2013-06-16 | 15:13:11 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 40 - Welcome home!

Previous:
- Vad har du att säga om Alexis och Justin? frågade hon och jag tittade in i kameran och skakade på huvudet innan jag gick vidare och släppte in Becky i bilen och gick själv in på förarsidan. 
 
2 Veckor senare  i Alexis perspektiv
- Vad hände med dig? skrek en reporter på andra sidan av parkeringen medans hon sprang emot mig och Justin, vi hoppade snabbt in i bilen och brydde oss inte mer om henne. 
- Så, hur känns det att äntligen få komma hem? frågade Justin och jag log stort mot honom och skrattade. 
- Det känns fantastiskt, efter en lång flygresa som denna hoppas jag att få komma hem till ett tyst hus, sa jag och Justin log och kysste mig mjukt, jag hade saknat hans mjuka läppar. 
- Okej, då åker vi hem till ditt... tysta hus, sa Justin och jag tittade frågande på honom, han såg ut att dölja någonting, jag kan se det på honom för att han biter sig i kinden så han inte säger hemligheten rakt ut. Jag hoppas att det är något roligt han döljer i alla fall...
 
Justin parkerade utanför mitt hus och jag hoppade snabbt ur för att ta en titta hur det såg ut, det var länge sedan jag såg mitt hus, det känns helt annorlunda men ändå är det helt samma hus som jag har växt upp i, jag antar att det händer när man är borta för länge. 
Justin ställde ned mina väskor på marken och jag tog så många som jag orkade... 2 stycken, bättre än inga alls. 
- Jag vet att du... ville ha det tyst hemma hos dig, men tyvärr sa du det försent, sa Justin och öppnade dörren in till mitt hem med massor av människor i. 
- VÄLKOMMEN HEM! skrek alla och jag tittade chockat runt mig, jag visste inte att det fanns så här många i mitt kvarter, mamma kom snabbt fram till mig och kramade om mig hårt. 
- Vi är så glada att du äntligen är hemma, alla här har saknat dig, sa mamma och tittade omkring mig, jag tittade frågande runt och sedan på mamma. 
- Vilka är dem? frågade jag och mamma skattade. 
- De är dina släktingar och dina vänner, sa mamma och jag nickade sakta och tittade bak på Justin som fortfaranade jobbade hårt med att få in alla våra väskor, jag skrattade åt honom medans jag sprang ut och hjälpte till för att det skulle gå snabbare. 
- Alexis, gå in och hälsa på sin släkt, jag kan göra det, sa Justin och jag tittade på honom och höjde ena ögonbrynet. 
- Justin... du kommer inte orka bära alla väskorna, sa jag och tog ena, Justin tittade chockat och lite surt på mig. 
- Du får ta en, bara en, sa han och ställde ned väskan han hade i sina armar och kramade om mig bakifrån, jag log och satte ned väskan innan jag vände mig om. 
- Eller så får de stå här ute tills... imorgon, sa han och jag skrattade ch kysste Justin mjukt. 
- Jag ber James ta in dem, sa jag och Justin skrattade medans vi gick in och glömde bort alla väskorna. 
 
Efter någon minut av allt prat såg jag mormor och morfar sitta i soffan, jag log stort och tittade på Justin som stod och pratade med James och Becky, snabbt sprang jag fram till honom. 
- Jag vill att du träffar någon, sa jag och tog tag i hans hand mitt i hans samtal med James och drog med honom  till soffan. 
Jag mötte mormors blick och hon log lika stort som jag gjorde. 
- Alexis, vad roligt att se dig, var stor du har blivit, sa mormor och fortsatte med alla "mormor" kommentarer, plötsligt såg hon upp på Justin som delvis log men han såg också ut att vara ganska förvirrad. 
- Vem är detta? frågade mormor och höjde ögonbrynen och tittade på mig, jag skrattade.
- Mormor, detta är Justin, Justin, detta är min Mormor, sa jag och de skakade hand och Justin kunde äntligen slappna av och log svagt mot henne. 
- Jag antar att detta är din pojkvän, sa morfar och satte sig upp och skakade hårt om Justins hand, jag kunde inte hjälp att skratta av Justins min när han kände hur stark morfar egentligen var. 
- Trevligt att träffas, sa Justin och log sitt gulliga leende, morfar skrattade och tittade på mig innan han kramade om mig hårt men ändå på något sett mjukt, innan jag visste ordet av det så hade han lyft upp mig i luften precis som han gjorde när jag var liten.
- Pappa, ta det lugnt med Alexis, hon har precis kommit hem ifrån sjukhuset, sa mamma och morfar satte ned mig och log mot mamma som log mot oss. 
- Alexis, du har besök av din... gamla vän tror jag att han kallade sig, sa mamma och ryckte på axlarna, jag tittade frågande på mamma som fortsatte att prata med mormor och morfar innan jag och Justin gick till dörren och möttes av Lucas, jag tittade chockat på honom när han stod där i rutig skjorta och jeans... Vad gör han här?

 Jag ska bli bättre med uppdateringen men annars, vad tycker ni ska hända i novellen? Jag har bara någon idé och skulle behöva inspiration...
Jag är ledsen över hur sakta det går, jag kommer bli bättre!
 
Postat av: Celebnovell

Kan du ha med flera rader från förra kapitlet - för ärligt talat har jag glömt bort allt som hänt. Jag vill inte vara bitchig eller något sånt! :)
Kapitlet var superbra! ;D

Svar: Okej, jag ska försöka :)
Ida Larsson

2013-06-16 @ 17:07:06
URL: http://celebnovell.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: