2012-04-30 | 14:14:54 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 2 - Leave me alone!

Previous:
- Vad är det Katie? viskade Ryan och tittade frågande på mig, jag suckade och lutade mig över Sarahs knä så jag kunde prata lägre med dom.
- Vart har ni varit i 1 vecka? viskade jag och deras leende försvann och dom tittade på eleverna som pratade istället. Jag suckade och tittade på Sarah som också suckade.
Detta skulle bli en lång dag...
Jag och Sarah gjorde inte så mycket, förutom att sitta och prata. Vi ville inte göra eller ens vara med på dansen men alla var tvugna, vi skulle säga hejdå till våra klasskamrater säger dom alltid. Det var som en tradition i skolan, alla skulle hjälpa till med dansen och alla skulle sluta samtidigt dom två dagarna innan skolavslutningen. Jag tyckte det bara var barnsligt, kunde vi inte bara festa med kompisar istället för klasskamraterna?
- Hur mycket är klockan? frågade Sarah som tittade på mig, jag tittade på min mobil och tittade sen på henne.
- Kvart i 3, sa jag och hon log och ställde sig upp. Jag skrattade, om det skulle varit en halvtimma kvar skulle hon suckat och varit lika uttråkad som innan men nu när det är en kvart är hon jätte pigg.
- Bra, sa hon och hjälpte mig upp ur den lilla vita soffan som vi satt på, hoppas att vi får gå några minuter tidigare idag. Det skulle göra min dag!
- Katie! skrek Chaz några meter ifrån oss, jag suckade och tittade frågande på han och Ryan.
- Vad är det? frågade jag när dom hade kommit närmre oss.
- Snälla var inte sur, du var inte så sur innan vi åkte iväg i en vecka, sa han och tittade ledsamt på mig, jag tittade ned i marken och sen upp på dom igen.
- Jag har redan sagt, vem var ni hos förra veckan? frågade jag dom och han suckade och skulle säga något men Sarah hann först.
- Hon vill inte prata med er, inte än. Ni vet vad som är fel och nu kanske ni kan lista ut när hon börjar prata med er igen också! sa hon och vi gick ifrån dom, jag tittade bak och såg dom tittade ledsamt på oss. Jag ville bara inte prata med dom, jag ville inte påminna mig själv om Justin. Det gjorde för ont att lämna han och jag vill inte gå igenom det igen!
*
Efter några minuters väntan så kunde vi äntligen gå ut ur skolan. Jag blev lättad att vi fick gå för vi hade fått vänta där inne, 1 minut var som 1 timme där inne. Chaz och Ryan var också där och tittade på oss, innan hade jag inget problem med att träffa dom men nu var det värre när jag vet att dom har träffat Justin och jag är här och har inte träffat han på 4 år!
Jag visste att han kanske hade glömt mig men det hade inte glömt han!
- Katie, du ska inte tänka på han! sa Sarah och tittade på mig, jag skrattade och log.
- Jag kanske inte ens tänker på han? sa jag och hon tittade på mig med en alvarlig min, jag skrattade igen sen gick vi in i bilen och körde bort ifrån skolan.
Sarah satte på musik i bilen och såklart skulle Justins låtar börja spelas.
"If i was your boyfriend, I'd never let you go...
Sarah stängde snabbt av och tittade på mig med en ledsen min, jag började tänka på texten i låten. "I'd Never let you go"
Det var inte sant, han bara lämnade mig och jag var hans flickvän och han min pojkvän. Sarah tittade ledsamt på mig men sen log hon.
- I övermorgon ska vi sluta! sa hon och jag log och skrattade.
- Vi ska ha roligt på stranden och vara uppe länge, du lovade mig att vi skulle ha många tjejkvällar! sa Sarah och jag skrattade ännu en gång åt hennes beteende.
- Ja, och jag håller vad jag lovar, sa jag och log. Sarah skrattade och lugnade ned sig igen.
Efter några minuter var vi framme hos Sarah, jag släppte av henne som jag alltid brukade göra och åkte sen hem till mig. Vi bodde inte långt ifrån varandra, det var skönt att ha en vän nära när man är ledsen eller arg eller bara känner sig ensam. Hon var världens bästa vän!
*
Jag kom hem och slängde mina nycklar på byrån i hallen och tog av mig mina skor och gick in til köket där Liam satt och åt, jag log när jag såg han och tog ett äpple från korgen på bordet.
- Visst var det roligt i skolan idag? sa jag ironiskt till Liam, han skrattade och nickade.
- Jätte! sa han och fortsatte att äta, jag satte mig jämte han och tog ett bett på mitt äpple. Liam tog fram sin mobil och SMSade med någon, det blev tråkigt för mig så jag gick upp till mitt rum och stängde dörren och la mig i sängen. Det plingade till i min mobil, jag hade fått ett SMS från Chaz.
"Jag är verkligen ledsen men Justin är våran vän, snälla var inte arga på oss. Du borde inte vara arg på Justin heller, han har inte glömt dig! Jag lovar, jag kan visa dig när han kommer hit! Han kommer ihåg dig!"
Jag suckade och skrev snabbt in ett svar till han.
"Chaz, det var han som lämnade mig, det var han som slutade SMSa mig! Kan du förklara det? Nej, jag vill inte träffa han okej? Jag vill inte påminna mig själv om han! Sluta prata om han, snälla!"
Jag skickade det och ställde mig upp och gick till min bärbara dator och surfade runt. Jag hade inget göra nu ändå!

Jag kommer lägga upp ett Kapitel varje dag, om jag hinner.

Kommentera!
Postat av: anonym chey!

grymt, forsätt såhär. längtar redan efter vad somm kommer hända! :D

2012-04-30 @ 14:49:39
Postat av: Ebba

FETT BRA!!! Meeeeeer!! Kommer verkligen följa denna blogg!!!

2012-04-30 @ 16:47:28
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: ebba

jätte bra :) när kommer nästa?

2012-04-30 @ 17:01:14
Postat av: Sanna

Vill ha meeeer!!!

grymt ida!

2012-05-01 @ 11:31:09

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: