2013-05-28 | 17:42:43 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 39 - Last concert for this year...

Previous:
- Hon kommer bli okej, även om det tar ett tag, sa mamma och jag nickade och tittade på alla andras oroliga miner, hur ska jag göra med touren? Jag kan inte bara lämna Alexis, men jag kan inte lämna mina fans heller...
- Jag har en lösning på allt med Alexis och konserterna, sa Scooter och jag tittade nyfiket upp på honom och ställde mig upp, vi stod i väntrummet på sjukuset för att vi ville prata ensamma och för att jag ska vara intresserad av att lösa problemen jag har istället för att sttta och titta på Alexis hela tiden.
- Du får lite mer semester nu på ditt lov inför Jul men touren blir längre nästa år, sa Scooter och jag tittade ned på marken och upp på honom lika snabbt. 
- Det blir bra, bara jag får tid för Alexis nu, sa jag snabbt innan jag hann ändra mig, om detta var min chans att vara med Alexis måste jag ta den, jag får helt enkelt ge dubbelt så många autografer på lovet, tänkte jag för mig själv. 
- Okej, men du måste ha konserten ikväll, den är redan fixad och nu är det bara Meet and Greet och själva konserten kvar, sa Scooter och jag nickade och gick iväg för att säga hejdå till Alexis och alla andra innan jag och mamma åker in till Lokalen för att ha min sista konsert för detta året...
 
Alexis Perspektiv
Jag hade precis somnat till när jag kände en hand på min axel och tittade chockat på Justin som stod jämte mig. 
- Oj, förlåt, sa han och jag skakade på huvudet och tittade runt omkring mig, den ända som var här inne var Justin som jag hade en känsla av att han också skulle gå snart. 
- Jag måste åka för att ha min konsert, sa Justin och jag blev delvis glad men också ledsen över att han skulle gå. 
- Åh, d-det är bra, sa jag och log svagt, han tittade ledsamt på mig och jag började le större. 
- Min sista konsert... för detta året, sa Justin sedan och jag tittade frågande på honom, han har väl inte ställt in alla konserter som han skulle ha nu för att han ska vara med mig? Väl?
- Nej, Justin, du får in...
- Alexis, ta det lugnt, jag kommer ha mer konserter nästa år, alltså de som jag missar nu, sa han och jag pustade ut och tittade glatt på honom.
- Det hade du inte behövt, jag klarar mig med mamma, pappa, Becky och James, sa jag och log mot honom, han skrattade åt mig och skakade på huvudet medans han smekte min kind sakta. 
- Jag skulle aldrig klarat mig en dag utan dig, speciellt inte när du är skadad, sa Justin och jag tittade tacksamt på honom och kysste honom mjukt men avslutade kyssen när jag märke hur ont mina blåmärken i ansiktet gjorde, jag suckade och tittade upp på Justin som hade en förstående blick.  
- Jag kommer tillbaka efter konserten, sa Justin innan vi sa hejdå och han lämnade rummet, jag lutade mig tillbaka och kände hur mina ögonlock blev tungare och snart sov jag i en djup sömn. 
James Perspektiv
- James! Vakna! skrek mamma och jag tittade chockat upp på mamma som stod ovanför mig, jag satt på en stol med hvudet lutat upp mot taket. 
- V-vad är det? sa jag snabbt medans jag tittade rakt fram och såg hela familjen sitta och titta på mig, jag suckade och tittade på mamma. 
- Du behöver friskt luft, gå ut och köp kaffe till mig och pappa, sa mamma och jag tittade tveksamt på henne och ställde mig upp. 
- Vad är det för fel på kaffet här på sjukhuset? frågade jag henne och hon gjorde en grimach till mig som jag skrattade åt. 
- Det är beskt och äckligt, ta med dig ecky så ska du se att du snart blir piggare! sa mamma och satte sig ned jämte pappa och började prata, jag suckade igen och började gå när jag kände en hand som flätade sig in i mina fingrar. 
- Det känns som att jag behöver friskt luft, sa Becky och tittade ned på golvet medans vi var påväg mot utgången, jag tittade på henne och beundrade hennes vackra ansikte. 
- Vi borde sätta oss på ett fik och försöka ha roligt, det var någon dag sedan, sa jag och Becky tittade upp på mig med nyfikna ögon, jag log mot henne. 
- Du vet inte hur mycket jag längtar efter varm chocklad, jag har varit sugen på det sedan vi slutade skolan men har inte hunnit att göra det, sa Becky och jag skrattade åt henne och la min arm på hennes axlar och tryckte henne intill mig medans jag pussade hennes mjuka hår. 
- Jag också, viskade jag och hörde hennes skratt, jag skrattade också och tittade upp för att mötas av paparazzis, fans och massor av bilar, jag suckade och tryckte Becky ännu mer hårt intill mig. 
- Ännu en gång, sa jag och gick ut för dörren och hörde massor av skrik och såg ljus ifrån kamerorna som tog foton, en reporter stannade mig och puttade upp en stod mikrofon i mitt ansikte.
- Vad har du att säga om Alexis och Justin? frågade hon och jag tittade in i kameran och skakade på huvudet innan jag gick vidare och släppte in Becky i bilen och gick själv in på förarsidan. 

Det kanske inte är det mest intressanta kapitel men jag försöker komma på vad som kan hända nu, om ni har idéer, kommentera gärna!
Kommentera! Kommentera! Kommentera!
Postat av: Arlinda

Lägg ut kapitel oftare!!

2013-05-28 @ 22:21:55
Postat av: Celebnovell

Har inga idéer just nu, lite tråkigt men bra ändå!

2013-05-29 @ 13:54:45
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Elin & Emma

Du skriver grymt bra , kommer helt klart fortsätta läsa din blogg :) Längtar tills nästa kapitel kommer ut. Länkbyte? Kommentera gärna tillbaka på vår blogg. Ha en bra dag!

2013-06-05 @ 17:15:01
URL: http://jusdrewbieber.blogg.se
Postat av: Arlinda

Skriv nästa kapitel fan!!

2013-06-09 @ 19:39:07

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: