2012-04-29 | 18:48:09 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 1 - New Day

2008
Jag tittade in när Justin gick in på flyget, han sa att han skulle SMSa varje dag tills vi kunde träffas igen. Jag ville inte lämna han, han är mitt allt. Jag kan inte leva utan han, vad skulle jag göra? Justins framtid är musik, jag kan inte bara förstöra hans framtid. Jag vill att han ska sjunga men jag har bara han. Jag kommer få se han igen, om några veckor. Det sa han, han skulle övertyga Scooter till att åka hit till Stratford igen. han skulle göra det, det sa han.
Justin vinkade en sista gång innan han försvann in, jag vinkade tills jag inte såg mer av han. Jag tittade på när flyget lyfte tills jag inte kunde se det mer. Nu var han borta, han kommer komma tillbaka. Han sa det, han håller alltid sina löften!
Nutid
- Katie, klockan är 7. gå upp! sa mamma och skakade mig.
- Mmm.
- Vill du missa dom sista skol dagarna? Okej visst, bara sov hela dagarna och bli tjock kärring när du blir stor, sa hon och jag öppnade sakta ögonen  och tittade på henne, hon visste hur hon skulle väcka mig.
- Bra, kom upp nu! sa hon och gick ut ur mitt rum. jag suckade och satte mig sakta upp i sängen och tittade på min mobil. Jag hade fått ett SMS från Sarah för en halv timme sen.
"hoppas att du är vaken, kommer om en halvtimma! Idag ska vi fixa dansen till skolavslutningen vi skulle vara där en halvtimme tidigare! Snälla var vaken, annars kommer du komma försent :("
Jag suckade och skrev in ett svar:
"Tyvärr, jag var inte vaken. Vaknade precis, ja juste. Du kunde påmint mig igår! jaja, jag skyndar mig men gå riktigt sakta!"
Jag gick upp ur sängen och gick snabbt till garderoben, jag rotade igenom alla mina kläder och hittade en bra sommarklänning, den fick bli bra.
Jag tog på mig den och borstade mitt hår sen tog jag min mobil och gick ned. Mamma och pappa var där nere men Liam var tydligen redan påväg till skolan. Liam var min lillebror som var 14. han brukade alltid komma försent men inte idag när dom inte skulle göra något utan bara fixa för dansen. han var dum.
Jag gick fram till mamma och pappa och log.
- Kommer du komma försent? fågade pappa och jag nickade sakta på huvudet. han log och gav mig hans macka. Jag log tacksamt och åt upp den sen gick jag och borstade tänderna. Det plingade på dörren och dörren öppnades där nere. Jag hörde att det var Sarah som skrattade åt mamma eller pappa. Jag log och gjorde mig klar sen gick jag fort ner och när hon såg mig log hon.
- Vi kanske kan komma i tid idag ändå, sa hon och log, jag skrattade och gick med henne ut till min bil. Den var blå och dyr men pappa ville ge den till mig efter att jag hade varit i afrika och hjälpt dom hungriga barnen. Han gav mig den som present för att jag var en bra person. Jag älskade att jag gjorde det då, men jag hade faktiskt kul där! Alla barnen var riktigt magra och jag gjorde så gott jag kunde föra att göra så dom gick upp i vikt med nyttig mat.
jag lärde mig i alla fall något när jag var där.
- Kan du köra? du sitter och tittar på ratten men kör inte? Är du galen? sa Sarah och störde mig i mina tankar. jag skrattade och log sen började jag köra mot skolan.
*
När vi var framme parkerade jag min bil och vi gick ut.
- Nu börjar dagen där alla inte gör något, sa hon och jag slog henne på armen lätt. Hon tittade frågande på mig och skrattade.
- Vi ska sova ellerhur? ja, då gör vi något, sa jag och ryckte på axlarna hon skrattade och vi gick in i den stora skolan som jag hade tröttnat på mycket nu. Alla dom äckliga väggarna och gamla klassrummen som luktade skit av alla lärare som stinker i munnen.
Vi gick till våra skåp och la in våra väskor sen gick vi till gympa salen, det var där vi skulle ha dansen och där vi skulle fixa den dom här två dagarna innan sommarlovet. Några killar kom och ställde sig framför oss.
- Titta här Katie, din kille är påväg till dig! sa han och slängde en tidning på mig och sprang iväg. Jag låtsas skrattade högt till dom medans dom fegisarna sprang iväg. Jag tittade på tidningen och såg att en artikel om att Justin skulle komma hit om 2 veckor. Jag suckade och slängde den på golvet.
- Dom har inte glömt än, det har gått 4 år! sa jag och tittade på Sarah.
- katie, ingen kommer glömma det. Han bara lämnade dig. Inte ens du kommer glömma det! Ingen kommer göra det, jag tror inte ens att Justin har glömt det! sa Sarah och jag suckade och tittade på henne. Det var han som slutade SMSa med mig, han har tydligt glömt att jag finns. Varför skulle han sluta SMSa mig om han inte hade glömt mig?
- Det var han som bröt kontakten, sa jag och tittade frågande på henne, hon skrattade och tittade på alla som satte sig på alla stolar som var uppsatta.
- Det var också han som grät mest när han lämnade dig, fast su har rätt. Om du träffar han igen ska jag...
- Vadå? frågade jag henne, hon log och skrattade.
- Inget men jag tycker inte att du ska träffa han igen! sa hon och jag höll med, om jag träffar han igen är det säkert för att lämna tillbaka halsbandet där det står. "Forever and Ever K and J" på, jag hade en med men den ligger på vinden och kommer aldrig komma upp igen! Jag ville inte ens se det mer, han betydde en gång mycket för mig men när han slutade ringa och SMSa med mig så sket jag i alla tidningar där det stod massor om han och hur han hade det.
Jag brydde mig inte längre! Jag vill inte börja bry mig heller, han kommer hit för att hälsa på hans familj. Om jag träffar på han ignorerar jag han, mer än så blir det inte!
*
Jag och Sarah satte oss på varsin stol och tittade på rektorn som kom och ställde sig på scenen framför oss.
- Välkomman, här inne kommer ni att jobba dom här två sista dagarna. Jag och alla lärare kommer också vara här så ni kan fråga om ni behöver hjälp. Susie och Larah har fixat hur det ska se ut här så om ni vill fråga någonting efter detta så gå till dom. Klockan 3 slutar alla idag och vi alla hoppas att ni kommer få en rolig och intressant dag! Här kommer Larah och Susie för att berätta hur det ska se ut.
Det kom upp två elever och ställde sig på scenen och började prata om hur det skulle se ut, det lät snyggt men vet inte om det skulle bli det. Alla här inne lyder inte som "Duktiga" elever gör, dom bara sover eller skolkar.
- Detta låter bra, viskade Sarah och gjorde en grimasch mot mig jag skrattade tyst och log mot henne och hon log mot mig.
- Jag vet, viskade jag tillbaka och tittade på på Larah och Susie som förklarade det bästa som dom kunde. Plötsligt öppnades dörren in hit och in kom Chaz Somers och Ryan butler. Jag suckade och tittade bort. Dom hade varit borta i 1 vecka nu, båda var tydligen på besök hos Justin.
Båda satte sig jämte oss och log mot oss, jag tittade argt på dom. Sarah gjorde också det och flyttade sig stol närmre min och bort från dom.
- Vad är det Katie? viskade Ryan och tittade frågande på mig, jag suckade och lutade mig över Sarahs knä så jag kunde prata lägre med dom.
- Vart har ni varit i 1 vecka? viskade jag och deras leende försvann och tittade på eleverna som pratade istället. Jag suckade och tittade på Sarah som också suckade.
Detta skulle bli en lång dag...

Första kapitlet ute, vad tycker ni?
Snälla kommentera :)

Postat av: Maria

- Okej, det fixar jag snart. Vart har du fixat din bloggdesign & är den gratis? :)

Kram

2012-04-29 @ 21:46:05
URL: http://biiebsstories.blogg.se/
Postat av: nour

klart jag kan!:D

2012-04-29 @ 22:27:47
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: Josse

Svar: Självklart! Länkat dig nu! Lite lättad att jag kunde det från mobilen .. Haha, ha det bra! ;) kram

2012-04-30 @ 06:37:45
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: