2014-02-13 | 17:57:00 | Kategori: Meant To Be

Chapter 8 - At Ryan's Party

Previously:
Jag har aldrig blivit full, även om jag har festat mycket så vet jag mina gränser och jag skulle aldrig kunna komma hem mitt i natten och vara onykter. Speciellt inte när ens mamma var uppe halva natten för att skriva klart ett projekt, men även om jag inte drack mig förvirrad så hade jag kul på fester. Det är en riktig fest för mig. 
- Här! Skek Maya och gav oss varsin öl som hon hade hämtat medan jag befann mig i mina tankar, jag tog emot den med ett leende och tittade på Julie som var lika chockad som jag av det enorma rummet vi stod i. Även om det var massvis av tonåringar som dansade runt och hade kul kunde man se hur rummet såg ut, jag hade aldrig trott att jag skulle få se ett sådant hus som detta. Det var massor av spotlights som visade den beiga färgen på väggarna, den vita soffan var täckt med plast så man antagligen inte skulle spilla på den och runt utrymmet där alla dansade stod det bord där det var fullt av både öl och starkare drycker, men även om det såg bra ut skulle det säkert se ännu bättre ut när man stod här i lugn och ro utan musik eller människor som skymde ens syn. Hela rummet såg väldigt lyxigt ut och man såg nästan prislapparna hänga från alla dyra saker, hur vågade han ha en fest härinne?
Brody och Maya hade gått ut på dansgolvet och började dansa mitt framför ögonen på mig, jag log mot dem och tittade på Julie som har sin uppmärksamhet på människor som pratade med varandra med hög ton, mina ögon fastnade på alla som dansade. Jag såg en kille som dansade för fullt och råkade slå till alla runtomkring sig, men det verkade inte bry honom eller de som blev slagna. Jag skrattade åt dem och fortsatte titta, mina ögon fastnade återigen på en kille. Men denna gången blev jag lite nervös, Ryan stod och pratade med hans vänner med ena handen i fickan och i den andra höll han i en öl, jag fick ett leende på läpparna och försökte tränga bort den lyckliga känslan inom mig. Det var inte bra att börja tycka om en kille som är en av skolans värsta badboys, dessutom jobbar jag med Justin Bieber skolans andra ännu värre badboy på SO:n, kan det bli värre? 
 
 
(Lyssna medans ni läser, Talk Dirty - Jason Derulo)
Efter att jag hade stått och glott i mer än en kvart bestämde jag mig för att gå ut på dansgolvet och hitta någon att dansa med, nästan precis när jag började dansa började en annan kille som jag inte alls kände igen dansa med mig och våra röelser passade perfekt till varandras och till musiken, jag mötte knappt hans ögon eftersom vi bara dansade för fullt. Jag kände hur glädjen spreds i min kropp av att dansa på detta viset igen, tätt intill varandra och väldigt sexigt, han tog tag om mina höfter och jag rörde dem till musiken med snabb fart. Jag gick ännu mer tätt ihop med honom och glömde nästan bort att jag inte alls kände honom, jag vände mig om och skrattade åt att känna känslan av detta igen. Återigen rörde jag på höfterna och kände hans händer hårt fast på min midja, jag bet mig i läppen och började hoppa lite lätt med händerna i luften. Precis som många andra gjorde runt mig. Killen stannade mig och kramade om mig bakifrån med ett hårt tätt grepp, jag stelnade till och kände hans mun vid mitt öra. 
- Jag känner inte igen dig, sa han och jag försökte vara lugn. 
- Du måste vara ny, sa han igen och tryckte mig in till sig, hans händer började smeka min mage och jag stelnade till ännu mer, jag försökte komma ur hans grepp men det var omöjligt med hur han höll mig. 
- Ta det lugnt, hans röst var hård och jag nästan rös när jag hörde den. Hans händer hade flyttats längre och längre upp och jag försökte återigen krångla mig ur. 
- Ey! Lämna henne ifred! hörde jag en bekant röst skrika jämte mig, jag kände mitt hjärta pumpa hårdare och kände hur jag fick lätt panik, det var fullt av folk och det var otroligt trångt, ingen verkade märka oss. 
Jag kände hur greppet snart lossnade och en stor pustning for genom min kropp, jag vände mig snabbt om och försökte se vem det var som hade hjälpt mig. Jag tittade runt mig och såg hur Ryan hade börjat bråka med en kille, jag log mot honom och vände mig om för att gå från alla dansande tonåringar när jag gick in i en muskulös kille som stod alldeles bakom mig. Jag tittade upp på honom och såg Justins ansikte, det kändes som om mitt hjärta hoppade flera meter ut från mitt bröst. Han hade skrämt mig. 
- Är du okej? frågade han, jag tittade upp på honom och sedan runt mig för att se om han pratade med mig eller någon annan. 
- Eh, ja-a, sa jag och gav honom ett leende eftersom jag jag just precis märkte att han faktiskt undrade om jag var okej, jag anade hans muskler under den korta t-shirten vilket gjorde mig lite nervös. Varför ska jag bli såhär? 
Justin gav mig en blick och tittade sedan på Ryan och den andra killen som bråkade, han började gå till dem och lämnade mig lite förvirrad i folkmassan. Hade han just frågat mig om jag var okej?
Justin's Perspektiv
Ännu en till av tjejerna kom fram till mig och gav mig ett firtligt leende, jag besvarade det och bet mig i läppen medans jag tittade på hennes sexiga kropp som började röras till musiken. Hon drog med mig ut på dansgolvet och började dansa tätt intill mig, jag kände mig lite uttråkad eftersom jag hade gjort detta med minst 10 tjejer redan. Jag kände för något annat. 
När jag precis skulle gå ifrån henne såg jag Jennifer stå och dansa med en kille, jag himlade med ögonen på killen som hade händerna runt hennes mage, det där är inte dans. Plötsligt såg jag hur hon försöklte krångla sig ur hans grepp som bara blev hårdare och hårdare, hans händer kom längre upp ju mer hon kämpade emot. Jag kände hur mitt hjärta började pumpa av irritation, jävla idiot till kille. När jag precis skulle gå till dem och hjälpa Jennifer såg jag hur Ryan redan var där och hjälpte till, även då gick jag fram och ställde mig bakom Jennifer och tittade på henne. Varför bryr jag mig ens om henne? 
Jag kunde se hur hennes kropp slappnade av när greppet hade lossnat, min blick gled från hennes huvud till hennes kropp. Jag hade aldrig sett hennes kropp såhär innan, det såg inte dumt ut. 
Hon vände sig plötsligt om och hoppade till, jag mötte hennes ögon och såg hur pupillerna var stora av att jag hade skrämt henne. 
- Är du okej? kom det ut ur min mun, hon tittade bakom sig precis som om hon undrade om jag pratade med henne. 
- Eh, ja-a, sa hon och log ett vitt leende, jag nickade mot henne och tittade upp på Ryan och den anda killen, jag blev återigen irriterad på killen som hade försökt sig på Jennifer. Utan att säga ett till ord till Jennifer började jag gå mot dem, med bara några sekunder hade jag flyttat på alla i min väg och stod jämte Ryan som tittade på mig, sedan tittade jag på killen som hade en road min. Asshole. 
(Sluta lyssna på musiken)
 
Nästa dag i Jennifer's Perspektiv
Jag stod framför spegeln och funderade på vad jag skulle sätta på mig, jag och Maya skulle åka till stan och shoppa lite idag eftersom vi ville umgås lite utan Brody. Dessutom kunde jag inte ungå från att tänka på gårdagen, hur både Justin och Ryan hade "hjälpt mig" på något sätt. Justin hade frågat om jag var okej, vilket gjorde mig lite chockad men på något sätt var det ganska skönt, att han faktiskt inte tyckte att jag var en dum bitch utan att han ville se om jag inte hade blivit skadad eller något. Det är vad jag tror och känner att han undrade. 
- Vem var det nu igen, Justin eller Ryan som tog bort den äckliga killen? frågade Julie som låg i min säng och tittade upp i taket, jag tittade bak på henne och tillbaka på spegeln där jag började fundera på kläderna igen. 
- Ryan, Justin undrade om jag var okej, sa jag och ångrade direkt att jag hade berättat för henne om vad som hade hänt, hon skulle prata om det i flera dagar. Jag suckade och nickade åt mina kläder, det var bara en dag i stan. inte något speciellt. Jag satte mig ned vid mitt sminkbord och lade på ett tunt lager av smink, sedan fixade jag till mitt hår lite snabbt innan jag tog mina grejer och joggade snabbt ned för trappan, Julie kom snabbt efter mig och satte sig ned jämte mamma vid köksbordet. Mamma satt lugnt och läste ett magazin när vi kom ned, hennes hår var slappt uppsatt i en knut och hon hade sina läsglasögon medans hon bläddrade lite då och då i tidningen. 
- Jag åker in till stan med Maya, det borde inte ta så långt tid, jag är hemma igen i eftermiddag, sa jag och tittade på mamma, hon mötte min blick med ett leende och nickade mot mig. 
- Okej, hur gick det på festen igår? frågade hon, jag tittade direkt på Julie som fick ett flin på läpparna, men en tyst suck log jag mot mamma och låtsades som om inget hände. 
- Bra, vi hade kul, sa jag och gick och satte på mina vita converse och min vita skinnjacka, sedan sprang jag tillbaka till köket och tittade på mamma och Julie som nu pratade om något om ett skolarbete som Julie höll på med. 
- Hejdå, sa jag snabbt och mötte deras blickar, mamma log mot mig och gjorde en snabb gest att jag skulle komma till henne, jag gick sakta fram till hennes stol och blev mjukt omfamnad av henne, jag skrattade och besvarade kramen. 
- Ha det så kul, sa hon sedan och jag nickade mot henne innan jag sprang ut genom ytterdörren, det ska jag ha

Jag hoppas ni tyckte om det, det börjar hända någonting mellan Ryan, Justin och Jennifer, men vad tror ni händer nu?
3 Kommentarer för mer!
 
 
 
 
Postat av: Arii

Drama hoppas jag händer mellan Rayn och Justin! Att de bråkar typ va henne just💥

2014-02-14 @ 12:24:13
Postat av: anonym

As bra!! Jag hoppas att det händer något mellan justin och henne. Eller först att Ryan och Justin bråkar om henne lite men sen att hon känner att Ryan bara är en kompis (bästa vän) och att justin kankse blir kär i henne och att han aldrig har känt så förut osv. JÄTTEBRA SOM SAGT! ÄLSKAR DeN♥

2014-02-14 @ 17:26:20
Postat av: Anonym

Vrf kommenterar ingen?! 😲😳

2014-02-15 @ 12:22:00
Postat av: anonym

När kommer nästa kapitel? Har varit ett tag sen senast :( men jag älskar din novell den är sjukt braaa!!!♥

2014-02-24 @ 21:23:54

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: