2013-03-03 | 09:06:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 23 - I hate school...

Previous:
- Min... syster gömde mina nycklar... ngonstans och nu  måste jag... gå, sa jag och tittade på vägen, han nickade och visade sin bil. 
- Tur att jag precis är klar då...
- Så, kan jag få veta ditt namn? frågade killen, jag tittade på honom och följde hans blick när han låste bilen medans vi gick in till skolan. 
- Alexis... Alexis Stanford, jag är din granne, sa jag och log svagt mot honom, han nickade sakta och tittade ned på marken, han skrattade plötsligt och jag tittade frågande på honom. 
- Vad skrattar du åt? frågade jag honom och han tittade upp på mig och ryckte på axlarna. 
- Inget, roligt att träffas, sa han innan han sprang iväg, jag tittade frågande efter honom och kunde inte alls tänka mig vad han skrattade åt... var det mig? 
Plötsligt hörde jag ett skrik och jag vände mig om och såg Becky titta på mig och le stort., jag skrattade och gick fram till henne. 
- Hur gick det, vad heter han? Hur gammal är han? För gammal? Nej, han går ju här... sa hon och jag kunde knappt hänga med. 
. Det gick bra, han heter Lucas och är 17 år, men... han måste ha dålig humor, sa jag och tittade på Becky som hade frågande ögon. 
- Han bara... skrattade och gick iväg, helt knäppt var det, sa jag och ryckte på axlarna och började snabbt gå in i skolan med Becky som ett plåster efter mig. 
 
Efter halva dagen hade gått var jag lika trött som om klockan skulle vara 3 på natten, jag hade glömt hur uttråkande skolan kan vara ibland, Becky hade precis gått till biblioteket för att hämta ut en bok som hon var tvungen att läsa och jag satt ute i korridoren med tunga ögonlock. 
- Jobbig dag? hörde jag en bekant röst säga bakom mig, jag tittade snabbt bak och såg Lucas stå och titta på mig med ett snett leende på hans läppar. Jag nickade sakta och suckade. 
. Skolan är... jobbig, sa jag och gäspade, Lucas skrattade och nickade medans han satte sig jämte mig.  
- Om du inte har något att göra senare idag skulle jag gärna vilja ta en fika med dig? frågade han och jag skrattade och tittade ned på mina händer. 
- Jag har mycket att göra nu eftersom jag ligger mycket efter... men tack ändå, sa jag och tittade på honom som log svagt, jag började också att le och skrattade. 
- Det är okej, jag fattar, jag är ju ny här och det är mycket jobb, sa han och jag nickade och gäspade igen. 
- Vart kommer du ifrån? frågade jag honom.
- New York, jag och min familj flyttade hit för 2 veckor sedan, sa han och jag nickade.
- Har du en stor familj? frågade jag och han skrattade och jag såg på honom att han tänkte på något, jag tittade frågande på honom.
- Min lillasyster Amie och mina föräldrar, sa han och jag nickade och tittade om Becky var påväg, jag kände verkligen för att bara gå på de 2 sista lektionerna och sen åka hem. Jag orkar inte ens tänka på hur denna sista veckan kommer vara innan Jullovet. 
Lucas ställde sig plötsligt upp och log mot mig, jag hade ingen aning om vad han skulle göra men jag hoppas att han inte skulle tvinga mig att ställa mig upp och springa efter honom för att han skulle visa mig något,  precis som i filmer. Även om det skulle vara roligt.
- Väntar du på någon? frågade han och jag tittade upp på honom och nickade, han tittade runt sig och sedan på mig igen. 
- Jag tror att du kan komma med mig och sedan springa tillbaka innan den du väntar på kommer, ellerhur? sa han och jag suckade och tittade ned på golvet.
- Jag är ledsen men... jag kan inte gå härifrån, sa jag och tog upp min mobil ifrån min väska och såg att Becky hade SMSat mig. 
"Jag fick precis veta att båda lärarna på de 2 sista lektionerna är sjuka, sjukt bra tillfälle att bara skippa allt och åka hem... ellerhur?"
Jag log och började skriva in ett svar till henne. 
"Okej, om du inte har något emot det... så går jag hem nu?"
Även om jag var trött kände jag för att gå ensam hem, jag behövde rensa mina tankar och få bort allt om denna dagen. 
Jag tog mina saker och ställde mig upp, utan att ens titta på Lucas gick jag rakt ut genom dörrenn och började gå hem, jag hoppas att ha inte följer efter. Jag gjorde fel det jag gjorde imorse, jag är inte redo för att dejta igen. 
 
Efter ungefär 20 minuters ont i fötterna och trötthet var jag vid mitt hus, eller...  inte riktigt det var bara en sväng först sedan skulle jag se mitt hus. 
Jag tänkte för mig för själv att när jag kommer in ska jag ta lite varm chocklad och sätta mig vid TV:n, jag ska bara slappa och inte tänka på något annat än vad dåliga program det går på alla kanalerna idag. 
Men när jag kom fram till mitt hus fick jag den känslan jag fick på sjukhuset, nejnejnej... vad gör Justin här?

 Jag hoppas att det blir bättre med uppdateringen, men detta är väl en bra början?
Svara på frågan under kapitlet också, jag behöver ha några tips. Det ända som jag kommer på är "långa kapitel" "försök på mer kapitel" osv...
Vad tycker ni?
Kommentera! Bättre kan ni!
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2013-03-03 @ 19:43:57
Postat av: josefine

Sjukt bra !!
Kort och bra kapitel behövs också ibland och just den avslutningen gör så att man vill läsa vidare så jag väntar till nästa kapitel kommer upp!! :D

2013-03-03 @ 22:12:35
URL: http://josefinepetterssonn.devote.se
Postat av: Fanny

Meeeeeer :D

2013-03-03 @ 22:25:43
Postat av: Arlinda

Alexis får INTE gilla Lucas!!

2013-03-07 @ 20:14:49

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: