2014-01-06 | 16:35:00 | Kategori: Meant To Be

Chapter 3 - Badboy

Previously:
- Justin Bieber, hörde jag en röst säga från receptionen, jag rynkade ögonbrynen och tittade runt mig efter någon som ställde sig upp men när jag förstod att Justin Bieber stod mitt framför mig med en irriterad och road blick tittade jag tillbaka på hans flin innan jag vände mig om och började gå från rektorns kontor till mitt skåp för att hämta mina NO saker.
 
 
Under hela dagen kunde jag inte sluta tänka på den killen som jag träffade utanför Mr. Smiths kontor, han såg så arg och irriterad ut vilket gjorde mig nyfiken på varför han verkade så elak. Det kändes som om han blev nöjd när jag backade undan, som om han ville att jag skulle vara rädd för honom. Vem vill det?
- Jennifer! hörde jag en bekant röst ropa bakom mig, jag vände mig snabbt om och insåg att jag hade varit så inne i mina tankar att jag inte hade insett att jag var påväg till min bil. 
- Hej, Maya, sa jag lite chockad när hon hade sprungit fram till mig, hon log mot mig och tittade bakom sig. 
- Jag undrar om du skulle vilja hänga med hem till mig, jag har något som jag behöver hjälp med, sa hon när hon hade vänt sig om igen, det såg precis ut som om hon letade efter någon. Jag nickade lite snabbt och besvarade hennes leende. 
- Okej, men om det är läxor är jag nog inte till så stor hjälp, sa jag och hon skrattade och skakade på huvudet. 
- Nej, jag ska på dejt med min pojkvän imorgon och jag har köpt några klänningar som jag behöver hjälp att välja mellan, svarade hon och jag nickade som svar. Hon tittade återigen bakom sig och denna gången sken hon upp som en sol när hon antagligen såg det hon letade efter. 
- Brody, här! skrek hon ut så hela skolgården kunde höra det, men när vi inte fick några blickar blev jag lite förvirrad över vad detta egentligen var för skola. 
En brunhårig lång kille kom fram bland folkmassorna med ett stort leende på läpparna, han hade en t-shirt som visade hans muskulösa armar och en ryggsäck hängandes på ena axeln, när han kom fram till oss kunde jag inte hjälpa att le mot honom. 
- Brody, detta är Jennifer min nya granne och Jennifer, detta är Brody min pojkvän, sa Maya och jag skakade om Brodys hand, när jag kände hans hårda grepp kunde jag se framför mig hur mycket han tränade för att hålla sin kropp så muskulös som den var. 
- Jag har hört mycket om dig, Maya kan inte sluta prata om hur skönt hon tycker det men en lite yngre granne denna gången, sa Brody och jag skrattade och tittade på Maya som såg lite generad ut. Jag log mot henne och tittade tillbaka på Brody som hade sin blick på Mayas ögon, jag fick lite skuldkänslor över att jag precis hade tänkt för mig själv att han var snygg.
- Jag måste till fotbollsträningen, men det var roligt att träffa dig, sa Brody och log mot mig, jag nickade mot honom. 
- Dig med, sa jag som svar med ett snabbt leende.
- Jag ringer dig ikväll, sa han och drog sin blick till Maya och gav henne en snabb puss på kinden innan han sprang iväg med sina andra vänner, jag tittade på Maya som fortfarande följde Brody med blicken. 
- Jag antar att det är med honom som du ska på dejt med imorgon? frågade jag och Maya skrattade och vände sig mot mig. 
- Japp, det är han det, svarade Maya och tittade återigen runt sig. 
- Körde du hit? Jag vaknade så tidigt idag att jag tog skolbussen, Maya stannade med blicken på mig och jag nickade snabbt och gick fram till mammas svarta Volvo, Maya kom efter mig och gick till andra sidan av bilen och hoppade in. Jag gjorde samma sak och startade igång motorn medans jag snabbt klickade fast säkerhetsbältet. Just som jag skulle backa ut ur rutan såg jag honom mitt framför mig, Justin Bieber.
Han pratade med några killar medans hans blick var fastklistrad på några tjejer lite längre bort, han bet sig i läppen och det såg inte alls ut som om han lyssnade på de andra killarna som stod vid honom. 
- Jorden anropar Jennifer, vad håller du på med? Maya satt som ett frågetecken och tittade på mig, jag skakade på huvudet medans jag fortfarande höll kvar blicken på den välbekanta killen. 
- Vem är han? sa jag och gav henne en snabb blick. 
- Vem? Han? Justin Bieber? Jag nickade och tittade på henne, hon hade höjda ögonbryn medans hennes ögon gav ifrån sig en road känsla. Jag tittade frågande på henne och tillbaka på Justin. 
- Han är skolans badboy, jag lovar att han har kysst alla tjejer - utom mig - i hela skolan, han är den mest populära killen här och alla tjejer vill ha honom, fast såklart... inte jag då, Maya gav ifrån sig ett leende och tittade på honom. 
- Han kanske ser bra ut, men jag lovar att han bara bryr sig om att få ligga med alla tjejer och få ett bra rykte, inte om kärlek eller att ens vara snäll och omtänksam, fortsatte hon. Jag tittade på henne med ett svagt leende, hon hade fortfarande höjda ögonbryn men hennes ögon såg mer allvarliga ut. 
- Jag gick på honom utanför rektons kontor idag, han blev skitsur först med sen backade jag ifrån honom och då såg han road ut, det kändes konstigt att bli flinad åt för att jag backade undan, sa jag och Maya tittade på Justin och tillbaka på mig. 
- Det låter som honom, som du ser har han bara blicken på tjejerna medans hans bästa vänner pratar med honom, inte direkt en gentleman, sa Maya och ryckte lite snabbt på axlarna. 
- Ska vi åka? frågade hon sedan och jag nickade och började backa ut bilen från parkeringsrutan.
 
- Okej, nu ligger alla framme, vilken tycker du? frågade Maya när hon hade lagt ut alla klänningarna på sängen, jag trodde det skulle vara 2 eller 3 att välja mellan men det jag såg som låg på hennes säng var nog alla hennes klänningar. Inte bara de nya. 
- Det kanske vore bäst att prova alla först och se vilka som blir finalisterna, svarade jag henne och hon nickade och satte på sig en blå klänning lite snabbt. Den var marinblå med spets och såg inte direkt ut att vara så speciell. Nästa klänning var rosa med en öppen rygg och nästa igen var helt vit och lite öppen vid benet, vilket såg både sexigt och sött ut. 
När alla klänningarna var provade hade jag några favoriter, den vita klänningen, en röd långklänning och en vit, turkos som var oroligt fin, nu var det bara att välja mellan dem. 
- Okej, den röda är elegant och i lite mer vuxenstil, medans den vita är sexig, söt och helt perfekt för en dejt med sin pojkvän och den vit, turkosa är väldigt söt men inte så sexig. Vilken tycker du? frågade Maya och tittade ned på de 3 utvalda klänningarna, jag undersökte dem noga innan jag tittade upp på henne igen med ett leende. 
- Den vita, helt klart, sa jag och hon skrattade och nickade. 
- Jag håller med, sa hon glatt och hängde upp alla andra klänningarna i sin garderob igen, hon nästan hoppade runt av hur glad hon var. 
- Det är kanske bäst att jag går hem, mamma kommer hem sent och vi måste laga mat och allt sånt, som brukar ta ganska långt tid, sa jag och tog min väska som låg på skrivbordsstolen, Maya nickade och följde med mig ned till ytterdörren. 
- Du har matematik första lektionen imorgon va? frågade Maya och jag nickade som svar, hon log och fortsatte. 
- Bra, inte att låta barnslig eller något men... jag med, sa hon med ett stort glatt leende, jag skrattade åt henne och skrek hejdå till hennes familj som satt i deras vardagsrum och tittade på tv innan jag öppnade dörren och gick de ynka meterna hem. 

3 Kommentarer för mer!
Postat av: Hanna

sjuukt bra! :)

2014-01-06 @ 22:19:00
Postat av: Janaaaaa

sjukt bra! kan it vänta tills det börjar hända saker imellan dem...

2014-01-06 @ 23:35:10
Postat av: Sarah

Jätte bra!
Roligt att se hur Maya beskriver Justin :D

2014-01-07 @ 00:28:42
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Postat av: Ylva

Bäst! Helt klart MEER💗👍👍👏👏

2014-01-08 @ 00:54:07
Postat av: Ellen

Super bra!!!!

2014-01-08 @ 10:36:54
Postat av: jbieberstorry

jag har skickat mail till dig btw sjukt bra

2014-01-08 @ 18:00:41

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: