2013-07-12 | 09:58:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 47 - Honey, wake up...

Previous:
- Va-dd la du i mi-n... dri-nnk, sa jag tyst och lutade mig tillbaka på soffan och kände en hand på min kind och lukten av alkohol.
- Ta det lugnt, sa han och smekte min kind innan han kysste mig och jag puttade bort honom.
- N-ej, vad allt jag sa innan allt blev svart...
 
Justin's Perspektiv 20 minuter senare
Ingen visste vart Alexis var, James, Becky, hennes mamma och pappa, ingen. 
- Hon skulle väl till stan med Lucas, ring honom! sa James oroligt i luren, jag suckade och satte mig på soffan och mumlade ett okej till James innan vi la på och jag undrade över hur jag skulle få Lucas nummer, jag känner knappt honom och såklart har jag inte hans nummer. 
Jag tittade framåt och såg Alexis mobil ligga på soffbordet, jag tittade chockat på den medans jag öppnade den och gick in på kontakter, jag letade upp Lucas och ringde snabbt till honom. Efter ett tag svarade en orolig Lucas i luren. 
- Hallå? Vem är där? Varför har du Alexis telefon? skrek han, det hördes hög musik i bakgrunden och jag hörde någon skrika till honom.
- Det är Justin, vart är Alexis? 
- Justin? Alexis... hon... har försvunnit och vi hittar henne inte, sa han snabbt precis som om han ville att jag inte skulle höra vad han sa, jag blev plötsligt arg och irriterad på honom. 
- Vad menar du att ni inte hittar henne? Vart är ni? skrek jag till honom och ställde mig upp för att springa ut till min bil.
- Vi är på... en klubb, jag kommer inte ihåg vad den heter, sa han tyst och jag suckade irriterat och la på medans jag började köra det snabbaste jag kunde till Lucas, vart gjorde dem där? Skulle de inte bara ta en fika?
 
Jag parkerade snabbt och nästan flög ut ur bilen, Lucas stod utanför med några andra killar som jag inte kände igen. 
- Lucas, vart är hon? skrek jag till honom medans jag sprang fram till dem, Lucas tittade skuldmedvetet på mig och snabbt ned på marken. 
- Vem är du? sa en av killarna, jag tittade argt på honom och på Lucas igen som mötte min blick.
- Vi ville komma in här så vi frågade om Alelxis kunde ta oss in men hon ville inte, men gick tillslut och pratade med vakten som släppte in henne. 
Jag tittade på vakten som stod och vaktade dörren och tillbaka på Lucas. 
- Om någonting har hänt henne... sa jag och tittade på honom med stel blick innan jag sprang fram till vakten som direkt kände igen mig. 
- Justin, jag kände på mig att du skulle komma, din tjej var här innan, sa han och jag nickade och tittade nervöst runt mig medans han öppnade dörren och släppte in mig, om Alexis kom in måste hon veta att jag har varit här...
Jag skakade bort tankarna som forsade i mitt huvud och isället letade jag efter Alexis, jag kände på mig att någonting var fel, om jag inte såg Alexis här måste hon på toan eller i VIP rummet, tänkte jag för mig själv medans jag sprang till toaletterna men jag hittade henne inte där, innan jag hann tänka stod jag utanför VIP rummet och tittade på vakten som nickade och släppte in mig. 
Den ända jag såg var soffor som var fyllda av människor som skrattade och pratade högt med varandra, jag suckade och blev mer och mer irriterad över varje sekund som gick. Var är hon? 
Jag gick fram till baren och väntade på att någon skulle komma så jag kunde fråga om de hade sett henne. 
- Ja, hon var här med någon kille, jag såg dem inte mer efter det, sa han och jag nickade och tittade på alla som dansade. 
- Hur många olika rum finns det på denna klubben? frågade jag honom, först såg han förvirrad ut men snart hade han förstått frågan. 
- Det finns några stora rum en våning upp som man kan hyra om man ska ha en personlig fest, sa han, jag nickade och letade efter en trappa som jag efter ett tag såg bakom baren.
Efter någon minut stod jag utanför en låst dörr, jag försökte hitta saker att låsa upp den med men inget funkade, plötsligt kom en vakt upp och tittade frågande på mig när jag stod lutad mot dörren och såg orolig och rädd ut. 
- Är det något fel? frågade han, jag tittade snabbt upp på honom och pekade på dörren. 
- Jag måste komma in här, sa jag och han tittade frågande på mig. 
- Dem dörrarna brukar vara låsta av en anledning, sa han och jag suckade och gick fram till honom. 
- Min flickvän är där inne, men någon... man, hon är 17, sa jag sakta och försökte låta lugn men det funkade inte så bra som jag ville att det skulle göra, han tittade chockat på mig och tog fram nycklar och låste upp dörren, jag öppnade dörren snabbt och såg Alexis ligga medvetslös i soffan, jag sprang snabbt fram till henne och la min hand på hennes kind. 
- Alexis, gumman, snälla vakna, sa jag tyst till henne medans jag löst smekte hennes kind, jag såg hennes ögonlock rycka till och fick en lättnad igenom min kropp. 
- Är du säker att hon var med en man? frågade vakten och jag tittade bak på honom och på Alexis igen, Alexis dricker knappt någonting alls, det är inte likt henne att bli full. Hon måste ha blivit drogad. 
- Hon måste ha blivit drogad, sa jag snabbt till honom, han nickade en snabb nick innan han sa att han skulle gå och hämta en läkare. 
Alexis kunde inte hålla sig vaken, hon kunde inte ställa sig upp eller prata, vad kan han hänt med henne? Medans alla mina tankar spred sig i mitt huvud kom en läkare in och började undersöka Alexis.
- Hon kommer bli okej men hon måste få sova ut det, sa läkarn, jag nickade och tittade på Alexis som sov som en stock. 
 
Alexis Perspektiv nästa dag
Jag öppnade sakta ögonen och tittade upp på ett tak, snabbt satte jag mig upp och tittade vart jag var någonstans, jag blev chockad över att jag var i mitt sovrum, plötsligt kände jag mig illamående och fick en otrolig huvudvärk. 
- Alexis? hörde jag Justin säga i dörren, jag tittade chockat på honom och såg på när han snabbt kom fram till mig med ett leende på hans läppar. 
- Vad har hänt? frågade jag honom tyst och tog mig för huvudet, han satte sig på sängen och satte ned en kopp te på mitt nattduksbord. 
- Jag vet inte, jag hoppades på att du kunde berätta för mig, sa han och smekte min kind, jag rös av hans beröring men kände mig plötsligt orolig när han rörde mig, Justin kände att jag blev stel så han tog bort sin hand ifrån min kind och tittade oroligt på mig. 
- Det ända jag kommer ihåg är att jag åkte med Lucas och hans vänner till en klubb... vilket jag inte först ville men han låste mig ute så jag åkte med ändå, sa jag och tog luft innan jag fortsatte.
- Sedan ville dem att jag skulle flirta mig in men när jag kom fram till vakten sa han att han... 
Jag tittade på Justin som tittade frågande och nyfiket på mig, varför har Justin som ett VIP kort in till den klubben?
- Han sa att du har som ett VIP kort in till klubben med ditt crew, sa jag tyst och han tittade ned på sina händer och sakta upp på mig igen. 
- Justin, du får inte ens vara där inne, varför får du komma in där? sa jag oroligt, han öppnade munnen men stängde den lika snabbt. 
- Det är... komplicerat...

LÄS!
Nästa vecka kommer jag inte att vara hemma, men jag kommer tidsinställa ett inlägg på onsdagen så ni har någonting att läsa, jag hoppas att det är okej!
Postat av: Celebnovell

Gud jag längtar verkligen till nästa kapitel. Jag undrar varför Justin kommer in i klubben och vad som hände med Alexis. Anyway Superbra!

2013-07-12 @ 10:47:10
URL: http://Celebnovell.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: