2013-02-28 | 08:40:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 22 - Cute boy...

OBBS!! Jag bytade grannkillen, ni kan se vem det är nu på bilden!
Previous:
Jag stannade bilen utanför vårat hus och gick ut för att öppna Alexis dörr innan hon hann göra det själv, hon log stort mot mig och tog hennes väska i bagaget innan vi gick in till Becky, men jag var rktigt nervös över vad hon skulle gilla om överaskningen där inne...
 
Alexis perspektiv
När jag kom in genom dörren fick jag nästan en hjärtattack, mamma.... pappa... båda stod i köket och lagade mat, jag kunde känna på lukten att det var mammas special köttgryta som jag all
tid fick när jag var liten och var sjuk. Pappa vände sig plötsligt om och log stort, jag skrattade och tittade bak på James som nickade och tittade på mamma och pappa, när jag vände mig om igen stod båda och tittade på mig. 
Jag skrattade igen innan jag la ned min väska på golvet och gick sakta fram till dem. 
- Hej, gumman, sa mamma och log svagt, jag hade saknat mammas fina leende och pappas roliga skratt, detta måste verkligen vara en dröm. 
Jag kände några tårar ned för min kind och skrattade igen innan vi alla samlades i en stor och varm kram, att känna bådas värme igen gjorde så att jag glömde bort allt, jag kände mig bara glad och nöjd att hela familjen är samlad igen. 
- Så, vem vill ha min special gryta? frågade mamma och jag log och torkade mina kinder. 
- Jag ar saknat er, sa jag och kramade om pappa igen innan jag satte mig vid bordet jämte James och Becky och väntade på mammas gyta skulle ställas på bordet...
3 dagar senare
- ALEXIS! skrek mamma nedifrån, jag öppnade snabbt ögonen och tittade runt mig för att se till så att ingen stod jämte mig och skulle strypa mig... jag skulle verkligen inte ha sett filmen igår. Skräckfilmer är inte riktigt bra för mig att titta på när jag ska sova själv, speciellt inte när jag ska ha skola nästa morgon, jag blir helt paranoid och vågar knappt sätta ned fötterna på golvet för att jag är rädd att någon ska ta tag i mina fötter under sängen.
Jag ställde mig upp på sängen och hoppade så långt ifrån den som möjligt, sedan skrattade jag åt mig själv och öppnade min garderob för att välja ut vad jag skulle ha på mig idag. 
Idag var den första dagen som jag skulle till skolan igen, nu när både mamma och pappa är tillbaka och förhoppningsvis stannar, känner jag mig redo för skola igen och är som ny. 
Jag tog fram en stickad tjocktröja och mina svarta glansiga leggings, sedan sminkade jag mig naturligt, vilket betydde bara lite smink, man ser sminkad ut men man är inte gömd i det.
Jag tog på mig kläderna och tog min mobil innan jag gick ned till mamma som satt vid matbordet och läste tidningen. 
- Vad tycks? frågade jag och mamma la ned tidningen och tittade på mig och log. 
- Du är lika vacker som vanligt, sa mamma och skrattade innan hon satte fram pannkakor på bordet.
- Eftersom det är din "första" dag så gjorde jag en speciell frukost till dig, sa mamma och väntade på att jag skulle sätta mig jämte henne och börja äta.
 - Så, hur har du haft det? jag hörde att det fanns några problem... med... ja, sa mamma och jag tittade på henne och försökte att låta vanlig. Men när jag pratade om... det... var det ganska svårt att inte bryta ut i stort gråt eller bli riktigt arg.
- Det har gått bra... sa jag bara och tog en klunk saft, mamma nickade och log svagt, jag kunde se hur hon såg oroad ut men ändå snäll och försiktig, det känns verkligen bra att ha henne hemma igen, ha ett "vuxet" samtal om killar... eller helt enkelt om allt. Det har jag saknat. 
Efter att jag hade ätit klart pannkakorna borstade jag tänderna och tog min väska innan jag gick ut till min bil och möttes av Becky som var lika glad och sprallig som alltid, det var nästan oroveckande att se henne så glad... nästan... misstänksamt. 
- Okej, jag vill inte börja såhär... men jag såg precis världens snyggaste kille, du bor granne med honom... seriöst, världens snyggaste! sa hon och jag skrattade och tittade på vårat grannhus, en kille i våran ålder stod och fixade med däcket på sin bil, jag tittade närmre och tittade sedan på Becky igen. 
- Du har rätt, vi borde slå till... jag menar, vi har aldrig en lika bra chans som denna, lika bra att ta den? sa jag och stängde bildörren igen och tog min väska och började att gå ut med vägen, när jag kom till hans tomt stannade jag och pillade lite med min väska och suckade precis som om jag hade glömt något. Jag vände om och såg killen stå och titta frågande på mig, jag log svagt och gick tillbaka in till mitt hus och gick in, mamma satt och titta frågande på mig. Jag pekade på grannhuset och hon gick till fönstret och skrattade.
- Becky? frågade hon och jag nickade sakta och vi båda började att skratta. 
- Bara kom ihåg att inte vara för svår! sa hon när jag gick ut genom dörren igen, Becky stod och lutade sig mot mammas bil och tittade på killen som igen jobbade med sin bil. 
Jag skrattade och gick fram till henne.
- Jag eller du? frågade jag henne och hon tittade på mig med en seriös blick.
- Seriöst... jag? jag är usel på sånt, kom igen. Jag har sett dig ta varenda kille i stan! sa hon och jag skrattade igen och gav Becky mina bilnycklar innan jag gick tillbaka utmed vägen och gick förbi killen och klackade extra med klackarna för att han skulle höra, snart hörde jag hans röst eka i luften. 
- Du? skrek han och jag vände mig om och tittade frågande på honom, han log och gick fram till mig. 
- Det känns som om du egentligen inte ska... gå till skolan? sa han och tittade ned på mina klackar, jag skrattade och skakade på huvudet. 
- Är det så tydligt? frågade jag honom och han nickade och skrattade. 
Tumblr_mb6zh6b2z91qiedzj_large
"Är det så tydligt?"
- Min... syster gömde mina nycklar... ngonstans och nu  måste jag... gå, sa jag och tittade på vägen, han nickade och visade sin bil. 
- Tur att jag precis är klar då...

Äntligen kom det upp! 
Jag är så tacksam att ni fortfarande är kvar här! 
Jag hoppas att ni gillar kapitlet och jag hoppas också att det snart kommer upp ett nytt! 
Kommentera!
 
Postat av: Anonym

mereeeeeeeer

2013-02-28 @ 09:17:26
Postat av: martina

hejsan! jag bloggar även på littlmixsweden.blo.gg och jag startade nyss en blogg för Danielle Peazer. Hade du kunnat ha möjligthet att hjälpa mig med en design för henne? om du vill alltså! du kan kontakta mig via min mail!

2013-02-28 @ 16:41:30
URL: http://www.daniellepeazer.blogg.se
Postat av: Arlinda

Riktigt bra, love it! Meraaaa!

2013-02-28 @ 19:42:14

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: