2014-01-22 | 23:07:54 | Kategori: Meant To Be

Chapter 6 - Spilled Soda

Previously:
 Han gick sakta tillbaka till mig och höjde ögonbrynen, jag ryckte till och började gå tilbaka jag med. Det kändes konstigt, jag kände i alla fall Justin så väl att jag visste att han älskade att flörta och träffa tjejer , men han ville tydligen plugga istället för det idag.
 
Jag vaknade av att solen sken in genom de öppna gardinerna, jag gav ifrån mig en snabb suck och kom på att jag hade varit så trött igår att jag glömde bort att dra för det enda skydd jag hade mot solen på morgonen. För att inte somna om igen öppnade jag sakta ögonen och tittade runt mig med suddig syn, plötsligt kom jag på att det var lördag och jag slapp skynda mig till skolan för att hinna i tid och bara nu blev jag mycket gladare än vad jag var för en sekund sedan. 
- Jag kan ju sova lite till, viskade jag för mig själv och vände på mig för att lägga mig till rätta men när jag precis skulle stänga ögonen började en bekant ringsignal ringa från nattusbordet. Jag suckade och tog tag i min mobil och svarade. 
- Det är Jen, sa jag snabbt med trött morgonröst, på andra sidan luren kunde jag höra svag musik. 
- Godmorgon sömtuta, eftersom det är lördag idag så tänkte jag att vi kunde åka till stranden? Det blir riktigt hett väder idag, hörde jag Maya säga från andra luren, jag satte mig sakta upp och gnuggade mina ögon med ena handen och nickade lite snabbt. 
- Okej, låt mig bara få äta och fixa mig först. 
- Jaja, men jag kommer över nu! skrek hon och jag kunde höra hur hon snabbt stängde av musiken och började springa ned för trappan, hon skrek sedan hejdå till sina föräldrar och sprang ut genom dörren med snabb fart, det var nästan så man kunde höra hur vinden blåste på henne. Jag hörde ett klick och sekunden senare plingade det på dörren, jag skrattade och lade mig tillbaka i sängen och blundade för att bara en sekund få njuta av min sköna säng innan Maya skulle tvinga mig att gå upp ur den.
- Jag såg på vädret innan idag och märkte hur varmt det skulle bli, så jag tänkte att en lång stranddag skulle sitta bra, ellerhur? Maya kom upp för trappan och klampade in i mitt rum med snabba steg, jag nickade och gav ifrån mig en suck innan jag ställde mig upp med en långsam rörelse. 
- Godmorgon på dig med, sa jag och lät som om jag pratade med en stor potatis i munnen, jag mumlade mest för mig själv. 
- Okej, gå och borsta tänderna och borsta håret, jag bad Brody komma hit om en kvart, vi har ju gångavstånd till stranden, så du måste skynda dig, sa Maya och gick till min garderob och började rota runt för antagligen en bikini som jag skulle ha på mig, jag skakade på huvudet åt henne och gick till toan och började borsta mina tänder medans jag drog en borste genom håret för att fixa till det. Som tur var hade jag inte en för farlig morgonfrisyr.
- Hur gick det igår? frågade Maya när jag var klar inne på toan och satt på sängen och väntade på att mina kläder skulle läggas fram, jag funderade en sekund och svarade sedan på hennes fråga. 
- Vi fick i alla fall något gjort, jag blev nog lite chockad att han faktiskt var där, sa jag och skakade på huvudet åt mig själv, Maya skrattade och lade ut min turkosa bikini med svarta mönster på, ett par shorts och ett vitt linne till, jag tittade på kläderna jag skulle ha på mig och suckade återigen för att jag skulle behöva ställa mig upp och ta på mig dem också. 
- Jag träffade också hans vänner, jag... Ryan tror jag hade hette, sa jag och bytte snabbt om, Maya hade bytt från min garderob till mitt smyckesskrin och letade nu efter några accessoarer till min lätta outfit, jag tittade snabbt på mig i spegeln och vände mig sedan mot henne som gav mig några smycken som skulle passa bra till. 
- Ryan? Juste, så var det han hette, sa hon och log mot mig medans hon tittade på både mig och sig själv i spegeln, jag nickade mot henne och tog min väska med mina saker i, solkräm, mobil, pengar och några saker som jag skulle behöva. Sedan gick vi ned till nedervåningen och väntade på att Brody skulle komma så vi kunde gå ned till stranden.
 
När vi kom fram till stranden kände jag doften av hav och tång, ett leende prydde mina läppar medans jag snabbt stannade och väntade på att Brody och Maya skulle hinna fram till mig, de gick otroligt sakta medans de höll handen och pussades då och då, väldigt gulligt. Men ibland också ganska irriterande. 
- Var vill ni ligga? Det blåser inte så mycket idag så vi behöver inte oroa oss för att få sand på alla våra saker, sa jag och tittade ut på stranden där både tonåringar och vuxna låg och slappnade av, det sprang också runt några barn och lekte i sanden. Men för att vara ganska mycket folk var det förvånadsvärt lugnt. 
- Där, sa Maya och pekade på en ledig yta, det var perfekt avstånd till vattnet och man stördes inte av någon som sprang förbi, det blev perfekt. Jag nickade åt henne och rättade till min väska som låg på mina axel innan jag började gå ned till den lediga platsen, jämte oss låg två personer som läste tidningar och på andra sidan låg det en kvinna och hade fullt upp med att sola och sova. 
Jag satte ned min väska på den ljumna sanden och bredde ut min handduk på en av de tre solstolarna och satte mig försiktigt ned för att inte göra något pinsamt som att hela solstolen skulle vika sig. 
- Okej, vem har vattnet med sig? frågade Maya som nu stod och inspekterade alla sina saker, Brody tittade ned på sin väska och upp på Maya igen. 
- Var det inte du som skulle ha med dig det? frågade han och Maya rykade ögonbrynen och suckade en djup suck. 
- Juste, jag kände på mig att jag hade glömt något, sa hon och tog ut plånboken ur sin väska, hon tog fram lite pegnar och tittade omkring sig.  
- Vem vill köpa vatten? frågade hon och jag log mot henne och skrattade. 
- Bara för att ni bar ned det mesta hit så får jag väl ta den äran att gå och köpa vatten till oss, sa jag och tog pengarna från hennes hand innan jag mötte hennes nöjda blick. 
- Tack, sa hon och började fixa med sina saker, jag skakade på huvudet åt henne och började gå till kiosken några meter bort från oss, medans jag klampade fram i sanden tittade jag omkring mig på alla människor som både skrattade och såg lite sura ut, de flesta låg och solade medans några barn gjorde sandslott lite här och där. Mayas mamma hade haft rätt när hon sade att detta var en lungt område, det verkar inte alls vara några dåliga typer här. 
Plötsligt när jag skulle titta framför mig kände jag en hård knuff och bara en sekund senare var halva jag blöt av läsk, jag tittade ned på mig själv med en chockad min och upp på personen som hade tappat flaskan på mig. Det var knappt så jag trodde mina egna ögon. Det var Ryan, Justins vän. 
- Oj, förlåt, jag såg inte dig, sa han men jag kunde inte låta bli att tänka på om han verkligen menade det, om han verkligen var som Justin kändes det inte som om ett förlåt var värt så mycket, för honom. 
- Jag... det är okej, sa jag och log mot honom medans jag drog lite i min tröja för att lufta den, jag kunde känna några blickar men brydde mig inte om att se när de skrattade åt vad som just hade hänt. Ryan besvarade mitt leende och tittade runt sig. 
- Kom, jag visar dig till toan, sa han och började gå, jag följde snabbt efter och pustade ut över att det fanns en toa på stranden, annars hade jag fått ha klibbiga kläder hela dagen. Om jag inte gick hem och bytte om, vilket jag inte alls kände för. 
- Jag är ledsen, jag hade blicken på något annat, sa han och öppnade toadörren för mig, jag log mot honom och skakade på huvudet. 
- Det gör inget, jag borde ha haft koll jag med, sa jag och funderade på hur jag skulle få bort läsken från min tröja, i ögonvrån kunde jag se hur Ryan fortfarande tittade på mig, vilket gjorde så jag fick en svag rodnad på kinderna. 
- Det var Jennifer va? frågade han plötsligt, jag tittade på honom medans jag tog lite papper med vatten och tvål och försökte tvätta bort det kladdiga. Jag log mot honom och nickade. 
- Ja, men vanligtvis Jen, Ryan väl? svarade jag, han skrattade och nickade en snabb nick mot mig, jag besvarade hans leende och tittade ned på min tröja som nu var ännu mer blöt, jag suckade och slängde pappret i papperskorgen medans jag gav ifrån mig en snabb suck. Med en snabb gest hade jag kommit ut ur toaletten och var påväg tillbaka till kiosken för att köpa vatten till oss, jag kunde känna Ryans blick i nacken medans det ryckte till i läpparna för en början på ett leende. 
- Vänta, hörde jag Ryan ropa bakom mig, jag vände mig om med en chockad min och tittade på när han kom springandes fram till mig. 
- Jag kan i alla fall bjuda dig på något eftersom jag spillde min läsk på dig, sa han med ett leende, jag höjde ögonbrynen och skrattade. Det kändes konstigt att en kille som jag träffat 2 gånger sedan jag flyttade hit ville "bjuda mig på något". 
- Jag är seriös, sa han plötsligt och jag gav honom ett leende. 
- Kanske om jag lär känna dig mer, jag har ju bara träffat dig två gånger, sa jag medans jag sken upp som en sol, det kändes riktigt bra att tacka nej till honom, inte bara för att han är Justins bästa vän utan för att jag kände på mig att han ville kämpa för mig. Så varför inte spela med?

 Det tog så långt tid! Jag vet det och jag är riktigt ledsen, men jag har gjort så gott jag har kunnat och nu har ni fått det, kanske inte världens roligaste men något händer i det och vad tror ni händer härnäst?
4 Kommentarer för mer!
 
 
 
 
 
 
Postat av: Anonym

jätte bra!

2014-01-23 @ 21:54:19
Postat av: Ylva

Va gulligt!
Hon ska vara så ja! Haha. 👌👍
Jag tror han kommer bjuda iallafall?
Eller så kommer Justin när de står o snacka?😏

2014-01-23 @ 22:57:35
Postat av: Ellen

Jätta bra! Längtar jätte mycket till nästa!

2014-01-24 @ 17:28:57
Postat av: Hanna

sjukt bra! :)

2014-01-24 @ 18:01:50
Postat av: M.M

Jätte bra, hoppas Justin ser dom prata med varandra haha :)

2014-01-28 @ 18:44:02
Postat av: Anonym

När kommer nästa?

Svar: Jag skriver så mycket jag kan, jag hoppas att det snart blir klart! :)
Ida Larsson

2014-01-31 @ 19:06:48
Postat av: Anonym

Så bra

2014-02-05 @ 21:23:11

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: