2013-06-20 | 18:54:31 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 42 - Justin's Family

Previous:
- Jag lovar att det kommer aldrig att hända igen, sa jag tyst och Justin kysste mig mjukt och kramade om mig hårt. 
- Jag älskar dig, viskade han i mitt öra och jag nickade och log svagt. 
- Jag älskar dig med...
 
4 dagar senare
- När kommer alla gästerna? frågade jag mamma som satt vid köksbordet och läste ett magazin, hon tittade upp på mig och sedan på klockan. 
- Om 2 timmar, sa mamma och jag nickade snabbt innan jag sprang upp på mitt rum och letade igenom min garderob för någon klänning som skulle passa till idag, julafton har alltid varit en dag då alla har kul och inget dumt händer, i alla fall i min familj, dessutom är det första gången jag träffar Justins hela familj vilket jag är riktigt spänd över. 
Jag hittade en tajt blå klänning och lade fram några smycken som skulle passa bra till, jag hoppas att jag inte skämmer ut mig inför Justins familj idag, klänningen kanske är för tajt? 
- Alexis, skulle du kunna hjälpa mig med dukningen? frågade mamma medans hon kom in och såg mig gå runt i mitt rum av nervositet, hon tittade frågande på mig. 
- Vad är det nu? frågade hon och jag skakade på huvudet och skrattade. 
- Hela Justins familj kommer idag, sa jag och mamma log stort och satte sig på sängen jämte min klänning, jag såg på henne att hon ville säga någonting om hennes barndom. 
- Har jag berättat för dig hur jag och din pappa träffades? frågade hon och jag tittade på henne medans jag höjde ögonrbynen och skakade på huvudet. 
- Jag skulle precis gå på bussen hem till mig när din pappas mamma steg ut och jag snubblade över henne så hon ramlade och slog i huvudet, sa mamma och jag skrattade åt hennes klumpighet.
- Jag bad om ursäkt och hjälpte henne upp men hennes min var helt oförklarbar, hon tittade surt på mig och gick snabbt bort medans jag inte kunde hjälpa att skratta åt vad jag precis hade gjort. Någon vecka senare så sprang jag på henne igen på bussen men denna gången hade hon sin son med sig, din pappa, som också skrattade av hur klumpig jag var, fortsatte mamma och jag skrattade fortfarande. 
- Jag och din pappa började att dejta och varje gång jag kom in i deras hus och mötte på din mormor tittade hon surt på mig tills den dagen då vi gifte oss och hon förstod att din pappa inte skulle göra slut med mig för att jag snubblar över hans mamma, sa mamma och jag log stort åt hennes berättelse. 
- Alexis, även om du gör bort dig kommer hans föräldrar att glömma bort det när de inser hur en otrolig person du är, med styrka och skönhet i allt du gör, sa mamma och kramade om mig, jag besvarade hennes kram och fick en puss på kinden. 
 
Efter 2 timmar var jag helt påklädd och gäster började samlas i vardagsrummet med massor av julklappar, jag tog fram min gömda julklapp till Justin och blev tillsammans med att träffa hans familj spänd över om han skulle gilla hans julklapp.
- Alexis! skrek mamma nedifrån och jag sprang fort ned för att mötas av ett bekant ansikte, jag sken upp som en sol och kramade om Justin hårt som besvarades med en mjuk kyss. 
- Hej på dig med, sa Justin och jag skrattade och pussade han på kinden. 
- Vad stilig du är då, sa jag och tittade på Justin uppifrån och ned.
- Om du ska vara såhär vacker måste jag ha någonting att tävla med också, sa han och jag skrattade och backade bort så han kunde ta av hans jacka och skor, Pattie kom fram bakom honom och gav mig en mjuk kram. 
- Välkommen, sa jag och besvarade hennes kram. 
- Tack för att vi fick komma, sa hon och jag log mot henne innan hon gick vidare till mamma som stod bakom mig. 
- Alexis, detta är min pappa Jeremy, Pappa, detta är min flickvän Alexis, sa Justin och jag skulle precis göra mig redo för att skaka hand men möttes istället med en stor kram, jag skrattade och tittade på Justin som hade ett stort leende på sina läppar. 
- Justin har pratat mycket om dig, det känns som om jag redan känner dig, sa Jeremy med ett leende på hans läppar, jag skrattade och tittade på Justin som såg lite generad ut. 
- Jag har hört mycket om dig med, sa jag medans Jeremy vände sig om så jag skulle se vilka det var som Justin hade börjat prata med. 
- Alexis, detta är Jazmyn och Jazon, sa Justin och jag log mot dem som blygt tittade upp på mig. 
- Jag har hört mycket om er av er storebror, sa jag och Justin skrattade och tittade på mig  med hans stora hasselbruna ögon.
- Ska ni inte hälsa? frågade Justin innan Jazmyn kom fram till mig och ville skaka min hand. 
- Hej, sa hon och log, jag besvarade hennes leende med mitt och skakade hennes lilla mjuka hand. 
- Hej, sa Jaxon och gick fram till mig, jag satte mig ned på huk och skakade hans ännu mindre hand.
- Justin har sagt att ni gillar atta leka kurragömma och som tur är har jag en storebror som är bäst på att hitta saker och en bästavän som älskar kurragömma, sa jag och pekade på James och Becky som stod och pratade med varandra . 
Jazmyn skrattade och nickade en snabb nick innan hon gick till Jeremy som hon gömde sig bakom, jag log mot henne och tittade upp på Justin. 
- Jag är glad att ni kunde komma, sa jag och Justin log svagt och la sin hand på min kind.
- Varför skulle vi inte? Dessutom vill jag ju ge dig din julklapp, sa Justin innan vi möttes i en passionerad kyss.
- Och du tycker att det är äckligt att se oss, hörde vi James säga som gjorde att våran kyss avbröts och istället tittade vi på James och Becky som stod jämte oss. 
- Det finns barn i närheten, viskade James, jag och Justin skrattade och tittade på Jazmyn och Jaxon som stod vid Jeremy och pratade med varandra.
- Det kommer en tid i livet då man må...
- Alexis, inte mammas "prat" som vi fick genomlida när vi fyllde 15, sa James och vi alla skrattade åt ett minne som jag väl kom ihåg... fy...

 Det kanske inte är de bästa kapitlen just nu men jag har en idé som ni i nästa kapitel kommer kunna läsa om!
 
 
Postat av: Celebnovell

Haha, älskar slutet! :P

2013-06-20 @ 20:06:43
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Arlinda

Mer mer mer!

2013-06-21 @ 12:14:46

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: