2013-06-22 | 20:13:35 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 43 - Christmas gifts...

Previous:
- Det finns barn i närheten, viskade James, jag och Justin skrattade och tittade på Jazmyn och Jaxon som stod vid Jeremy och pratade med varandra.
- Det kommer en tid i livet då man må...
- Alexis, inte mammas "prat" som vi fick genomlida när vi fyllde 15, sa James och vi alla skrattade åt ett minne som jag väl kom ihåg... fy...
 
Plötsligt plingade dörrklockan bakom oss och störde oss i vårat samtal, jag tittade på mamma som tittade runt för att se om alla hade kommit. Hon ryckte sedan på axlarna innan jag gick fram till dörren för att öppna och se vem det var, jag fick en chock när jag såg Lucas stå i dörröppningen med ett svagt leende på sina läppar. 
- Hej, sa han och jag tittade frågande på honom.
- H-ej, vad gör du här? frågade jag och han tittade in på alla gäster som pratade med varandra och hade roligt. 
- Din pappa bjöd in mig och min familj, jag kommer bara lite sent, sa Lucas och jag tittade på pappa som pratade med farfar och morfar på andra sidan rummet. 
- Ehm... okej, sa jag och släppte in honom, jag mötte Justins blick som sa "Vad gör han här" men jag brydde mig inte om att svara honom, jag visste ju inte varför pappa bjöd in honom, dessutom kan han väl inte göra så mycket skada av att vara här ändå. 
Jag gick tillbaka till James, Becky och Justin med Lucas som ett plåster bakom mig, allas blickas drogs till Lucas som log stort. 
- Jag vet inte om du har träffat honom, James, men detta är vår granne... Lucas, sa jag och tittade på James och sedan på Lucas, båda hälsade och skakade hand innan Becky tittade på mig med höjda ögonbryn. 
- Så, jag tänkte att efter alla Julklappar har öppnats att vi kunde gå ned till sjön och åka skridskor?  frågade James som tittade frågande på oss alla om vi tyckte att det var en bra idé, Justin hade fortfarande en chockad min men han nickade och jag gjorde samma sak. 
- Vi behöver någonting roligt att göra, det var längesedan vi alla gjorde något riktigt roligt tillsammans, sa Becky och log mot oss, jag skrattade och tittade på Justin som log och drog mig intill sig. 
- Jag som hade sett fram emot att vara med dig ikväll, viskade han i mitt öra, jag kände en rysning ifrån min ryggrad och tittade upp på honom med ett flin på mina läppar.
- Det får inte bli försent, jag måste... sova, sa jag och tittade på James som tittade tillbaka till mig med höjda ögonbryn. 
- Ni behöver inte ljuga, vi vet att Justin ska sova över ikväll, vi förstår, sa James och alla skrattade åt hans skämt som var ett typiskt James skämt, han känner på sig när jag ljuger precis som jag gör med honom.
- Så vart ligger sjön som ni pratar om, avbröt Lucas oss, alla tittade på honom och på varandra. 
- Ungefär en kvart härifrån med bil, det är en liten sjö där jag och Alexis alltid åkte skridskor på när vi var små, speciellt på Julafton, sa James och Lucas nickade sakta och mötte mina ögon, något med hans min fick mig att rysa till, jag tittade snabbt bort ifrån Lucas till Justin som log åt vad James precis hade sagt, han tittade ned på mig och såg min stela min. 
- Vad är det? viskade han till mig, jag skakade på huvudet och log svagt mot honom, han tittade fortfarande frågande på mig medans jag tittade tillbaka på James och Becky, jag undvek Lucas blick för att låta bli att rysa till igen. 
 
Efer att vi hade ätit gick jag och Justin upp på mitt rum för att slippa allt prat från alla vuxna, allt de pratade om var som vanligt deras jobb, barn och mer som de vanligtvis gör på vardagen. 
Jag satte mig på sängen och pustade ut över att jag och Justin äntligen vara ensamma, Justin satte sig ned jämte mig och jag kunde inte hejda mig från att titta in i hans underbara ögon, jag smekte hans kind och log mot honom. 
- Har jag sagt hur otroligt vacker du är idag? sa Justin, jag fnittrade och nickade. 
- Det sa du innan, viskade jag och Justin skrattade och kysste mig mjukt, jag kände hans hand på min rygg som tryckte mig närmre honom medans min hand fortfaranade vilade på hans kind. 
Plötsligt hörde vi ett skratt som lät väldigt bekant, jag tittade på väggen till James rum och gjorde en äcklig grimas, Justin skrattade åt mig och jag tittade surt på honom. 
- Det är inte roligt, sa jag och slog honom löst på armen innan jag ställde mig upp och tittade ut genom fönstret, det regnade ett snöblandat rengn ifrån himlen och vägarna var glansiga av isen som lagt sig av regnet.
Jag kände plötsligt ett par händer runt min midja, Justin drog mig sakta intill sig och vilade sitt huvud på min axel. 
- Undra om dem hör när du fnittrar, sa Justin precis innan han började kittla mig, jag fick panik och skrattade men det lät mer som om jag skrek, Justins grepp var inte hårt men man kunde inte komma ur det för att han drog mig intill väggen medans jag hade mina "skrik-attacker". 
- J-Ju-stin! S-Sluta! skrek jag och man kunde höra hur han njöt av att kittla mig medans jag led av att jag knappt kunde andas. 
Plötsligt slutade Justin och jag satte mig ned på golvet och pustade ut, jag andades djupa andetag men kunde inte hjälpa att skratta. 
Justin satte sig ned brevid mig och flinade åt mig, antagligen av den paniken jag fick när han kittlade mig. 
- Det är inte roligt, sa jag och tittade surt upp på honom, han putade med läppen och såg ledsen ut vilket fick mig att skratta och le mot honom. 
- Förlåt... men James och Becky hörde säkert ditt skrik, sa Justin, jag skrattade och såg på när Justin ställde sig upp och tog tag i min hand för att hjälpa mig att komma upp.
- Så, vad gör Lucas här egentligen? frågade Justin medans han gick och satte sig på sängen igen, jag stod kvar och ryckte på axlarna. 
- Jag antar att pappa bjöd in hans familj och att han faktiskt kom försent, även om det inte känns som det, sa jag och satte mig på min skrivbordsstol och tittade på Justin som hade en frågande och nyfiken min. 
Det hördes en lös knack på dörren och snart kom mamma in och log mot oss.
- Nu ska vi öppna presenter, jag antar att ni inte vill öppna era presenter till varandra med oss, men kom ned när ni är färdiga, sa mamma innan hon gick ut, jag tittade snabbt på Justin och log innan jag gick till mitt nattusbord och öppnade den första lådan där presenten låg och gav den till honom. 
Försiktigt öppnade Justin presenten och log när han såg den, jag letade väldigt länge efter en present till Justin men ville ge honom någonting som han skulle kunna använda så jag tänkte på vad han oftast bar och klockor brukar han ha, jag kan inte köpa dyra klockor, men jag hoppas att han gillar den. 
- Du kan byta om du vill me...
- Nej, den är perfekt, jag vet att det är svårt att hitta presenter, sa Justin och jag log svagt mot honom och överraskades av en mjuk kyss. 
- Jag har inte din present här, den är i bilen, skulle du kunna hänga med mig ut? frågade Justin och jag log och nickade sakta, vad har han planerat nu? 
Vi gick förbi alla där nere som öppnade presenter för fullt och smög ut till Justins bil, han låste upp och öppnade min bildörr innan han hoppade in själv.
- Det är svårt att hitta presenter till dig med, men jag har försökt och tillslut fann jag den som jag tyckte passade dig bäst, sa Justin och gav mig det lilla paketet som gjorde mig väldigt nyfiken. 
Jag kunde inte hålla mig utan nästan rev upp det och tittade oskyldigt på Justin som skrattade åt min reaktion, när jag öppnade locket på den lilla asken såg jag ett vackert armband som gjorde mig mållös.
- J-Justin, den är jätte... hur mycket kostade den? frågade jag och Justin skakade på huvudet och log mot mig medans han smekte min kind. 
- Bry dig inte om pengar, sa Justin och tog upp armbandet ur asken och satte på den på min handled och kysste min hand, jag följde hans rörelser och log svagt åt hur gullig han var. 
 
När alla paket var öppnade åkte jag, Justin, James, Becky och även om vi inte ville Lucas till sjön, Lucas familj stannade kvar hos oss och det skulle vara taskigt om vi lämnade kvar honom bland alla vuxna och några barn. 
- Okej, vilka har inte åkt skridskor förut? frågade James när alla hade kommit ut ur bilen, alla var tysta och James pustade ut. 
- Bra, sa han innan han öppnade bagageluckan och tog fram alla skridskor som vi hade tagit med oss, jag och Justin åkte först hem till honom för att hämta hans skridskor innan vi åkte hit så han slapp låna pappas gamla och äckliga.
Vi började gå ned till sjön med våra skridskor i våra händer när jag plötsligt kom ihåg att min mobil var kvar i bilen.
- Vänta, jag glömde min mobil i bilen, sa jag och tittade på James som gav mig bilnycklarna.
- Ska jag hänga med? frågade Justin, jag skakade på huvudet och log mot honom innan jag gav honom mina skridskor och började gå tillbaka till bilen, det är typsikt mig att komma ihåg att jag glömde någonting när man har gått halvvägs, jag skrattade åt mig själv och började springa för att komma fram snabbare. 
Bara efter några sekunder var jag framme vid bilen igen, jag öppnade och hoppade in för att leta efter min mobil som jag direkt såg, typiskt att den låg i sätet.
Jag gick ut lika snabbt som jag kom in och låste bilen och var påväg att börja springa tillbaka när jag hörde en röst bakom mig....

 Vem tror ni det är? 
 
Postat av: Celebnovell

Säkert Lucas som spökar!! :S
JAG VILL HA FORTSÄTTNING NU!!! :OO

2013-06-22 @ 21:59:00
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Arlinda

Meeeraaaaa!! Nuuuuuuu!!

2013-06-23 @ 13:28:51

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: