2012-09-30 | 17:46:11 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 78 - Tomorrow...

Previous:
- Tack så hemskt mycket, sa jag och tittade bak på Justin som log mot mig, jag vände mig om och kysste honom mjukt innan jag kände att något litet sprang vid mina ben. Jag tittade ned och såg hundvalpen sitta och titta upp på mig och Justin. 
Detta var verkligen världens bästa födelsedag...

1 Månad Senare
Idag vaknade jag av mina egna tankar spreds ut i huvudet, i morgon skulle jag gifta mig med Justin. Jag skulle låva att älska han förevigt. 
Jag satte mig sakta upp i sängen och tittade runt mig, solljuset hade spridits i mitt rum. Jag började le svagt men kände på mig nervositeten som skulle möta mig idag, all stress att allt skulle bli klart inför i morgon. Hur jag skulle ha håret, hur klänningen var. Vart klänningen var. 
Det är så mycket att tänka på, även om vi hade planerat detta den senaste månaden, vi har tänkt ut allt men nervositeten kom först ändå att man visste att allt skulle bli okej. 
- Hur känns det? hörde jag Sarah säga medans hon öppnade dörren och snart såg jag hennes ansikte klädd i ett stort vitt leende, jag log mot henne och skakade på huvudet. 
- Det känns underbart, jag ska gifta mig i morgon, sa jag och tittade på henne, hon himlade med ögonen och gick fram till mig och satte sig på sängen. 
- Jake är där nere, din mormor har hand om honom, sa Sarah och började ännu en gång le svagt mot mig, jag skrattade och tittade ned på mina händer. 
- Jag har pratat med Justin, du kommer inte få träffa honom idag, du har för mycket att göra, sa Sarah och tittade alvarligt på mig, jag skrattade och nickade. 
- Jag kan vara utan honom i 2 dagar, sa jag och ställde mig upp för att gå fram till garderoben, jag började leta efter något att ha på mig idag. Jag ville gärna ha mjukisbyxor och en av Justins stora tröjor, men idag var det seriöst och jag ska försöka vara så vuxen som jag kan vara.
Jag tog fram en tunika och ett par jenas tillsammans med några accessoarer som passade till, jag tänkte fortfarande på att jag skulle gifta mig i morgon och bli "Mrs Bieber", inte varje tjej i världen har denna chansen att bli Justin Biebers fru. Jag tänker inte att jag ska bli popstjärnan Justin Biebers fru utan jag tänker att jag ska bli fru till en underbar och fantastisk kille som heter Justin. 
- Okej, vad du än tänker på så ser du fantastisk ut i dem kläderna, sa Sarah och tittade seriöst på¨mig, jag skrattade och vände mig om och tittade henne i ögonen. 
- Jag ska gifta mig i morgon, sa jag med gråt i rösten, Sarah nickade och började le svagt. 
- Varför låter det som att du ska börja gråta? Du vill väl detta? sa hon oroligt och jag skrattade och nickade, hon tittade lite lugnare på mig och suckade. 
- Så, det är glädje tårar? sa hon medans hon gick närmre mig med ett leende på hennes läppar, jag nickade och skrattade igen. Hon skrattade också och kramade om mig, jag besvarade kramen och kände tårarna nedför mina kinder...

Där nere satt mamma, mormor och Liam och pratade med varandra, jag sken upp när jag såg att mormor höll i Jake och Liam höll i Valpen Maia, som jag hade börjat kalla hennne. När hon blir en stor hund kallar vi bara henne Maia men nu kallar vi henne Valpen Maia. 
- Nu kommer du, vi undrade vart du tog vägen, sa mamma när jag satte mig i soffan jämte Liam och Maia, Maia vaknade till och slickade mig på kinden innan hon började vifta på svansen och hoppade ned på golvet för att leka med sitt gosedjur som jag hade köpt till henne. 
- Klänningen kommer om 1 timme, vi vet att vi har frågat detta många gånger men vi frågar igen... hur ska du ha ditt hår, och nej... inte "jag vet inte"! sa mamma och tittade alvarligt på mig, jag suckade och tänkte till, jag älskar att ha håret uppsatt men jag vill ha det lite annorlunda i morgon. 
- Uppsatt fast... annorlunda, sa jag till dem och mamma nickade och skrev ned någonting på lappen som hon hade i knät. 
- Erkänn att detta är tråkigt, viskade Liam till mig, jag skrattade och tittade på honom med ett leende på mina läppar. 
- Ring hit Nate eller någon, sa jag och himlade med ögonen, han sken upp som en sol och sprang uppför trappan och snart hörde jag en smäll ifrån hans dörr. 
Nate var nästan som Liams bästa vän, dem har något gemansamt och förstår varandra bra. Dessutom gillar Liam att Nate kan prata om tjejer, jämfört med mig som bara frågar honom hela tiden vem det är. Nate är 19 och Liam är 15, båda är underbara vänner och man skulle inte klara av livet utan dem.
- Katie? sa mamma och vinkade framför mina ögon, när jag kom tillbaka ifrån mina tankar satt både mormor och mamma och tittade på mig. 
- Vi har beställt en ansiktsbehandling till dig, du ska se fräsch ut i morgon, sa mamma och jag suckade åt hennes sätt att behandla mig som en prinsessa, jag älskade Justins sätt... Inte mammas. 
Plötsligt började Jake att gråta och mormor gav honom till mig, jag började prata med honom och kittlade hans mage och snart var han tyst igen och jag kunde njuta av synen att se min egen son ligga i mina armar med nappen i munnen och titta rakt in i mina ögon, han har samma ögon som Justin och det betyder samma "drunkna i hans ögon" som med Justin... Väldigt irriterande men också väldigt underbart. 

Efter en halvtimme plingade det på dörren, vi hörde hur Liam sprang nedför trappan och öppnade den på bara några sekunder, snart hörde vi Nates röst komma ifrån hallen. Jag skrattade och gick upp med Jake som sov i min famn och gick till Nate och Liam som hälsade på varandra med den vanliga "kill" hälsningen. 
- Jag som trodde det var min klänning, sa jag med sarkastisk röst, Nate skrattade och tittade på Jake som låg i min famn. 
- ledsen, du får helt enkelt vänta lite till, sa han och kramade löst om mig för att inte göra så Jake vaknar, jag tittade sen på Liiam som log mot Jake. 
- Detta är inte min enda bebis, sa jag och snart hördes små skutt bakom mig och Nate tittade chockat ned mot Valpen Maia. 
- Jag ser det, sa han och satte sig på knä, Maia hoppade upp och slickade honom på kinden innan hon hämtade sitt gosedjur och gav det till Nate. 
Ett leende spreds på allas läppar, Maia var för gullig. 
- Vad heter... den? sa Nate, jag skrattade och tittade ned på Maia som lekte som en riktig gulleplutt på golvet. 
- Hon... heter Maia, vi kallar henne Valpen Maia, sa jag och tittade ännu en gång ned på Maia och lika snabbt upp på Jake igen...

- Jag hörde att du har en flickvän, sa jag till Nate medans jag satte på lite musik, Jag, Liam och Nate hade valt att umgås lite idag, fast just nu var Liam på toa så jag och Nate var ifred... I alla fall en liten stund.
- Du har hört rätt, sa han och tittade ned på sina händer, jag tittade frågande på honom. Jag fick ännu en gång känslan av oro, han var orolig för något.
- Varför är du... orolig? sa jag och satte mig på sängen brevid honom, han tittade upp på mig och mötte min blick.
- Du får lova att inte säga till något, detta är en hemlighet som du egentligen inte borde veta, sa Nate till mig och jag nickade sakta. Han suckade och tittade snabbt ned och lika snabbt upp på mig igen. 
- Jag ska ut till armen, jag fick ett jobb som soldat, sa han och jag tittade på honom och mötte hans blick. 
- Det är väl bra? sa jag och log svagt mot honom, han skakade men också nickade på huvudet som om det var ett "Ja" men också ett "Nej" och tittade in i mina ögon. 
- Jag vet att du ska flytta till Italien med Justin... men... min nya flickvän är Sarah... och jag är orolig vad hon ska tycka om det, sa Nate och jag tittade chockat på honom, sa han just precis att... Sarah var hans nya flickvän?

 Jag tror att de sista kapitlerna kommer upp snabbt, jag har nästan allt klart inför den andra novellen och vill såklart börja med den snabbt. Men denna novellen är verkligen rolig att skriva och jag kommer faktiskt att sakna den. Vem kommer inte? ;)
Ingen gräns men kommentera ändå för att jag ska få skrivlust!
 
Postat av: Michelle

Jag gillar det.

2012-09-30 @ 19:08:48
URL: http://twitter.com/michan_94
Postat av: miranda

asså du får faktiskt inte sluta än ! den får inte varar sluta inna kapitel 90 ! <3

2012-09-30 @ 22:05:55
Postat av: arlinda

Jag kommer att sakna novellen sjukt mycket!<3

2012-10-01 @ 15:06:36
Postat av: Klara

Älskart

2012-10-01 @ 15:54:13
URL: http://Www.Novellen.devote.se
Postat av: Parya

Bästa novellen någonsin!!!!!

2012-10-04 @ 17:28:54
Postat av: Arlinda

När kommer nästa kapitel ut??

2012-10-05 @ 15:45:56
Postat av: Sanna Svedin

Vilken fin blogg du har! Hur tycker du jag ska förbättra min blogg? :)

2012-10-06 @ 19:01:10
URL: http://gottagetdown.blogg.se
Postat av: Parya

Hellu? Lever du? :o

Svar: Haha, ja. Jag lever! :)Jag hinner inte skriva så mycket nu, men jag försöker ändå!
Ida Larsson

2012-10-07 @ 21:31:51
Postat av: Jessica Sahlin

Hej, jag skulle behöva en design. Och din är ju ursnygg. Fixar du eller var det någon som gjorde åt dig? :)

Postat av: Anonym

Ska du avsluta novellen?

Svar: Nej, det ska jag inte! :)Eller jo efter ett tag såklart! ;)
Ida Larsson

2012-10-28 @ 15:30:06
Postat av: parya

När kommer nästa kapitel?:)

2012-11-16 @ 22:39:16
Postat av: Anonym

Lol hallå? Lever du? :(

Svar: Haha, japp jag lever. Varför kommenterar du på ett gammalt inlägg? :)
Ida Larsson

2013-03-26 @ 16:59:20

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: