2013-01-04 | 13:50:12 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 10 - Concert or "date"?

Previous:
 - Vad gör du här? frågade han mig och jag suckade och gick fram till honom, jag tittade ned på mina händer och sen upp på Justin och mötte ännu en gång hans blick. 
- Innan... när du ringde, jag blev så förvirrad... förlåt...men...
Mer hann jag inte förrän jag kände ett par mjuka läppar möta mina... 
Kyssen avslutades och jag tittade chockat på Justin som tittade frågande på mig men hade ett svagt leende på sina läppar, jag skrattade chockat och kände på mina läppar. Hände just det där?
- Varför gjorde du så? frågade jag honom, han vände sig om och tog fram sin mobil igen och började skriva ett SMS. Jag tittade frågande på honom innan han tittade upp på mig och jag kände hur min mobil vibrerade i min lilla väska.
Jag tog upp den och tittade på SMSet.
"Skulle du vilja gå på middag med mig... ikväll?"
Jag tittade upp på Justin och sedan ned på SMSet igen. Vad skulle jag svara?
- Jag vet att detta är en överaskning för dig... men jag hoppas verkligen att du skulle vilja gå ut med mig. Det behöver inte vara en dejt. Snälla, jag vill bara lära känna dig innan du åker ifrån frankrike, sa Justin och jag tittade upp på honom och log svagt. 
- Okej, men det är ingen dejt... okej? sa jag oich han nickade och skrattade innan han kramade om mig. 
- Jag hämtar dig klockan 8 ikväll och du... du är en bra kyssare, viskade han i mitt öra innan han visade mig vägen ut och stängde dörren, 

Jag åkte tillbaka till restaurangen och hade meningen i mitt huvud som snurrade runt av förvirring. "Du är en bra kyssare"
Jag fattade vad han menade men jag fattade inte att jag just hade kysst honom och han just hade sagt till mig att jag var bra på att kyssa honom, hur kan han säga så? han kanske vet att jag har haft flera dåliga relationer med killar i mitt förflutna. Hur skulle han kunna veta det? Han kanske är en stalker som har förföljt mig överallt sedan jag föddes. Eller är det något så enkelt att han bara tyckte att jag kysstes bra... gör jag? Nej... eller?
- Du ser ut att vara förvirrad, hörde jag chauffören säga till mig, jag skrattade och nickade. 
- Det har hänt många saker idag som jag har i mitt huvud, jag kan inte sluta tänka på honom... eller jag menar dem, sa jag och tittade generat ned i mitt knä när jag hörde hur chauffören skrattade och kände hans blick i min panna.
- Vem det än är så känner jag på mig att han tycker om dig, du är väldigt vacker. Tveka in inte att säga till honom att du vill träffa honom mer, sa chuffören innan han stannade och jag gick ut ur bilen. Det var precis som om han hade läst mina tankar... Läskigt.
- Så, vad hände? frågade Becky nyfiket, jag tittade frågande på henne men förstod att hon visste att jag åkte till Justin, det var ganska lätt att förstå.
- Det gick bra, han förlät mig och vi är... vänner igen, sa jag och satte mig ned och tog en tugga av min... kalla mat. Jag la ned besticken igen och log svagt mot henne. 
- Så, hittat några snygga killar än? Förutom den snygga servitrisen? frågade jag henne och tog en klunk av mitt äckligt varma vatten. 
- Nej, fast jag har mest tänkt på vad jag ska ha på mig ikväll, sa hon och tittade bak på alla andra i klassen, det var bara då jag såg att James kom gåendes mot oss. 
- Så, har ni tröttnat på eran klass... och mig? frågade han och satte sig vid oss, jag skrattade men slutade direkt när jag kom på vad Becky hade sagt. 
- Va? Vadå, vad händer ikväll? frågade jag henne, hon tittade frågande på mig och skrattade.
- Vi ska ju till den konserten, någon artist skulle tydligen ha en konsert gratis, jag hoppas att han är snygg! sa hon och la pengarna på bordet innan hon sa till oss att hon skulle "pudra näsan" och gick in till toan. 
- Så, jag ser fram emot att se dig finklädd ikväll. Det var riktigt länge sedan, sa James till mig och jag skrattade och log svagt. 
- Ehh, ja. Förra gången jag var finklädd gick det inget vidare, sa jag och skrattade, James skrattade med mig och tittade ledsamt på mig. 
- Jag vet att du verkligen vill ha uppmärksamhet ifrån både mamma och pappa, men du vet hur upptagna dem är... jag är verkligen ledsen, sa James och kramade om mig, jag besvarade hans kram och kände mig säker och trygg i hans stora famn. 
- Det är okej, jag har ju världens bästa bror, sa jag och log stort, James skrattade och tittade på min mat och sen upp på mig. 
- En bror som är orolig, hur äter du? frågade han och jag skrattade och skakade på huvudet. 
- Det är kallt, sa jag och slängde lite sallad på honom, han tittade chockat på mig. Jag skrattade och ställde mig upp.
- Bäst att jag hittar en klänning att ha, jag kommer gömma mig backstage ikväll. leta inte efter mig, sa jag och pussade James på kinden innan jag gick till Annie och sa att jag åkte till hotellet. Jag fick plötsligt "huvudvärk". 

Jag slängde mig på sängen och tittade upp i taket, hur och vad ska jag göra. Klocka 8 kommer Justin, klockan 8 börjar konserten. Becky kommer vilja vara med mig, Justin kommer vilja vara med mig. Jag tror jag har blivit dement, hur kunde jag glömma bort konserten? Hur kunde jag inte säga till Becky om min och Justins "träff". Har jag blivit dum i huvudet? Vad ska jag göra nu?
Jag gick fram till min resväska som jag hade glömt packa upp till garderoben men det enda i mina tankar dem här senaste dagarna har varit... Justin... 
Jag hittade en rosa klänning och ett par rosa ballerinaskor, till det tog jag fram en vit handväska. Detta ska jag ha på mig ikväll, vart jag ska vara eller hur jag kommer och klara mig vet jag inte. Men kläderna vet jag... en bra början...

 Jag fick 2 kommentarer på förra kapitlet och vill gärna ha mer nu, jag hoppas att jag inte har förlorat alla mina läsare på grund av bloggpausen jag gjorde!
Kommentera!
Postat av: Anonym

Meeeeeer, åker bort om några timmar så när jag kommer tillbaka på måndag hoppas jag att du har många kapitlar :D

2013-01-04 @ 15:14:08
Postat av: Myybieberstoory

Har mejlat dig. Vi blev hackade men har fått tillbaka bloggen! ÅH, FATTA VILKEN LÄTTNAD! I alla fall! Har mejlat dig, så om du har kvar designen så kan du ju bara... skicka ett svar :) Svara även om du inte har det. Haha.

2013-01-04 @ 23:36:37
URL: http://myonedstorys.blogg.se/
Postat av: emma

du skriver så himla bra och jag blir så glad så fort du uppdaterat, så keep up the good work!

2013-01-05 @ 00:41:21
Postat av: Myonedstorys

Har mejlat :)

2013-01-05 @ 18:53:22
URL: http://www.myonedstorys.blogg.se
Postat av: Arlinda

Mera, i love it

2013-01-06 @ 15:16:25
Postat av: Myonedstorys

Måste vara jobbigt att få en massa liknande kommentarer, men ah, du har ett mejl! Mwihih :)

2013-01-06 @ 16:17:58
URL: http://www.myonedstorys.blogg.se
Postat av: Emma

Åh snälla uppdatera oftare du skriver så bra!

Svar: Ni får ett idag, varannan dag får ni ett! :)Det betyder mycket att du tycker det :)
Ida Larsson

2013-01-06 @ 17:55:19

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: