2014-01-14 | 19:05:09 | Kategori: Meant To Be

Chapter 5 - Green Park

Prevously:
- Okej, börja jobba, fortsatte hon och gick till nästa bord, jag mötte Justins blick och tittade sedan ned i pappret igen, jag kunde fortfarande känna hans blick på min kind men struntade i att se på honom, jag ville inte se hans flin. 
 
När den sista locken av Mayas hår var lockat satte jag mig på sängen och tittade på henne när hon fixade till sitt smink, hon lade på lite puder, lite eyeliner, marcara och läppstift och efter några minuters väntan var hela hon klar. Hon hade klänningen på sig med lite smycken till, de ljusa lockarna som hängde ned vid axlarna och på hennes ansikte var det ett tunt lager av smink. Hon såg helt fantastisk ut. 
- Vad tycker du? Ska det läggas till något? Kanske andra örhängen? Maya lät uppspelt och på hennes röst kunde jag också höra lite nervositet, jag skakade på huvudet och log mot henne. 
- Du ser fantastisk ut, Brody kommer inte kunna sluta titta på dig, sa jag och Maya sken upp i ett leende, jag skrattade och ställde mig upp jämte henne, hon tittade sig i spegeln med en nöjd min och jag kände också lite behov av en dusch och lite te. Hela dagen har varit lite förrvirande, efter SO lektionen hade jag försökt prata med Justin om att jobba med frågorna efter skolan eftersom vi knappt hann med något, vilket jag inte alls kände för eftersom han är en sådan person som kan starta rykten om alla och det känndes fel att fråga honom om han ville komma med hem till mig. Men han är definitivt inte dum, han hör vad man säger och han lyssnade faktiskt på mig. 
Jag frågade honom hur han ville att vi skulle göra med frågorna, han tittade först länge på mig men sedan log han och svarade på min fråga. "Antingen kan du göra det själv, vilket vore bäst" han sa det med ett flin och det gjorde mig lite nervös men sedan dog hans vita tänder bort och han såg allvarlig ut. "Eller... klockan 5 vid parken, om du kan så fortsätter vi med frågorna där" Jag blev lite chockad över att han faktiskt svarade och eftersom jag knappt tänkte till så nickade jag och gick iväg, utan att tänka mig för. Jag borde egentligen ha sagt att vi kunde göra det på en rast här i skolan istället, även om jag i princip hade frågat honom efter skolan, men jag gick bara iväg med tanken på att jag skulle träffa honom senare idag. 
Och nu stod jag här, halv fem och tittade på mig och Maya i spegeln, hon tittade på mig med frågande min och jag höjde ögonbrynen åt henne. 
- Va? sa jag lite chockad och hon skrattade och tittade på sig själv lite snabbt innan hon gick och samlade ihop alla sakerna som hon skulle ha i sin handväska, läppglans, mobil, pengar. Allt som man brukar ha med sig, även om man kanske inte behöver pengar på en dejt med sin pojkvän. 
- Jag frågade dig om du vet vad Brody har planerat ikväll, han har sagt till mig hela veckan att det ska vara något stort, på grund av det börjar jag bli nervös, sa hon och knäppte sin väska och tittade nervöst på mig. Jag log mot henne och skakade lite snabbt på huvudet. 
- Tyvärr har han inte sagt något, men däremot vet jag att du inte behöver oroa dig, det kommer säkert bli mysigt och romantiskt som han säger att det ska bli, sa jag och tittade på hennes klocka på väggen, jag gav ifrån mig ett litet tjut och stängde ögonen. Varför är jag såhär nervös egentligen? Det är bara skolarbete, med en kille som verkar lite konstig, och... läskig, han gillar när man backar ifrån honom. Konstigt. 
-  Okej, nu kommer han, nästa skrek Maya från fönstret, jag tittade snabbt på henne och skrattade tyst för mig själv innan jag hängde med henne ned till nedervåningen och började klä på mig mina ytterkläder. Maya tog på sig en vit kappa som passade perfekt till klänningen med ett par klackar till och då blev allt i prick rätt, som när man sätter på den sista pusselbiten på ett 1000 bitars pussel. 
- Vi ses imorgon, och hälsa Brody från mig, sa jag och log mot henne, hon besvarade mitt leende och hoppade ett litet glädjeskutt innan jag gick ut från dörren och vinkade lite lätt till Brody som med en snabb gest vinkade tillbaka.
Jag låste upp bilen och hoppade in i den mjuka sätet, eftersom jag knappt kände till detta omådet så har jag ingen aning om var Parken låg, Men första gången jag åkte på de här gatorna såg jag en väldigt grön park inte så långt bort härifrån, kanske bara en 5 minuters biltur. 
Jag svängde in på gator och körde rakt fram i minst 10 minuter tills jag äntligen efter ungefär 20 minuter hittade en stor park med massor av träd och grönt, jag parkerade bilen på en tom parkeringsruta och hoppade snabbt ut och tittade mig omkring. 
Det var inte så mycket folk men det var några som gick en promenad med hundar och barnvagnar, jag fick känslan av en väldigt mysig picknick med familjen här, med jordgubbar och saft på varma sommarkvällar. Jag kunde se några som satt på bänkar lite längre ifrån mig och höll om varandra, av det kändes hela parken väldigt romantisk och vacker. Det var fint, även om det saknades några färgglada blommor här och där. 
Plötsligt fick jag syn på några killar lite längre bort som var påväg mot ett picknickbord, jag kunde nästa se på hur den ena killen gick att det var Justin och hans vänner. Att hans vänner var med gjorde mig lite nervös, men efter en stund när de hade pratat klart och när jag inte orkade vänta längre gick de ifrån honom och han satte sig ned och tog - såklart - upp sin mobil.
Med snabba steg gick jag fram till bordet och lade ned böckerna och skrivhäftet på bänken och tittade på Justin som inte ville släppa sin mobil, jag harklade mig och öppnade ena boken. 
- Okej, här är sidan som Mrs. Jane sa att några av frågornas svar var på, men jag har en känsla av att vi också behöver söka på internet, sa jag och Justins fingrar slutade att rulla på mobilskärmen, han tittade upp på mig med höjda ögonbryn och lade sedan ned mobil i fickan. 
- Va sa du, nu igen? frågade han och tittade på mig, hans blick var mer uttråkad än nyfiken, jag suckade och visade honom sidan. 
- Kommer du ihåg att vi skulle titta på denna sidan efter svar på några av frågorna? sa jag och Justin tittade ned på den textfyllda sidan och bet sig i läppen, jag rös till och skakade på huvudet. 
- Lyssnar du någonsin på lektionerna? frågade jag och Justin gav ifrån sig ett flin. 
- Jag brukar oftast ha mycket annat att göra, sa han med ett skratt och jag himlade med ögonen och skakade lite lätt på huvudet. 
- Oke... jag hann inte säga klart min mening förrän en stor vindpust blåste bort alla papper som jag hade lagt på bänken, jag spärrade upp ögonen och såg på när alla papper snabbt åkte iväg från mitt synhåll. Jag kunde känna hur pulsen ökade och fick lite panik, på dem hade jag skrivit både lite fakta, frågorna och svar på frågorna och nu höll de på att flyga iväg. 
Jag ställde mig snabbt upp och började springa efter dem medans jag följde dem med blicken, jag kunde känna blickar från alla runtomkring mig och det gjorde allt ännu mer nervöst och pinsamt. 
Bara för en sekund trodde jag att jag aldrig skulle få tag på dem igen och att jag skulle få skriva om allt men plötsligt såg jag hur de vita bladen sakta sjönk och ett par killar tog tag i dem, jag tyckte att jag kände igen dem men jag kunde inte få fram hur. 
- Tack så hemskt mycket, sa jag när jag kom fram till killarna och log mot dem, de gav mig bladen medans några log och några bara tittade på mig med frågande min. 
- Tja, killar, hörde jag en röst bakom mig, jag vände mig snabbt om och såg Justin komma mot mig, jag rynkade ögonbrynen och kom ihåg hur jag kände igen dem. Det var Justins vänner. 
- Jag trodde ni skulle hem, sa han sedan och slog några handslag med dem, killarna skakade på huvudet och vände sina blickar mot mig. 
- Hej, sa den ena killen, han hade ljusbrunt kort hår och blåa ögon, jag nickade sakta mot honom. 
- Hej, sa jag tyst och försökte låta självsäker men istället lät jag tjejig och blyg, jag kände verkligen inte för att träffa andra som var precis som Justin, inte just nu. 
Jag kunde höra hur Justin gav ifrån sig en suck jämte mig och jag kände fortfarande blicken av de andra killarna, detta var otroligt pinsamt. 
- Ryan, vad gör ni fortfarande här, skulle ni inte hem? Ryan tittade på Justin med ett leende och ryckte lite snabbt på axlarna, Justin hade en irriterad min och det gjorde mig väldigt obekväm.
- Vi skulle hem, men sen såg vi något vi gillade, sa Ryan och nickade åt några tjejer som satt och pratade med varandra på en bänk som liknade den jag och Justin satt på för bara någon minut sedan. Justin gav ifrån sig en nick och log medans han vände tillbaka blicken på Ryan och de andra killarna. 
- Ha kul, vi ses ikväll, ta med det extra flaket bara för att, sa Justin och log ännu en gång mot honom, fast denna gången lite mer hemlighetsfullt än innan. Han vände sig om och skulle börja gå medans jag inte fattade någonting alls och stod kvar. Han gick sakta tillbaka till mig och höjde ögonbrynen, jag ryckte till och började gå tilbaka jag med. Det kändes konstigt, jag kände i alla fall Justin så väl att jag visste att han älskade att flörta och träffa tjejer , med han ville tydligen plugga istället för det idag.

 Ni fick ett lite längre idag, jag skyndade mig nu lite i slutet för att jag skulle få ut det idag så jag är ledsen om det inte är jättebra. Men i alla fall så hoppas jag att ni tyckte om det ändå! 
5 Kommentarer för mer!
 
Postat av: Ariana

Bra!👌😍

2014-01-14 @ 20:48:35
Postat av: ebba

Grymt bra!

2014-01-15 @ 17:27:17
Postat av: Cim

Älskar det ❤️👍

Svar: Haha tack Cim! :)
Ida Larsson

2014-01-17 @ 13:14:39
Postat av: Mybiebslovestorys

Sjukt bra! :)

2014-01-17 @ 19:26:37
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Postat av: Sawanna

Sjukt braa (:

2014-01-17 @ 21:11:53
Postat av: Alicia

As bra. 😘

2014-01-17 @ 21:13:07
Postat av: Anonym

Gud va bra, så duktig e du!

2014-01-17 @ 21:56:57
Postat av: B

Grymt bra!!!

2014-01-18 @ 21:11:11
Postat av: Ellen

Jätte bra novell! Längtar till nästa kapitel

2014-01-21 @ 07:14:05

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: