2013-04-26 | 18:25:57 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 29 - Snow prom...

Previous:
- Okej, du är såklart snyggast, sa hon och jag skrattade och vände mig om. 
- Vi är lika snygga idag, som alltid... men jag är riktigt törstig, kom, sa jag och gick ned för att ta lite saft för att lugna ned mina nerver...

(Lyssna medans ni läser!) 
 
När jag hörde ringklockan ifrån dörren blev jag mer nervös och jag började känna en längtan tills jag skulle få se Justin med kostym. 
Jag sprang fram till dörren och öppnade sakta den, jag möttes av en leende som jag verkligen älskade. 
- Hej, sa jag glatt och skrattade medans jag pussade Justin på kinden och kramade om honom mjukt. 
- Vad vacker du är, sa Justin och tittade mig i ögonen medans han tog fram en vit ros för att sätta på min handled, jag log och tittade bak på becky som avensjukt tittade på oss. Jag tyckte jag såg mamma stå och smygtitta ifrån hallen in till deras sovrum, jag skrattade lite innan jag tittade tillbaka på Justin. 
- Du är stilig du också, sa jag och släppte in Justin för att slippa kylan utanför. 
- Är du nervös? frågade jag Justin och han skrattade och tittade generat ned i golvet. 
- Vad är det? frågade jag Justin och han tittade upp på mig med ett stort leende på hans läppar, jag tittade bakom mig och såg Becky pussas och krama ut i igenstans. 
- Men... becky, vad håller du på med? frågade jag henne och hon ställde sig och tittade på mig med en oskyldig blick. 
- Inget... sa hon tyst och gick bak till toaletten, jag skrattade och tittade på Justin igen och la min hand på hans kind. 
- Tack för du är med idag, sa jag och Justin kysste mig mjukt med hans varma läppar, han kramade om mig och vilade sina händer på min midja. 
- Tack för att du kommer hänga med på touren, sa Justin och jag log svagt mot honom innan jag tittade på klockan och tillbaka till honom igen. 
- Balen börjar om 20 minuter, vi kanske ska skynda oss? sa jag till Justin som skrattade och gick till dörren för att öppna den för mig. 
- Becky, vi åker utan dig nu! skrek jag innan jag hörde snabba steg ifrån trappan och snart stod hon nere vid oss och log stort.... Vad gjorde hon där uppe? 
Jag hann inte tänka på det mer innan jag kände en arm runt min höft som ledde mig ut ur huset, jag kunde inte hjälpa att småle medans jag tittade upp på Justin som fokuserat tittade på bilen som stod på parkeringen. 
- Varför är du så spänd? frågade jag honom medans jag min hand på hans bröst, han tittade ned på mig och skakade på huvudet och log stort. 
- Inget, jag är bara lite orolig över idag, sa han och jag tittade medlidande mot honom och tog hans hand som låg på min höft och smekte den sakta. 
- Jag lovar att det kommer bli en rolig kväll, sa jag precis innan det hördes några klick ifrån en kamera och jag suckade men höll min så jag inte såg ledsen ut, jag hoppas inte Justin hörde det. 
 
Justin parkerade bilen på baksidan av skolan och gick ut innan han öppnade min dörr och tog min hand medans han hjälpte mig upp ur bilstolen och vi tyst och sakta gick in genom bakdörren in till skolan, snart var vi utanför gympasalen och stod längst fram i kön... eller det är ingen kö för balen inte har börjat än och väntade på att dörren skulle öppnas. 
Bara nu märkte jag att becky knappt har pratat alls när vi körde hit utan har bara SMSat och skrattat lite då och då, det var något pågång, men vad vet jag inte... inte än. 
Jag skulle precis säga till becky vad det var när Justin suckade djupt, jag tittade oroligt på honom och han såg på mig med en ledsen min. 
- Justin, ta det lugnt, det kommer bli okej, sa jag och smekte hans kind, Det såg ut som om Justin skakade bort sin orolighet när han skakade på huvudet för han började le och tittade mig i ögonen innan våra läppar möttes i en väldigt passionerad kyss som varade ända tills vi hörde någon harkla sig bakom oss. 
- Jag tänkte bara säga att dörren har öppnats, sa Becky och stod där och väntade otåligt men ända nyfiket och hon såg riktigt glad ut. 
Jag och Justin skrattade innan vi log mot fotografen som såg ut att vara glad han också. 
- Välkommen, vill ni ta foto? frågade han och jag och Justin tittade på varandra och sen tillbaka på honom och nickade ivrigt, Becky lådsades att se ledsen ut men skrattade när hon såg oss göra våra konstiga miner framför kameran, jag skrattade också och kysste Justin hårt som också kom med på foto, fotografen skrattade åt oss också som alla andra runt oss.
(Stanna andra låten och sätt på denna!)
Plötsligt började många tonåringar strömma in genom dörren och hög musik började spela i högtalarna, jag och Justin funderade om vi skulle gå och dansa för att passa in men då... ja... då känner alla igen oss, snart ska ljusen släckas och istapparna i taket ska börja lysa ett svagt ljus, jag och många andra hade gjort denna dansen speciell för alla par som vill ha en romantisk och underhållande kväll, vid ingången till hallen hade jag gjort en väg med stora snöhögar runt om och lampor som lös ett svagt ljus, det snöade också hela tiden ifrån taket. 
- Jag orkar inte längre, Alexis, skulle du vilja dansa? frågade Justin och jag skrattade och nickade medans jag tog Justins hand och följde med honom ut på dansgolvet och började dansa en tryckare till den lugna musiken. Jag la mitt huvud på hans axel och kände doften av hans parfym och njöt av detta ögonblicket. 
Snart hörde vi viskningar runt oss men det ända som vi brydde oss om var vad att vi skulle njuta av denna kvällen och göra det bästa av det, även om det inte är så lätt.
Becky's Perspektiv
 Jag satt på på en vit stol vid ett litet runt bord, jag tog upp min mobil och tittade om jag hade fått ett SMS men det ända som jag såg på skärmen var en påminnelse över att jag måste hem klockan 11 för att jag ska gå upp tidigt imorgon och hänga med Alexis till flygplatsen för att säga hejdå till henne. 
Jag kände att mobilen började att vibirera och jag sken upp i ett leende.
"Jag är ledsen över att jag inte kunde komma till snöbalen med dig, men du vet vad alla skulle tycka"
Jag tittade ledsamt på telefonen och skrev in ett snabbt "Jag vet..." innan jag ställde mig upp och gick till baren för att beställa en alkoholfri drink, inte för att det finns drinkar med alkohol i här på skolan...
- Becky, skrek Alexis från dansgolvet och jag tittade snabbt på henne, hon pekade på en kille som stod och tittade ned i sin mobil, det tog en stund för mig att känna igen honom men tillslut såg jag dragen... det var Lucas!
Alexis snygga granne, jag skrattade lite lätt innan jag gick fram till honom och mötte hans blick. 
- Hej, Lucas! sa jag och Lucas skrattade och log stort mot mig. 
- Hej, det var längesedan, Becky va? frågade han och jag nickade och skrattade, han skrattade också medans han tittade runt sig på alla par som dansade runt och kysste varandra i det svaga ljuset. 
När jag precis skulle säga till honom hur han mådde gick han bara iväg och jag blev lämnad ensam... igen, jag suckade och satte mig på samma stol igen och tog fram min mobil... igen...
Alexis Perspektiv
Efter att Dj:n hade slutat spela lugna låtar gick jag och Justin och gömde oss inne på toaletterna, jag satte mig på handfatet och tittade på Justin som ställde sig tätt intill mig och log svagt. 
- Vi är ju helt ensamma här, sa han och jag skrattade och kysste honom passionerat, Justin besvarade kyssen och tryckte mitt huvud närmre hans, jag började plötsligt skratta i allt och kyssen avslutades. 
- Vad är det? frågade Justin, jag skakade på huvudet och log svagt mot honom. 
- Har du någonsin tänkt på att det är filmkameror på toaletterna? frågade jag Justin och han tittade runt sig och tillbaka på mig med en frågande min. 
- Nej, vem skulle vilja titta på elever som går på toan? frågade Justin och vi båda började att skratta medans vi undersökte taket noga, jag är säker på att jag har sett filmkameror... eller i alla fall hört att någon elektrisk sak har rört på sig... 
- Nja... jag tror inte att det är någon filmkamera här inne, sa Justin och jag tittade på honom och skakade på mitt huvud medans jag drog honom närmre mig och kramade om honom. 
- Denna balen suger, sa jag tyst och Justin skrattade och skakade på huvudet. 
- Min flickvän skulle aldrig göra en bal som suger, sa Justin och jag log tacksamt mot honom.
 
- Jo, när jag inte har några idéer och när jag bara tänker på att jag sak hänga med dig på din tour, sa jag och bet mig i läppen, Justin log svagt och smekte min kind medans hans ögon mötte mina. 
- En sak vet jag säkert att vi ska göra, vi ska dela säng, sa Justin och jag skrattade och slog till honom på armen, han började också att skratta. Jag hoppade ned på handfatet och tittade upp på Justin. 
 
- Jag vill inte vara kvar här längre, kan vi inte bara åka hem och mysa..., sa jag och Justin pussade min kind. 
- Gärna, viskade han i mitt öra så jag fick en rysning ifrån ryggraden, jag skrattade och vände mig om medans jag tog Justins hand. 
Jag ska bara hitta Becky först också...

 Det blev ett långt kapitel, kanske inte det bästa skrivet men jag håller på att hitta känslan som jag alltid har haft innan. I alla fall så hoppas jag att den blev bra ändå. 
Jag tror att jag börjar skriva på kapitel 30 idag!
Glöm inte att kommentera!
 
Postat av: arlinda

Merraaa! Älskar den!

2013-04-27 @ 19:46:10
Postat av: Josefine

Underbart skrivet!!! <3 Vill ha meeer!!!
Kolla gärna in på min blogg :)
http://josefinepetterssonn.devote.se

2013-04-28 @ 11:42:48
URL: http://josefinepetterssonn.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: