, jag suckade och la mig ned i sängen igen och tittade upp i taket. 
- Hur mycket är klockan? frågade jag henne, hon tittade upp på mig och visade mig hennes mobil. Den var kvart över 10. 
- Vi är försenade! Vi måste upp! sa jag snabbt och gick upp ur sängen och sprang fram till min resväska för att snabbt ta på mig något.
- Ta det lugnt, vi är lediga idag. Annie gick upp hit innan de åkte och sa till mig att vi skulle vara lediga, vi får göra vad vi vill, sa Becky, jag vände mig om och tittade på henne med en frågande min. 
- Varför är vi lediga? sa jag och hon tittade upp på mig precis som om jag var dum i huvudet.
- Det som hände igår, James övertalade henne till att vi skulle vara lediga, sa Becky och jag skrattade, jag har aldrig kunnat övertala Annie. Men gamla lärare har alltid tyck om James, de tycker aldrig om mig...
- Vad ska vi göra idag då? frågade Becky mig och jag ryckte på axlarna medans jag satte mig på sängen, hon tittade upp från sin mobil men tittade lika snabbt ned på den igen. 
- Kan vi inte gå runt på stan och bara slappa, sa hon och jag skrattade och tittade ned på mina händer. 
- Okej, vi åker om en kvart, sa jag och gick nu lugnt fram till min resväska och valde sakta ut kläder till mig själv. 
 
 Jag och Becky åkte ned till första våningen och gick fram till reseptionen. 
- Hej, kan du beställa en taxi till oss? sa jag sakta och försökte få henne att förstå, jag kunde knappt franska. Jag hade bara lärt mig lite.
Hon gav oss ett fint leende innan hon nickade och tog upp telefonen och ringde, jag pustade ut och var lättad av att jag inte behövde förklara vad jag hade sagt ännu tydligare än vad jag precis hade gjort.
- Taxin kommer snart, sa hon innan vi gick ut för att se när Taxin kommer.
- Varför ljög du för James igår... om Justin? sa Becky till mig och jag ryckte på axlarna. 
- Det är säkert några fans i våran klass, de skulle flippa ur och springa fram till oss och fråga oss massor av saker, det var bäst att ljuga, sa jag och log svagt mot henne, hon skrattade och tittade ned på marken. 
- Du hatar att ljuga, speciellt för din familj, sa Becky och jag tittade på henne och sedan ned på marken. 
- Jag vet, men jag kände på min magkänsla att det var det bästa att göra, sa jag och tittade upp på henne och gav henne ett till leende innan vi såg att Taxin stannade framför oss och vi hoppade in. 
- Vart vill ni? sa chauffören, jag tittade på Becky och sen på honom.
- Åk till city, sa jag och hoppades på att det var nära, det är inte billigt att åka taxi.
 
- Tack, sa jag till chauffören när vi hade kommit fram, jag gav honom pengar och sen körde han iväg.
- Okej, vart ska vi börja? sa Becky och tittade runt sig, det fanns massor av affärer, kläder, skor, smycken det fanns ärligt talat allt.
- Jag tycker att vi börjar här, sa Becky och gick in till en skoaffär, såklart började hon i en skoaffär. Hon är nästan beroende av skor, det är inte klackar heller, det är sneakers...
 
- Vilka ska jag ta? frågade Becky mig, jag ryckte på axlarna och satte mig ned på en stol som var i närheten av vart Becky stod. 
- Defenitivt dem gröna! sa hon och hoppade nästan upp och ned, jag suckade och lutade mig bakåt. Det var nog ingen bra idé att åka in hit med Becky. 
- Bra, då kan vi gå, sa jag och började gå till utgången när hon tog tag i min arm. 
- Jag har ju inte ens köpt dem än? sa hon och jag log svagt och satte mig ned på stolen igen, snabbt tog jag upp min mobil ur min väska och tittade på klockan. Bra, klockan är bara 12...
Jag ställde mig upp för att gå runt och titta när jag stötte till någon och såklart skulle jag ramla baklänges. 
- Åh, gud... Hur gick det? frågade killen som jag hade stött in i, jag kravlade mig upp på ben igen ochj borstade bort allt smuts från mina ben innan jag tittade upp och såg Justin stå där och titta chockat på mig. 
- Hejsan... Det är du från igår, ellerhur? 

 Vad kommer hända? 
Detta kom upp snabbt! Jag älskar verkligen att skriva så när jag väl har kommit in i det skriver jag nästan hela tiden, det är väl bra? 
I alla fall så ska jag verkligen förbättra mig med uppdateringen, ni fick ett igår och idag, kanske kommer det upp ett imorgon också. Vi får se!
Tycker ni verkligen att jag skriver bra nu? Ärliga svar!
Ingen gräns!
Postat av: Anonym

Du är grym! Mer!!

2012-11-10 @ 23:59:13
Postat av: Tilda

Ja det gör du!:)

2012-11-11 @ 00:24:53

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: