2014-01-03 | 15:20:16 | Kategori: Meant To Be

Chapter 2 - First lesson

Previously:
- Vad sägs som klockan 6? Sarah höjde ögonbynen och mamma nickade och tittade lite snabbt på oss, jag kände egentligen inte alls för att äta middag hos några främlingar men vad gör man inte för sin mamma. 
- Det blir perfekt, svarade mamma och lutade sig tillbaka i soffan. Nu var det bestämt, vi skulle inte ha en ledig kväll ikväll i alla fall. 
 
- Kommer ni börja på Stratford High? frågade Maya medans våra föräldrar hade börjat prata om jobb och typiska "vuxen" saker, att bara lyssna på det gjorde mig trött och eftersom jag inte ville somna än så hade jag, Julie och Maya börjat prata. Jag nickade åt Mayas fråga och tittade lite snabbt på Julie. 
- Ja, imorgon börjar arbetet igen, sa jag och tittade tillbaka på Maya som log ett svagt leende, jag besvarade det och tog en klunk av mitt vatten. 
- Jag tror ni kommer trivas bra, hur var eran förra skola? frågade hon och jag började direkt tänka på korridoren där mitt skåp fanns, precis jämte Dylans och mina vänners. Men man fick verkligen kämpa för att få alla precis jämte varandra, jag kommer ihåg när jag var tvungen att göra en deal med en kille som behövde hjälp med läxorna, jag fick hjälpa honom varje rast tills han kunde det. Men vad gjorde man inte för sina vänner. 
- Jag vet inte hur det är här men det verkar vara ganska annorlunda än i New York, vi gick inte i en skola där man hade de rika i en grupp och de fattiga i en utan skolan var ganska sammansvetsad, men den var inte så stor så det var antagligen därför, svarade jag och log ett svagt leende, jag kände på mig att det inte skulle vara likadant här i Stratford. 
- Hur är skolan här? frågade jag Maya, hon tittade ned på sin tomma tallrik och upp på mig igen med en fundersam min. 
- Vi är inte så sammansvetsade, det finns några grupper man inte alls vill vara med och det finns de grupper man vill, men det finns också sportfånar, pluggisar och i mitt fall, de normala, sa hon och jag nickade.
- Det låter lite som en "high school" film, sa jag och Maya skrattade och nickade.
- Om jag ska vara ärlig så är det lite som en också, sa hon och fortsatte att le mot mig, jag skrattade och tittade på Julie som såg så trött ut att hon knappt kunde hålla ögonen öppna, vilket var konstigt eftersom hon redan har sovit nästan hela dagen. 
- Ni får gärna gå upp på Mayas rum om ni vill, tjejer, sa Sarah och log mot oss, jag tittade på Maya som nickade åt hennes mamma och höll på att ställa sig upp, jag gjorde samma sak och puttade lite på Julie så hon skulle komma tillbaka till verkligheten och hänga med oss upp.
 
Nästa dag
Jag vaknade av att mamma kom in i mitt rum och drog isär gardinerna, jag kisade mot henne och suckade en djup suck. 
- Dags för skolan, sa mamma och log mot mig innan hon gick ut ur dörren, jag suckade ännu en gång och försökte vakna med att sätta mig upp men det kändes inte alls bättre, det gjorde nästan allt värre istället. 
- Jag antog att ni inte ville ta skolbussen till skolan så jag väckte er lite senare, hörde jag mamma skrika från sitt rum, jag nästan hoppade fram till min klocka och tittade på den. 07:30. Jag hade en halvtimme på mig att fixa mig, äta och åka till skolan. Det skulle jag kanske klara. 
För att slippa slösa mer tid och bli ännu tröttare gick jag snabbt upp från min säng och letade igenom min garderob, det blev ett par vanliga jeans och en vit t-shirt med en brun skinnjacka och lite smycken till, det blev bra till första skoldagen. Inte för slampigt, inte för barnsligt. Normalt. 
Jag tog en snabb dusch innan jag började locka mitt hår och sminka på mig ett tunt lager av smink. Nu var det bara att ta något lätt att äta också. 
Jag småjoggade ned för trappan till nedervåningen och satte mig vid köksbordet där mamma redan hade dukat fram lite frukost till oss, för att hinna till skolan i tid kunde jag bara ta en macka men det var i alla fall något för mig att få i magen innan den första skoldagen skulle börja och säkert förstöra hela min vecka. Jag skulle säkert göra något dumt eller pinsamt som gjorde så jag fick världens pinsammaste ryckte, det låter som mig. 
- Jag kommer hem sent ikväll eftersom jag behöver göra mycket första dagen idag, men jag vet att ni kan laga mat till er och det är bara att ringa om det är något problem, sa mamma som satt mittemot mig och åt lite yoghurt medans hon läste i ett magazin, jag nickade och såg mig omkring för Julie men hon hade antagligen inte kommit ner än. 
- Vi har varit ensamma hemma förut så det borde inte bli några problem, sa jag och tittade på mamma som log mot mig och nickade. Jag besvarade hennes leende och åt upp min macka medans jag snabbt gick upp till toan och borstade tänderna. Jag passade på att titta in på Julies rum, hon satt helt klar på sin säng och tittade ned i sin mobil, hon väntade antagligen på mig. 
- Vi... åker... om...5, försökte jag säga medans jag fortfarande borstade tänderna, hon tittade upp på mig och skrattade åt hur jag såg ut, jag himlade med ögonen och gick tillbaka till toan och borstade klart mina tänder innan vi snabbt skyndade oss ut till bilen och körde till skolan.
 
Jag hade sprungit runt i hela skolan för att hitta rum 255 men eftersom detta inte alls var min turdag så hade jag inte ens hittat rum 200, vilket ledde till att jag nu satt utanför rektorns kontor och försökte komma på en bra ursäkt för att ha missat hela första lektionen, vilket tillslut blev med sanningen. 
- Jennifer Amberlyn, hörde jag rektorn säga från sitt kontor när en annan elev hade kommit ut därifrån, jag ställde mig nervöst upp och gick in till mr. Smiths kontor. 
- Hur trivs du på skolan, Jennifer? frågade mr Smith direkt när jag satte mig ned på stolen framför hans skrivbord, jag log och nickade åt hans fråga. 
- Bra men jag hade svårt att hitta till sal 255 och på grund av det kom jag inte till första lektionen, jag ville bara säga till dig att det inte var meningen att det skulle hända, sa jag och tittade nervöst på rektorn, han gav ifrån sig en snabb nick och log svagt mot mig. 
- Jag förstod att det var något sånt, jag fick precis in lektionen till systemet och jag fixar det på direkten, men jag hoppas att det bara var denna gången, svarade mr Smith och jag nickade ivrigt men fortfarande lika nervöst, han såg så sträng ut så det kändes som om han skulle strypa mig. För säkerhetsskull nickade jag en gång till och gav honom ett svagt leende. 
- Jag lovar, sa jag snabbt och väntade på att han skulle säga något mer men det blev tyst, för att slippa en pinsam tystnad gick jag snabbt ut från rummet med min nervösa blick riktad mot golvet. När jag precis hade stängt dörren efter mig stötte jag hårt i någon framför mig vilket fick mig att chockad titta upp på personen som såg rasande ut. 
- Va fan! nästan skrek han ut och jag backade ett steg från honom, när han märkte att jag blev chockad fick han ett stort flin på läpparna och han gav ifrån sig ett tyst skratt. 
- Justin Bieber, hörde jag en röst säga från receptionen, jag rynkade ögonbrynen och tittade runt mig efter någon som ställde sig upp men när jag förstod att Justin Bieber stod mitt framför mig med en irriterad och road blick tittade jag tillbaka på hans flin innan jag vände mig om och började gå från rektorns kontor till mitt skåp för att hämta mina NO saker.

 Jag vet att de första kapitlerna inte alltid blir så spännande men det börjar ju hända något nu i slutet, vad tror ni fortsättningen kommer vara?
3 Kommentarer för mer!
Postat av: felicia

Lägg ut nästaaaaaa!!!! :D:D i love it!! <3 <3

2014-01-03 @ 16:47:37
Postat av: sarah

Älskar det :)
Vill bara ha nästa nu!

2014-01-03 @ 17:24:26
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Postat av: M.M

Jätte bra :)

2014-01-03 @ 23:55:39
Postat av: -A

Grymt bra!

2014-01-04 @ 01:49:41
Postat av: Ylva

Bra! Jodå👍

2014-01-04 @ 14:22:45
Postat av: Janaaaaa

Åhh sjukt bra när kommer nästa?? :)

Svar: Snart, jag är snart klar med den! :)
Ida Larsson

2014-01-05 @ 00:13:55
Postat av: Hedvig

Superbraaa! Kommer nästa snart?😊

Svar: Jag tror nästa blir klar imorgon! :)
Ida Larsson

2014-01-05 @ 19:27:32
Postat av: Thelovestory

Hej var kan man kontakta dig?

Ida Larsson

2014-01-06 @ 13:08:45
URL: http://thelovestory.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: