2013-08-15 | 16:23:18 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 54 - On my way.

Previous: 
Alexis tittade tillbaka upp på taket och blundade för att få bort tårarna med hon kunde inte gömma sina känslor, man såg på henne att hon jobbade för att vara okej, för att inte bryta ihop. 
- Jag är ledsen, viskade jag till henne, hon skakade på huvudet och tittade på mig. 
- Varför förstörde jag något som jag vill ha så mycket?
 
 
Justin's Perspektiv 
- Justin, skönt att ha dig tillbaka, den första konserten kommer vara den 5:e Januari, det är alltså 1 vecka kvar och du kommer få träna in allt igen, koregrafin, sången och allt som har och göra med konserten, sa Scooter och visade mig en lapp med alla tour datumen, jag nickade sakta och tittade ut genom flygplansfönstret, Scooter la sin hand på min axel och tittade ledsamt på mig. 
- Jag är ledsen över det som hände med Alexis, sa Scooter, jag tittade på honom och suckade djupt, det kändes som mitt huvud var överfullt med alla mina tankar, om touren och Alexis... jag kunde se hennes röda och blöta ögon om och om igen, hon såg så ledsen och svag ut nät jag lämnade henne vid sjön. Ensam och besviken.
- Passa på och sov lite, du vet hur tröttsamt det kan vara att börja jobba igen efter semestern, avbröt Scooter mig ifrån mina tankar, han gav mig en orolig blick innan gick ifrån mig. Jag lutade mitt huvud tillbaka och blundade för att försöka glömma bort alla känslorna inom mig, men det ända jag kunde göra var att försöka tänka så lite på Alexis som möjligt. Ändå dök hon upp i mitt huvud, hennes smilgropar när hon ler och hennes vackra ögon som man knappt kan dra blicken ifrån, hela henne gjorde så min puls ökade. 
Jag suckade och öppnade ögonen och tittade upp i taket, hur ska jag kunna fixa detta? Det har bara gått några timmar och jag kan knappt koncentrera mig på mitt jobb? Hur ska jag klara av detta? Touren tar 2 år, två år utan Alexis kommer göra så hela jag är förstörd.
 
Jag vaknade av en duns som fick mig att chockat sätta mig upp, jag tittade runt mig på alla som antingen lyssnade på musik eller pratade med varandra, när jag väl kom på vad som väckte mig, pustade ut och kände mig lättad över att det bara var flygplanet som hade nuddat marken. 
- Jag kände på mig att du skulle vakna när vi landade, hörde jag Alfredo säga jämte mig, snabbt tittade jag på min vänstra sida och såg Alfredo med ett stort leende på hans läppar, jag skrattade och skakade på huvudet,
- Det var någon vecka sedan jag flög, jag har glömt bort hur somnande det kan vara, sa jag och tog fram min mobil ur min ficka, jag fick en chock när jag såg en bild på mig och Alexis, snabbt tittade jag bort och suckade tyst för mig själv.  
- Det tog hårt på dig va? sa Alfredo plötsligt, jag tittade frågande på honom. 
- Du och Alexis? svarade Alfredo på min blick, jag tittade ned på bilden och nickade sakta. 
- Det som gör mig mest förvirrad är att hon sa att vi skulle ta en paus, jag fattar inte varför... ena stunden grät hon och andra sa hon att vi skulle gå skilda vägar, sa jag och tittade upp på honom, han nickade och tittade besvärat på min ledsna min. 
- Har du tänkt på att Alexis kanske inte heller ville att ni skulle ta en paus, men kände att efter allt som ni har varit igenom så var detta en bra chans att vara lite för sig själva och tänka, Alfredo tittade upp på Scooter som var påväg ut ur flygplanet och nickade mot honom, jag suckade och ställde mig upp. 
- Om det är så hon tycker, så önskar jag bara att hon hade sagt det och inte bara sagt till mig att vi behöver tid för oss själva, sa jag och gick ut med Alfredo från flygplanet. 
 
Jag stannade till och såg på alla paparazzis utanför flygplatsen, det brukar vara fans som skriker och trängs men denna gången var det paparazzis som skrek ut alla sorters av frågor.
Jag började sakta gå efter mitt crew ut till min bil, jag blev nästan påhoppad av alla kameror som plingade till när de tog foton och frågorna som alla ställde. "Varför har du och Alexis gjort slut?" "Vems fel är det att ni har gjort slut?" "Hur kan du åka på tour när du precis har gjort slut med din flickvän?"
Jag fick nästan panik av alla frågor som flög in och ut ur mitt huvud, allas röster gjorde mig snurrig och jag började få huvudvärk av allt ljud runtomkring. När vi väl var i bilen fick jag en lättnad över mitt huvud som gjorde att jag pustade ut och lutade mig tillbaka, Scooter pratade med chauffören och snart var bilen i rörelse. 
- De har antagligen hört om dig och Alexis, sa Scooter sedan till mig och jag tittade på honom, han suckade och tittade ut genom fönstret på världen runtomkring, jag kände plötsligt en oro över Alexis. Tänk om hon också är omringad av paparazzis? Jag vet hur Alexis hatar att vara med i tidningen, hon kommer bli arg och kanske ledsen om hon ser så många paparazzis utanför hennes hus när hon vaknar upp. Jag hoppas att de inte har kommit till henne, jag hoppas att de aldrig kommer till henne. 

Jag vet att det kanske inte var det mest intressanta kapitlet men jag funderar på vad som ska hända, som alltid. Har ni några idéer, vill jag gärna veta!
Postat av: Celebnovell

Händelselöst men det var ändå helt perfekt. :)

2013-08-16 @ 00:53:20
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: arlinda

lite tråkigt kapitel men fortsätt skrivaaa

2013-08-24 @ 10:33:52

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: