2012-10-15 | 19:34:12 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 79 - My wedding...

Previous:
- Jag vet att du ska flytta till Italien med Justin... men... min nya flickvän är Sarah... och jag är orolig vad hon ska tycka om det, sa Nate och jag tittade chockat på honom, sa han just precis att... Sarah var hans nya flickvän?
Justin's Perspektiv
Jag kände pulsen stiga när jag satt vid bordet, detta var dagen som jag hade väntat på i hela mitt liv. Gifta mig med någon som jag älskar, någon som inte bara tar mig för popsensationen Justin Bieber. 
Jag åt upp det sista av flingorna innan jag gick till mamma som satt vid TVn och tittade på ett avsnitt av America's Funniest Home Videos, en väldigt rolig serie som man får skrattattacker av. 
- Varför går du runt mig? frågade hon mig plötsligt och störde mig i mitt tänkande, det var bara då jag märkte att jag gick runt soffan. Jag skrattade åt mig själv och satte mig jämte mamma. 
- Detta kommer verkligen hända, sa jag tyst till henne, hon log svagt mot mig och sänkte ljudet på TVn. 
- Ett stort mirakel hände när du träffade Katie igen efter år av saknad och orolighet av om hon fortfarande visste att du fanns, ett stort mirakel hände när ni fick Jake och ett stort mirakel kommer hända idag, då ni ska gifta er, sa mamma och såg lika snäll ut som alltid. 
- Jag vet inte vad Katie tänker just nu men jag vet vad jag skulle ha tänkt, såklart är hon lika orolig som du, ni ska gifta er och lova att älska varandra för evigt. Varför ska ni inte vara oroliga över det? sa mamma och fortsatte att le samma leende som innan, jag tittade ned på mina händer och såg Katie framför mig med klänningen som jag inte ens vet hur den ser ut. Blommorna i händerna och jag hör hur hon säger "Ja", jag började le medans jag tittade upp på mamma igen...
Katie's Perspektiv
Jag satte nere vid matbordet, om exakt 3 timmar kommer jag gå in i kyrkan och se Justin så där i kostym, jag log åt mina tankar innan jag stördes av mamma som satte sig framför mig och himlade med ögonen. 
- 3 timmar är allt vi har med dig nu, skynda, vi måste åka till kyrkan och göra dig ännu snyggare än vad du är nu!  sa hon och skrek på Sarah så hon kom ned, mormor kom också ned med Jake i famnen och Valpen Maia bakom henne. 
Jag skrattade åt dem, de var stressade medans jag var nervös och orolig, egentligen visste jag inte varför jag var nervös, jag skulle ju gifta mig och då ska man vara glad och nu är jag orolig så min mage kurrade. 
Jag tog på mig mina skor och sedan min jacka, snart var det dags att fixa mig till bröllopet...

Jag hade bestämt mig för att inte ha några proffsiga sminköser, istället ville jag att mamma och Sarah skulle sminka mig, även om det inte blev riktigt riktigt fint ville jag vara neutral och det kunde mamma och Sarah göra.
Efter sminket fixade dem håret, som sagt ville jag ha det uppsatt fast annorlunda och jag kände på mig att Sarah visste hur jag ville ha det. 
De plattade håret, satte upp det, lockade och sen fick jag sätta på mig min klänning som vi hade valt ut för ungefär 2 veckor sedan, den var såklart vit och hade blommor ned till midjan, det var verkligen en prinsessklänning. 
När allt var på och jag var klar var jag beredd att titta mig i spegeln, när jag såg mig själv fick jag en chock av hur vacker jag var, det syns på mig att jag älskar klänningen. 
- Gud... du är så... vacker, hörde jag Sarah säga bakom mig, jag tittade bak på henne och kände hur tårarna började samlas bakom mina ögonlock, jag började andas ljupt för att inte börja gråta. Jag ville ändå inte förstöra mitt smink som mamma och Sarah har fått jobba med, jag tittade mig snabbt i spegeln innan jag vände mig om och tittade på mormor, mamma och Sarah, alla tittade på mig som om jag var en prinssessa som skulle gifta sig, jag kände mig som en prinsessa som skulle gifta sig. 
- Min lilla flicka börjar bli stor! sa mamma och sprang fram för att krama mig, jag besvarade hennes kram och snart samlades vi alla i en gruppkram. 
- Nu saknas bara din man, sa Sarah och log svagt mot mig, jag besvarade hennes leende och tittade ned i golvet, ja... nu saknades bara min man. 

Folk började strömma in genom dörrarna in till kyrkan, jag kände nervositeten stiga högre och högre för varje person som satte sig på sin plats. 
Plötsligt såg jag Nate och hans familj komma in och det gjorde mig lite bättre men min mage gjorde fortfarande ont, men då kom jag på att Nate hade sagt att Sarah var hans nya flickvän, det gjorde att min mage blev värre och jag kände mig yr. 
- Är du okej? hörde jag Liam säga bakom mig, jag vände mig om och när han såg mig blev hans ögon stora som stenar. 
- Oh, gud, sa han och jag log svagt mot honom men jag kände mig illamående, han tittade in i mina ögon och skrattade. 
- Det är verkligen du, min syster, sa han tyst och gick närmre mig. 
- Vänta, hur mår du? sa han sedan, jag skrattade och skakade på huvudet. 
- Jag vet inte, jag blev plötsligt illamående, sa jag och suckade, det var säkert nervositeten igen, det var därför jag hatade att bli nervös... även om det var en bra nervös känsla. 
- Yr, illamående, ont i magen? frågade han mig och jag nickade, han suckade coh tittade oroligt på mig, jag tittade frågade på honom medans han gick närmre mig. 
- Känner du inte igen beteendet? sa han till mig och det var då jag kom på det... nej... gud...
Justin's Perspektiv
Jag satt i soffan och tittade oroligt ned i golvet, undra hur Katie såg ut, undra vad hon tänkte. 
Det enda som var i mitt huvud nu var hur Katie hade det och många frågor om henne, hon är här för jag har fått träffa Jake och just nu har mamma honom men vart är hon egentligen? Jag kanske kan leta efter henne och se vart hon är, tänk om hon inte är okej? 
- Ta det lugnt, bro, hörde jag Ryan säga, jag tittade upp på honom och Chaz som kom in genom dörren, jag ställde mig upp och gick fram och tillbaka. 
- Har ni träffat Katie? Hur mår hon? Är hon okej? frågade jag dem medans dem satte sig i soffan och tog en varsinn läsk som stod på bordet, båda skrattade åt mitt beteende. 
- Igen. Ta det lugnt, Bro! sa Ryan, jag suckade och satte mig ned i soffan jämte honom. 
- Det är normalt att vara nervös, tänk på att vi ska säga ett tal sedan och jag är inte bra på att skriva tal, sa Chaz och tittade seriöst på mig, jag skrattade och kände mig genast på bättre humör. 
- Seriöst, har ni träffat Katie? sa jag sedan lika alvarligt som hans min var, Chaz och Ryan suckade medans jag satt och väntade på svar ifrån någon av dem. 
- Nej, vi har inte träffat hehnne. Vi hittade inte henne, bara henens bror, sa Chaz och drack en klunk ifrån läsken. 
Jag lutade mig tillbaka i soffan och suckade, jag får verkligen ta och lugna ned mig. Såklart Katie var okej, annars skulle någon säga det till mig.
Plötsligt kom det in en kvinna som jag intekände igen, hon var vit klädd och hade mörkbrunt hår. 
- Det är dags att gå ut, sa hon snabbt innan hon gick ut igen och min nervositet steg, jag ställde mig upp och rättade till min kavaj innan jag, Chaz och Ryan gick ut till alla som satt inne i kyrkan. 

(lyssna medans ni läser!)
Det var dags, låten började spelas, folk började ställa sig upp och jag kunde inte sluta titta på dörren som vilken sekund som helst skulle öppnas och ut kom min underbara fru. 
Jag och Katie ville inte ha samma gamla låt som alla bröllop hade när bruden kom in utan vi ville ha en annan som gjorde så att vi båda blev glada och en låt som vi båda tyckte om och tyckte passade till vårat förhållande.
Det kändes som allt var i slowmotion när dörren äntligen öppnades, efter Sarah såg jag henne framför mig, Katie med ett stort leende på hennes läppar.
Vi tittade in i varandras själar när hon kom gåendes i mitten på den röda mattan, hennes klänning var underbar men det mest perfekta var att hon skulle bli min. Nu och föralltid.
Katie's Perspektiv
Jag gick sakta till Justin som stod längst fram med Ryan och Jeremy jämte sig, hans leende fick mig att le det största jag kunde. 
Jag gick upp för de 3 trappstegen och snart stod jag uppe med Justin och höll i hans händer, jag skrattade och tittade in i hans underbara hasselbruna ögon. 
- Vi har samlats här idag för att förena 2 familjer, en stor lycka är vad som händer när man gör något i sitt liv som man inte har planerat, man kan kanske skaffa barn. Gifta sig eller bara flytta ihop, men det som man borde komma ihåg är att kärlek är det som vi alla älskar mest i världen, kärlek är en stor del av vårat liv och de som hittar den när de är unga har tur. Man borde komma ihåg att kärlek är det som kommer finnas förevig, det som alla kommer känna förevigt, prästens ord fick mig och Justin att le, kärlek kommer alltid att finnas med oss. 
- Har ni något att säga till varandra? frågade prästen oss, Justin log mot mig och började säga sina ord. 
- Denna stunden har jag längtat efter sedan jag såg dig för första gången på trappen, de underbara bruna ögonen som jag mötte, det underbara leendet som jag alltid har älskat, skrattet som ännu får mig att le. Dagarna som går är en gåva som jag är glad att jag fick, att vara med dig är som att vara med en ängel som precis har fallit ifrån himlen, det kommer att vara en ära att leva med dig i hela mitt liv, sa Justin och jag kände tårarna bakom mina ögonlock av hans ord.
- Jag vet inte vad som är bäst, att du kommer vara med mig förevigt eller att jag kommer ha en underbar och kärleksfull man vid mig varje kväll, att känna känslan att vara din gör mig svag och jag vill aldrig lämna den känslan, att vara utan dig är som att vara utan ens hjärta, en lycklig liten tjej var jag när jag såg dig för första gången och jag kommer vara en lycklig liten tjej när vi tillbringar vår sista dag tillsammans, sa jag, Justin började le och jag såg hur det började rinna några tårar ned för hans kinder. 
- Justin Drew Bieber vill du ta Katie Angel Jackson till din hustru och älska henne i nöd och lust?
- Ja, sa Justin och satte på mig min ring,  min klump i magen släppte, jag visste inte varför jag var nervös över vad han skulle säga men jag ville verkligen gifta mig med honom. 
- Katie Angel Jackson vill du ta Justin rew Bieber till din man och älska honom i nöd och lust?
- Ja, sa jag och satte på Justin ringen, jag ville bara slänga mig upp i Justins famn och kyssa hans mjuka läppar.

Vi gick ut ur kyrkan och höll varandras händer, Sarah kastade ris och rosenblad medans Pattie skrek som om hon blev rädd för något, mamma stod och grät med massor av näsdukar runt omkring sig. 
Vi satte oss i limousinen och snarft var vi borta ifrån kyrkan, vi hade bestämt att ha efterfesten i en lokal i stan, det fanns bar och scen där man kunde sjunga. Justin hade sagt att han skulle sjunga något för mig och det var jag också lite nervös över.
- Vad tänker du på, Mrs Bieber? sa justin och pussade min kind, jag tittade upp på honom och log. 
- Jag älskar dig, sa jag och Justin tittade på mig med sina gulliga stora ögon, han log mot mig och smekte min kind. 
- Jag älskar dig också, sa han och kysste mina läppar.

 Äntligen!
Det tog typ 3 veckor! jag är så ledsen men nu fick ni ett långt och jag hoppas bra kapitel.
Ingen gräns!
Postat av: Liv

Awesome lapitel!

2012-10-15 @ 20:58:32
Postat av: Arlinda

Riktigt bra!<3

2012-10-16 @ 17:43:25
Postat av: Myonedstorys

Vi har mejlat dig! :)
xoxo Alexandra och Liv. Svara när du ser detta :)

2012-10-16 @ 21:42:19
URL: http://www.myonedstorys.blogg.se
Postat av: Josefine

Awsome!!! Kommer du skriva fortsättning?? :D

2012-10-17 @ 18:12:48

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: