2014-02-15 | 18:10:13 | Kategori: Meant To Be

Chapter 9 - I want her

Previously:
- Hejdå, sa jag snabbt och mötte deras blickar, mamma log mot mig och gjorde en snabb gest att jag skulle komma till henne, jag gick sakta fram till hennes stol och blev mjukt omfamnad av henne, jag skrattade och besvarade kramen. 
- Ha det så kul, sa hon sedan och jag nickade mot henne innan jag sprang ut genom ytterdörren, det ska jag ha.
- Säg inte att du gillar honom! Nästan skrek Maya ut i affären, vi hade precis varit och provat kläder och då var Maya tvungen att ta upp det som hände på festen.  
- Va? Vem? viskade jag till henne, hon spärrade upp ögonen och tittade runt sig om någon hade hört henne. 
- Justin... eller Ryan. Båda! viskade hon till mig, jag tittade chockat på henne och gav ifrån mig ett litet skratt
- Va? Gillar dem? Nej! Viskade jag tillbaka, hon himlade med ögonen mot mig och vände sig om för att hänga tillbaka tröjan som hon hade provat.
- Men de gillar dig, sa hon igen och tittade på mig med en oroad blick, jag skakade på huvudet åt vad hon hade sagt och vände mig om för att gå ut ur affären, Maya kom snabbt efter mig och tittade runt efter andra klädaffärer. 
- Eftersom båda två helt klart vill hjälpa dig så känns det som om de har några känslor där inne, och det vore konstigt eftersom både Justin Bieber och Ryan Butler är skolans värsta badboys, sa Maya och tittade på mig, jag mötte hennes blick med trötta ögon. 
- Lägg av! Jag kan inte förklara det som hände på festen, men det är definitivt inte med att de gillar mig, sa jag och försökte övertala Maya om att jag faktiskt inte brydde mig om vad de tyckte om mig, men med en pirrning i magen kunde jag själv känna att det inte var sant. 
- Forever 21 eller H&M? frågade hon sedan, jag rynkade ögonbrynen och skakade på huvudet. 
- Nej, jag känner för fika, sa jag och vände mig om till Starbucks, Maya skrattade och följde efter min blick, det var inte alls lång kö i kassan, och Starbucks har det godaste isteet. 
Jag drog med Maya in till Starbucks och ställde mig i kön, med bara en titt på menyn visste jag vad jag skulle ha, vilket var min favorit. Iste Mango. 
- Vad vill du ha? frågade jag Maya, hon bet sig i läppen och tittade på menyn i några sekunder innan hon mötte min blick med ett leende. 
- Cappuccino, sa hon och tog fram sin plånbok, jag gjorde samma sak och snart stod jag i kassan och betalade för mitt iste. 
 
Justin's Perspektiv
Min blick gick från en sovande kille på soffan till Ryan som spelade FIFA jämte honom, jag kände igen killen från skolan men blev lite äcklad av honom, han hade en spinkig vit kropp och dreglade inte så lite på soffan. Konstigt att Ryan inte har väckt honom än. 
- Vem är killen? Frågade jag spydigt till Ryan som tittade på mig och ned på honom. Han ryckte på axlarna och slog till killen på ryggen så han med ett ryck vaknade till och tittade runt sig. 
- Gå hem, sa Ryan och nickade mot dörren, killen fick en chockad min och ställde sig snabbt upp, vilket han egentligen inte borde gjort för nu tömde han sitt innehåll på golvet mitt framför Ryan som fick en irriterad min. Jag gav ifrån mig ett högt skratt åt båda av dem och visade dörren åt den spinkiga killen, men en äcklad min gick han sakta ut genom den och nu var det jag, Ryan och städerskorna kvar. 
- Vad hände med Jennifer igår? frågade jag och försökte gömma hur irriterad jag egentligen var på honom, han svarade inte mig utan fortsatte att spela, jag höjde på ögonbrynen och gav honom ett flin. Han gillade henne. 
- När började du gilla pluggisar? sa jag och fick Ryans uppmärksamhet, han pausade spelet och tittade på mig med chockade ögon. 
- Sedan pluggisar ser ut så, dessutom, hur hon dansade igår visar att hon inte bara är en pluggis, sa han och visade en av städerskorna att städa upp spyan framför honom, han gjorde en äcklig min och ställde sig upp, sedan började han gå mot köket, jag satte armarna i kors och följde snabbt efter honom.
- Jag kommer få henne, sa han sedan och jag himlade på ögonen åt honom. 
- Hon har väl redan sagt nej en gång till dig, tror du inte att hon gör om det? Jag tittade på när Ryan tog fram ett glas och hällde upp cola innan han tog en stor klunk, han skakade på huvudet och log mot mig. 
- Tjejer gillar när man räddar dem, jag hjälpte henne igår och hon kommer säga ja nästa gång, han såg så övertygad ut att jag höll på att börja gapskratta åt honom. 
- Hon kommer inse att du bara vill ha henne för sex, sa jag med ett flin och såg hur Ryan började bli irriterad på mig. 
- Jag vill inte ha henne för sex, hon är... gullig, sa han och tog en till klunk, jag höjde ännu en gång på ögonbrynen och nickade mot honom. 
- Och sexig, lade han till, jag tittade ned på det smutsiga golvet och upp på honom igen, med ett flin försökte jag gömma hur gärna jag skulle vilja att han backade undan från henne. 
- Säg till när du fått henne att säga ja, sa jag och vände mig om för att gå ut ur hans hus, jag log nöjt åt mig själv och min kommentar. Han kommer aldrig att få henne, inte när jag håller koll på henne. 
 
Nästa dag i Jennifer's Perspektiv
Med en ryckning öppnade jag ögonen och tittade upp i taket, jag kunde svagt höra hur väckarklockan ringde inne hos Julie och snart började min också att låta. Jag stängde av den och satte mig sakta upp, solen sken svagt i en liten öppning av gardinerna vilket gjorde så jag kisade för att vänja mig vid ljuset. 
- Är du va.. Ja, det var du, sa mamma som hade öppnat min dörr, hon gav mig ett leende och var påväg att säga någonting till mig när Julie kom ut genom hennes dörr, mamma tittade på henne och tillbaka på mig. 
- Jag kommer hem sent ikväll, vi har mycket att göra på jobbet, men det finns värmemat i kylen, så ni slipper laga mat ikväll, sa hon och gav Julie en snabb blick, jag nickade mot henne och ställde mig upp för att öppna gardinerna. Sedan gick jag till min garderob och letade upp något att ha på mig. Jag tog fram ett par ljusa jeans och en vit t-shirt tillsammans med en marinblå tunn jacka, sedan la jag också fram lite smycken som skulle passa till. Jag lockade till mitt hår och satte på lite smink innan jag satte på kläderna och tog mina saker innan jag sprang ned till nerdervåningen. Jag hällde upp lite yoghurt och flingor till mig och satte mig sedan ned och började lugnt äta min frukost, efter bara några minuter kom Julie ned och tog en frukt för att äta till frukost, jag tittade på henne med höjda ögonbryn och sedan ned på äpplet som hon hade tagit från fruktskålen. 
- En frukt? sa jag och hon ryckte på axlarna och satte sig ned mittemot mig, jag skakade på huvudet åt henne. 
- Jag är inte sugen på frukost, okej? svarade hon och tog en tugga av det gröna äpplet, jag tittade på henne och suckade en tyst suck. 
- Det är i alla fall bättre än inget! lade hon till, jag skrattade åt henne och fick en oskyldig min. 
- Okej! Jag bara undrade, sa jag och log mot henne, hon besvarade mitt leende och tog fram sin mobil för att antagligen läsa på meddelandet hon hade fått medans jag fortsatte att äta på min frukost.

 Nu har ni börjat få lite ur Justin's Perspektiv också, vad tycker ni om det? 
3 Kommentarer för mer!
Postat av: anonym

As braaa! Mer, älskar den!

2014-02-15 @ 19:47:02
Postat av: Ylva

Bäst! Jag älskar hur du skriver❤️👌👌

Svar: Vad roligt att du tycker om det! :)
Ida Larsson

2014-02-16 @ 00:42:40
Postat av: Tilda

Älskar det! Mer snälla!!!!

2014-02-18 @ 06:09:50
Postat av: Emelie

jätte bra! :)

2014-02-19 @ 13:41:51
URL: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
Postat av: Ylva

Nästa? :)

2014-02-24 @ 19:29:59
Postat av: Klara

Så bra omgggg dör

2014-03-02 @ 22:50:36
URL: http://Www.Novellen.devote.se
Postat av: Anonym

Gör du designer? :)

2014-03-05 @ 15:33:13
Postat av: Ylva

Nästa?🙀😊

2014-03-06 @ 16:03:27
Postat av: Mathilda

Snälla kan du skriva mer.

2014-03-09 @ 22:35:14
Postat av: Foreverbiebs.blogg.se

Hej, jag undrade om du ville göra ett länkbyte? Maila mig på [email protected]

2014-03-11 @ 20:39:17
URL: http://foreverbiebs.blogg.se
Postat av: Anonym

brA

2014-03-14 @ 16:18:22

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: