2012-08-24 | 16:22:44 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 69 - I can't lose him!

Previous:
- Han är 2 veckor, sa jag och Nate började le lika stort igen, han skrattade och tittade ned på golvet och snabbt upp på mig och Sarah igen. 
- Jag vill hjälpa er leta efter Justin, viskade han plötsligt och jag tittade frågand på honom...
Jag vaknade av Jake som började gråta, snabbt tittade jag på klockan och såg att den var kvart över 10. Jake börjar faktiskt sova bättre nu än vad han gjorde innan. 
Jag ställde mig upp och plockade upp honom, när han såg mig slutade han att gråta och tittade på mig. Han hade börjat öppna ögonen ännu mer nu men inte helt än. 
- Idag kan du åka hem, hörde jag Sarah säga bakom mig, jag vände mig om och log svagt mot henne. Hon började också att le svagt och gick fram till mig och Jake. 
- Polisen har inte kontaktat dig än, sa Sarah tyst och jag tittade på henne och sen tog jag Jakes hand och började att le åt hur han började skratta. 
- Jag vill bara tro på det bästa... men det är inte så lätt när man vet att han är populär och att han har fiender, om han åkte till killen på skolfesten vet jag inte vad jag ska göra... sa jag och Sarah la en hand på min axel och tittade ledsamt på mig. 
- Han vet inte vart killen bor eller hans namn, hur skulle han kunna veta vilken håll han skulle? sa hon och jag tittade på henne och skakade på huvudet. 
- Jag vet inte... men jag vill inte förlora honom, sa jag tyst och satte mig på sängen, Sarah kom snabbt efter mig och satte sig jämte mig. 
- Allt kommer bli okej, du kommer inte förlora honom! sa hon och jag ville tro på henne men allt jag kunde tänka på nu var ett liv utan honom...

- Katie? hörde jag Pattie säga bakom mig, jag vände mig om och tittade ledsamt på henne. 
- Vad har hänt? sa hon snabbt och jag gick fram till henne och kände hur det började samlas tårar bakom mina ögonlock. 
- Justin sprang iväg igår och han har inte kommit tillbaka, polisen vägrade att leta efter honom men idag har det gått 1 dygn och jag hoppas att dom ska försöka hitta spår eller ännu bättre... Justin, sa jag och Pattie tittade ledsamt på mig.
- Han är okej! sa hon och jag nickade och kramade  om henne. 
- Katie Angel Jackson? hörde jag polisen på polisstationen från igår säga, jag tittade oroligt och chockat på honom. 
- Ja? sa jag snabbt med gråten i rösten. 
- Vi ville att du skulle veta att vi har börjat leta efter Justin, men vi ville bara ställa några frågor till dig som ger oss ledtrådar, sa han och jag nickade och log svagt mot Pattie. 
Polismannen kom in och satte sig på fotöljen jämte sängen. 
- Har Justin några fiender? sa han plötsligt, jag tittade chockat på honom. 
- Justin är artist och har många fans men också haters, även paparazzis och kanske någon som är avensjuk på honom, sa jag och polismannen skrev upp något i sitt block och jag blev nyfiken vad men sa inget för att det skulle gå så fort som möjligt så jag kunde komma hem och hjälpa till att leta efter Justin.
- Vad hände precis innan han sprang bort ifrån sjukhuset? frågade han sen och jag tänkte på igår, jag sa till han om den killen på skoldansen...
- Att det var en kille som tryckte på min mage på skoldansen som jag och mina kompisar gick på för 1 månad sen, svarade jag honom och han tittade frågande på mig. 
- Jag var gravid, sa jag och polismannen nickade och skrev ännu en gång upp något i hans block. 
- Var det någon mer i rummet än er igår? frågande han och jag tänkte till men skakade på huvudet, jag kom inte ihåg att någon mer var med oss. Det var ju ändå en dejt och jag tror inte att paparazzis hade kommit in heller...
- Nej, inte vad jag kommer ihåg...

Jag tog på mig en vit tunn kofta utan dragkedja och sen ett par jeans, Sarah tog min väska medans jag tog Jake och snart var vi ute vid bilen och var påväg hem. 
- Jag hopps att dom hundra frågorna du sa till polisen hjälpte, sa Sarah och jag skrattade och skakade på huvudet. 
- Sarah, de behövde ha lite fakta. Dem har inte varit med i min och Justins liv! sa jag och spände fast säkerhetsbältet, Sarah gjorde samma sak innan hon började köra och jag tittade till Jake där bak. 
- Varför skulle polisen fråga om när ni träffades? sa hon plötsligt och jag rykte på axlarna och tittade ned på mina händer. 
- De ville säkert bara ha lite information, som dem alltid vill ha! sa jag och tittade på henne, hon hade en orolig min och man såg på henne att hon var spänd för att åka hem. Att ha mig hemma igen och nu med ett litet barn skulle säkert vara jobbigt för både mamma och Sarah, jag menar... Jake kommer inte att vara tyst och ha mig hemma som är riktigt orolig över Justin skulle nog inte heller vara så lätt. 

Vi stannade utanför huset och jag kände hur längtan inuti mig kom ut och jag hoppade nästan av glädje, jag var hemma igen efter ungefär 3 veckor och jag längtade efter att få känna lukten av min säng och inte sjukhus varje kväll.
- Är du spänd över att få träffa din mamma och Liam? sa Sarah och jag tittade på henne och ryxte på axlarna. 
- Jag har ju träffat dem när jag var inne på sjukhuset men det mesta jag längtar efter är att få känna mig som hemm igen. Om Justin skulle varit här skulle allt vara perfekt men det är han inte... sa jag med gråten i rösten, Sarah la sin hand på min axel och tittade ledsamt och oroligt på mig. 
- Allt kommer fixa sig, sa hon innan vi började gå in till huset, jag hoppades på det bästa men jag visste också att Justin hade många fiender ändå om han hade väldigt många fans...

Det tog tid jag vet! 
Jag har tänkt så att ffter denna helgen så kommer jag att sakta ned lite precis som en "bloggpaus" jag skriver inte hela tiden men ni får kanske 1-4 kapitel i veckan?
Ni måste verkligen förstå mig! Jag har annat att göra än sitta vid min dator och skriva hela dagarna!
5 Kommentarer för mer!
Postat av: Linn

Hej! Har sett vilket bra jobb du gjorde med designen åt våran little mix blogg. Undrar nu om du skulle kunna göra en åt min 1D novellblogg? :)
http://onedirectionfanfics.webblogg.se/
Skulle bli sjukt glad om du ville hjälpa mig, jag får över 100 besökare varje dag så du tjänar på det också!
Om du vill hjälpa mig så skicka en kommentar på min blogg så får du min mejladress så snackar vi mer!:)

2012-08-24 @ 16:28:46
Postat av: Karin

Jag förstår dig! :)

2012-08-24 @ 18:18:34
Postat av: Agnes

Sjukt bra!! Hoppas de hittar honom!!!! Mermermer!!:)

2012-08-24 @ 19:43:03
URL: http://agnesmorano.blogg.se
Postat av: Arlinda

Hon måste träffa Justin snaaart!!:)

2012-08-24 @ 23:03:09
Postat av: alberina!

:)))

2012-08-25 @ 17:39:40
Postat av: Arta

meraaa och det måste vara mer spännande :)

2012-08-26 @ 11:31:13
Postat av: Maria

heej kan du fixa en design åt mig?
http://swedishonedirectionfanfic.blogg.se/
:D
jag älskar dina designer
:D

2012-08-26 @ 19:26:30
URL: http://swedishonedirectionfanfic.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej, jag har skickat ett mejl till dig om min bloggdesign men har inte fått svar på flera dagar? Snälla, skulle behövadesignen snart^^

Svar: Jag har inte fått ett mejl ifrån dig, inte med namnet Linn i alla fall! :)
Ida Larsson

2012-08-27 @ 21:23:56
Postat av: Arlinda

Skriiiv snälla :)

2012-08-28 @ 21:37:27
Postat av: agnes

svar: hey... den lilla grejen är att novellen INTE är slut ännu... om du fortfarande vill att jag ska ha designen så får du JÄTTE gärna spara den (alltså inte radera den än) för den var väääääldigt bra :D

2012-08-30 @ 10:12:55
URL: http://justindbiebstories.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: