2013-08-04 | 14:07:50 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 49 - I want you here.

Previous:
- Becky, det hände någonting på den klubben, mitt huvud vill bara inte komma ihåg det, sa jag snabbt och hon lade sin hand på min axel och rynkade ögonbrynen. 
- Men... varför käner du dig obekväm... när Justin rör dig? frågade hon mig, jag skakade på huvudet och suckade. 
- Jag vet inte...
 
Justin's Perspektiv
Jag satte mig vid köksbordet och gömde mitt huvud i mina händer. 
- Justin, är allt okej med Alexis? hörde jag mamma fråga bakom mig, jag hoppade av förvåning och vände mig snabbt om med frågande min. 
- Nej... eller, jag vet inte, sa jag med orolig röst, mamma gick och satte mig jämte mig och la mjukt sin hand på min kind. 
- Jag ser på dig att det är någonting som du inte berättar för mig, sa hon tyst och jag tittade på henne med stora ögon. 
- Det känns som... att Alexis stöter bort mig, efter vad som hände blir hon stel när jag rör henne, och jag ser inte någon lättnad i hennes ögon när hon tittar på mig, det gjorde jag förut, sa jag och pausade för att ta luft innan jag fortsatte. 
- Jag är bara rädd att förlora henne, sa jag tyst, mamma suckade och kramade om mig hårt men ändå på något sätt mjukt, precis som mammor brukar krama en, hårt så man känner sig trygg men mjukt så man känner sig lättad och allt man oroar sig över försvinner för någon sekund. 
- Alexis kommer knappt ihåg någonting om det som hände igår, tänk dig i hennes situation, att inte veta ett dugg om vad som har hänt en, du skulle också vara orolig, speciellt när det hon inte kommer ihåg var i en nattklubb, sa mamma, jag tittade runt mig precis som om jag trodde att någon lyssnade innan jag tittade på mamma igen och försökte se lite gladare ut än vad jag var.
- Du har rätt, hon behöver tid, det måste jag ge henne, sa jag snabbt och mamma log svagt mot mig med sin fortfarande oroliga min.
- Du ser helt utmattad ut, gå upp och lägg dig, sa mamma, jag skrattade tyst som gjorde att mamma också såg lite gladare ut.
Alexis Perspektiv 4 timmar senare
Efter flera timmar av skvaller och filmmys så var Becky tvungen att gå hem och göra i ordning sig för James och hennes dejt, det var därför James var tvungen att gå innan. Plötsligt hörde jag min mobil ringa som gjorde att mina tankar försvann och jag kom tillbaka till verkligheten. 
- Hej, det är Alexis? Jag svarade snabbt och var själv förvånad över hur lugn och glad jag lät. 
- Det är din mamma, jag är ledsen över att säga detta men jag och pappa är tvungna att jobba hela natten. Jag har inte nått James, men jag tror att han kommer vara hemma, sa mamma och jag suckade, när jag tänkte mig själv sitta vid TVn ikväll helt ensam gjorde så jag fick rysningar, men jag ville visa mamma och pappa att jag var stark och kunde vara själv hemma. Även efter vad son har hänt måste jag kunna ta hand om mig själv. 
- Okej... när kommer ni hem imorgon? 
- Eftersom vi har myckret att göra nu vet jag inte riktigt, men j... ledsen, gumman men jag måste börja jobba igen, vi ses imorgon!, innan jag sa ordet av det så la mamma på och jag suckade igen.
- Hejdå!, mumlade jag för mig själv innan jag la ned min mobil på soffbordet igen och lutade mig tillbaka. Jag har varit ensam hemma flera gånger förut, inget kommer hända och dessutom har jag min mobil och massor av stekpannor, jag är väl förberedd. 
 
Efter den långa och varma duschen som verkligen behövde tas satte jag på mig min pjyamas och slängde mig på sängen, bara nu kände jag hur trött jag var, men också ensam och uttråkad. Jag brukade knappt adrig vara ensam hemma och mindre nu när jag och Justin... 
Jag satte mig upp och tittade ned på min mobil, Justin. Han älskar alltid när vi är ensamma hemma så vi kan ha en mys kväll med levande ljus och hemmagjord mat, jag log av tanken att krama om honom. Men jag kände på mig att någonting var hel fel med mig och Justin, efter olyckan så har jag stött bort honom ifrån mig. Egentligen ville jag inte det, jag ville ha honom vid min sida och krama om honom när jag behövde någon som mest men varje gång han rör mig får jag en rysning som jag känner igen och hatar.
Innan jag hann tänka ringde jag Justin och väntade på svar. 
Justin's Perspektiv
Jag smekte hennes kind och tittade in i hennes vackra bruna ögon, jag älskade henne, hennes otroliga leende som man skiner upp när man ser, att tänka tanken att förlora henne gjorde mig nervös och orolig.. 
- Jag älskar dig, sa Alexis och kom närmre mig, hon lade sig hand på min nacke och mötte mina ögon. 
- Jag älskar dig med, svarade jag och hon började fnittra medans jag tog bort en slinga ifrån hennes hår och log stort mot henne, Alexis flyttade sig ännu närmre mig och satte sig bara några milimeter ifrån mig, snart möttes vi i en kyss som avbröts när jag hörde snyftningar. 
- Vad gör du? Sluta! Jag öppnade ögonen och var inne i klubbrummet där jag hade hittat Alexis, en man satt jämte henne och försökte att kyssa henne medans Alexis försökte dra sig undan men mannnen var för stark. 
- Shh, allt är okej, jag vet vem du är, mannen slutade kyssa henne och hon tittade på honom med röda och vattniga ögon, jag ville springa fram till henne och ta med henne hem, men jag kunde inte röra mig. 
- Den bävern har alla söta tjejer efter sig, men det är dig han vill ha, dig han har, men han borde veta att det inte bara är han som kan få alla tjejer, han smekte hennes kind medans Alexis fortsatte att gråta och försökte dra sig undan. 
Jag öppnade ögonen och kände svetten rinna i min panna medans jag hörde min ringsignal över hela rummet, snabbt klickade jag på svara. 
- Justin? sa Alexis och gjorde så jag kom ihåg min dröm, plötsligt blev jag orolig och rädd som gjorde att jag ställde mig upp och tittade omkring mig. 
- Är allt okej? sa jag snabbt och man kunde höra hur orolig jag var över henne, jag kunde höra hur hon log på andra sidan luren och jag såg henne framför mig vilket fick mig att le. 
- Ja, eller nej, jag är helt ensam hemma och jag känner mig... ensam, har du något emot att komma hit? Jag förstår om du är trött eller något, sa Alexis och tysnade, jag skrattade och började ta på mina kläder. 
- Tack och lov, jag hoppades att du skulle säga det, även om jag var trött skulle jag inte missa att tillbringa tid med dig, är du säker på att du är okej? Vart är James och Becky?
- Du är så gullig, de är på dejt, mamma och pappa jobbar över natten och på grund av det så hoppades jag på en myskväll med min gulligaste pojkvän, sa Alexis, jag skrattade och gick ut ur mitt rum och ned till hallen för att ta på mig ytterkläder. 
- Justin... jag är ledsen över innan idag, jag stelnade till... men bara för att ja..
- Nej, det var mitt fel, att röra dig precis efter vad som hände på klubben var dumt gjort, sa jag och gick ut till min bil, Alexis suckade på anda sidan luren och jag rynkade ögonrbynen åt hur orolig hon lät. 
- Jag kommer om bara någon minut, sa jag och startade bilen.
- Har du något emot att prata med mig ända tills du kommer hit? Jag känner mig på ensam och jag vill verkligen prata med min pojkvän, sa hon, jag log och nickade. 
- Gärna. 

 
Postat av: Celebnovell

"Jag min mobil och massor av stekpannor" - började skratta när jag läste slutet av meningen. xD Har verkligen saknat dina perfekta kapitel och jag hoppas du inte tar en paus igen - jag skulle inte klara av det. :P♥ Kram!

2013-08-04 @ 16:35:14
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Biebzznoveller

Åh Gud så bra!!
Skulle du vilja ha länkbyte?<3

2013-08-06 @ 00:53:26
URL: http://Biebzznoveller.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: