2014-02-11 | 18:22:43 | Kategori: Meant To Be

Chapter 7 - The First Stratford Party

Previously:
- Kanske om jag lär känna dig mer, jag har ju bara träffat dig två gånger, sa jag medans jag sken upp som en sol, det kändes riktigt bra att tacka nej till honom, inte bara för att han är Justins bästa vän utan för att jag kände på mig att han ville kämpa för mig. Så varför inte spela med?
 
 - Jag hörde att en kille i skolan ska ha en fest ikväll, sa Maya och tittade på mig och Brody med höjda ögonbryn, jag skrattade åt henne men jag kände mig nyfiken över hur festerna var här i Stratford, det kändes inte alls som om de skulle vara som de i New York.
- Vem? sade jag utan att tänka mig för, Maya log mot mig och tittade ned på sanden och upp igen med en oskyldig min. 
- Egentligen vill jag inte gå till hans fester men varför inte bara prova en gång, dessutom så är jag uttråkad och det var jätte längesedan jag gick på en sådan fest som han brukar göra, sa hon och pausade för att ta ett andetag. 
- Vem? frågade jag igen och Maya skrattade. 
- Ryan Butler, sa hon och log mot mig, jag kände hur hela jag hoppade till när jag hörde det bekanta namnet, Maya tog upp sin mobil och tittade på klockan. 
- Vad sägs som att vi möts 18.00 hos mig, hans hus är bara något kvarter bort? Eller känner du för att vara hemma en till kväll? frågade Maya och höjde ena ögonbrynet, jag skrattade och skakade på huvudet. 
- Visst, men om det händer något så är det helt klart ditt fel, kom ihåg det... Jag är inte hemma varje kväll, sa jag och rynkade pannan åt vad hon hade sagt till mig, hon himlade med ögonen och nickade mot mig medan hon mimade ett"okej", jag skrattade åt henne och tittade på Brody som såg frånvarande ut. 
- Är det okej med dig? Frågade jag och han ryckte till, han tittade på mig med chockade ögon. Jag log mot honom. 
- Hänger du med till Ryan Butlers fest ikväll? Vi möts hos Maya klockan 18.00? Sa jag och såg att han hade förstått, Brody nickade mot både mig och Maya.
- Okej. 
 
Jag satt på sängen och försökte hitta något att sätta på mig till festen, för bara en halvtimme sedan hade vi gått hem från stranden och det var klockan 17.00 och nu var den halv 6, jag har bara en halvtimme att hitta kläder, fixa håret och få på lite smink. Även om det egentligen inte är så speciellt, eftersom det bara är Ryan, Justin och många andra väldigt dömande killar som kommer vara där. Nejdå, jag kan ha pyjamas...
- Jen, kan du kör... Sa mamma men avbröt sig när hon såg att jag satt och tittade rakt in i min fulla garderob, jag kunde höra ett svagt skratt och snart satt hon jämte mig med blicken riktad mot samma håll som mig. Garderoben. 
- Jag tänkte fråga om du ville köra till stan och handla lite, eftersom vi nästan har tomt men nu när jag ser att du inte kommer vara hemma ikväll så ändrar jag mig, vart är du påväg, och vem är killen? Frågade mamma och mötte min blick, jag höjde ögonbrynen och gav ifrån mig en tyst suck.
- Jen, jag har också varit tonåring och känner igen när man har svårt att välja eftersom man vill vara speciellt fin, för en pojke, sa hon och jag skrattade åt henne.
- Det finns ingen "pojke" och jag ska på en fest som en kille i skolan håller i, svarade jag och tittade tillbaka in i min garderob, i ögonvrån kunde jag se hur mamma log mot mig och ställde sig upp. 
- Jag tror inte att Julie ska göra något ikväll, eftersom jag ska till kontoret kanske du kan ta med din lillasyster, dessutom får ni inte komma hem försent, sa hon och höjde ögonbrynen åt mig, jag skrattade åt min mamma när hon försökte låta allvarlig men om man ska vara ärlig så kommer vi säkert komma hem före henne, jag nickade sedan mot henne.
- Jag kan fråga henne, sa jag och ställde mig upp medan jag fortfarande hade blicken på kläderna som hängde framför mig, jag såg plötsligt en vit tunn sommarjacka som jag inte använt på länge, jämte hängde ett marinblått linne, jag gick närmre kläderna och lade dem på sängen. Med en snabb rörelse satt jag på huk och rotade runt bland mina shorts och hittade ett par som passade perfekt till, efter att jag lagt allt på sängen gick jag till Julies dörr och knackade försiktigt på, jag kunde höra ett svagt "ja" och sedan stod jag inne i hennes rum och försökte få med henne till Ryans fest. 
- Du kanske inte vill men jag, Maya och Brody ska på en fest och om du vill slippa vara ensam hela kvällen tänkte jag att du kanske ville hänga med, frågade jag och såg på Julies frågande min, hon fick ett litet leende på läpparna och nickade. 
- Om en halvtimme ska vi mötas utanför Mayas hus, sa jag och fick en "okej" nickning av Julie, för att slippa en lite pinsam tystnad gick jag tillbaka in på mitt rum och rynkade ögonbrynen av hur jag var mot min syster, jag borde vara med "storasyster" aktig, men eftersom hon bara är ett år yngre än mig så känns det lite konstigt. 
 
Efter att jag plattat mitt hår, fixat smink och satt på mig kläderna väntade jag på Julie nere vid dörren, jag hade ropat på henne i 10 minuter och även nu fick jag lite panik, när det var 5 minuter kvar, det är alltid bäst att vara tidig. 
Plötsligt hördes det steg i trappan och jag pustade ut, vi hann i tid ändå, Julie kom fram till mig och hade ett glatt ansiktsuttryck. Jag log tacksamt mot henne eftersom hon inte tog för långt tid på sig. 
- Är du klar? Frågade jag och Julie nickade och steg ut ur dörren, jag låste och sedan gick vi till grannhuset. Maya och Brody stod redan och väntade på oss och jag fick en pirrig känsla i magen, jag älskade att gå på fester, speciellt i New York. Där festade jag varannan helg, jag verkligen älskade det och detta kommer vara min första fest här i Stratford. Jag hoppas att den blir lyckad. 
Det tog ungefär 10 minuter att gå till Ryan, men när vi kom fram blev jag nästan lite chockad över hur stort hans hus var, nästan dubbelt så stort som vårat. 
- Åh, ja, detta kallas fest, sa Maya och log mot oss medans musiken dånade i våra öron. Bara nu kunde jag höra den dunkande musiken som hördes över hela kvarteret, i fönsterna kunde man se folk som njöt av livet medans de dansade för fullt med sprit i händerna, jag hade fel när jag trodde att Stratford festar skulle vara annorlunda. De känns ganska lika New Yorks när jag ser det från rätt perspektiv.
Medans vi började röra oss in mot festen fick jag syn på en bekant kille i ögonvrån, han steg ut ur bilen med några tjejer och jag kände igen allihop, gänget som följer efter honom vart han än går. Jag blev lite irriterad när jag såg honom trycka in tjejerna tätt intill sig och lägga armarna runt deras axlar, han är en bättre person. Det känns fel att han är en Playboy, någonstans därinne måste han ha några känslor. Jag tittade förbi Justin till några som sprang ut från huset med spritflaskor i händerna. De tittade på varandra och började sedan gapskratta. Jag himlade med ögonen åt dem och gick in i huset med alla andra. 
Skratt, prat, rop och musik fyllde mina öron. Jag kunde nästan känna hur alla hade kul härinne, det kanske var på grund av alla ölburkar som stod på nästan varenda bord som jag såg men det kändes ändå kul att stå här utan att ens ha tagit en öl, och ha roligt.  Jag har aldrig blivit full, även om jag har festat mycket så vet jag mina gränser och jag skulle aldrig kunna komma hem mitt i natten och vara onykter. Speciellt inte när ens mamma var uppe halva natten för att skriva klart ett projekt, men även om jag inte drack mig förvirrad så hade jag kul på fester. Det är en riktig fest för mig. 

 Detta blev inte så långt eftersom jag ville sluta innan någonting speciellt kommer hända, dessutom så har jag gjort så gott jag kunnat de här senaste dagarna för att få fram det så snabbt som möjligt. Men enligt min åsikt tycker jag inte att det är så himla dåligt, det enda som är lite trist är at jag lätt förlorar inspirationen. men jag ska förbättra mig, jag ska börja skriva på nästa direkt. Så jag hoppas att det kapitlet snart kommer ut också!
3 Kommentarer för mer!
 
 
Postat av: Ylva

Bäst och hur spännde som helst💥

Hoppas den kommer så snart som möjligt för jag är as taggad tills nästa

2014-02-11 @ 21:54:54
Postat av: Ellen

Vad bra kapitel! Hoppas att det kommer ett nytt snart!

2014-02-12 @ 15:22:01
Postat av: Hanna

As bra(:

2014-02-12 @ 20:21:57

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: