2012-07-09 | 23:09:45 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 41 - I am here for you

Previous:
Jag satte mig ned på golvet och lutade mig mot väggen, jag hörde fotsteg komma närmre mig men var för rädd för att titta vem det var. 
- Katie? hörde jag Justin säga och jag kunde inte hjälpa att börja gråta ännu mer. Han satte sig jämte mig och kramade om mig och pussade mig på pannan. 
- Jag är här för dig, sa han och jag tittade på han med mina ledsna ögon och såg tårar rinna ned för hans kinder, han tog min hand och tittade på våra händer innan han tittade upp på mig igen. 
- Allt kommer bli okej...
- Katie, du kommer få medicin. Ditt liv kommer inte att förändras av hjärtskujdomen, sa Justin och jag tittade chockat och frågande på honom. 
- Justin, jag är frisk! viskade jag och han tittade frågande på mig, jag skakade på huvudet och ställde mig upp framför han.
- Katie, vad är det då? frågade han och jag torkade bort mina tårar men det hjälpte inte så mycket, det rann fortfarande ned tårar på mina kinder. Justin ställde sig upp och smekte min kind. 
- Jag klarar inte av att se dig gråta, snälla. Vad är det? sa han och jag tittade ned i golvet innan Justin lyfte upp min haka. Jag tittade in i hans fantastiska ögon när jag öppnade munnen för att säga dom orden som skulle förändra våran framtid. 
- Justin.... Jag är gravid, sa jag så tyst så jag knappt kunde höra vad jag själv sa, Justins ansiktsuttryck förändrades helt. Han började bli blek och tittade på mig med tårar i ögonen. 
- Va? sa han och jag tittade ned i golvet, Justin backade ifrån mig och satte sig på golvet. 
- Jag är så ledsen, Justin, sa jag och tittade på alla som tittade spänt på oss som om det var en drama film. Jag suckade för mig själv och började gå ifrån Justin. 
- Katie! sa Justin tyst och jag vände mig om och tittade chockat på Justin som satt på golvet och tittade in i den vita tråkiga väggen. Det kändes som om det tog en evighet innan Justin sa något till mig. 
- Vi ska gå igenom detta tillsammans, sa han och jag kände hur en skuldkänsla for igenom mig. Justin ställde sig upp och gick fram till mig. 
- Katie, jag älskar dig. Jag skulle aldrig lämna dig ensam i något som detta, jag har aldrig riktigt tänkt på våran framtid men.. även om det har med ett barn att göra så älskar jag dig och jag kommer defenitivt att älska det barnet, sa Justin och kramade om mig, jag besvarade kramen och pussade han på kinden. 
- Jag älskar dig, Justin, viskade jag i hans öra, han log mot mig och tittade mig i ögonen. Han skulle precis säga något när vi höde någon skrika bakom oss. Jag tittade fort bak och så sjuksköterskan titta på oss och skrika mitt namn. 
Justin tog min hand och vi började gå till sjuksköterskan som log svagt mot oss. 
- Är allt okej? frågade Pattie och jag tittade på Justin och jag smekte min kind. 
- Vi måste göra något, vi berättar för er sen, sa Justin och vi började gå efter sjuksköterskan som stod och väntade på oss vid ett rum. Jag tittade på Justin som höll hårt i min hand. 

Vi kom in i ett rum och sköterskan stängde dörren, hon log mot oss. 
- Jag ska göra ett graviditetstest på dig Katie, sa hon och jag nickade sakta och höll hårdare om Justins hand. 
- Jag göra ett ultraljud på dig, sa hon och jag tittade ned i golvet och försökte gömma min nervositet, Justin kramade om mig och pussade mig på kinden. 
- Jag är här med dig, sa han och jag tittade på han och sen på sköterskan som gjorde iordning ultraljudet. Jag gick fram till sängen och la mig försiktigt. 
Justin kom till mig och höll mig i handen, att ha han här gjorde mig trygg. 
- Okej, det kommer bli lite kallt nu, sa hon och drog upp min tröja så man såg magen och la på något som såg ut som smörja. Sen tog hon ultraljudet och gjorde cirklar på min mage och stannade och log mot skärmen som var framför henne. Justin tittade nyfiket på det och fick en glad min. 
- Man ser inte så mycket men man ser att du definitifvt har en bebis i magen, sa hon och visade mig skärmen, det visade bara något svart men jag fick ett leende på mina läppar ändå. 
- Hur gamla är ni? frågade sköterskan och jag tittade på Justin som fortfarande hade den glada minen, jag tittade tveksamt på henne. 
- Justin är 18 och jag 17, sa jag och log svagt mot henne, hon tittade chockat på oss men log sen. 
- Unga blivande föräldrar, sa hon och tog bort ultraljudet från min mage och sen fick jag torka av smörjan som låg på min mage. 
- Mer kan jag inte göra nu, ni måste komma tillbaka om 4 veckor, sa hon och jag tittade på Justin som nickade och sen nickade jag. 
- Okej, sa jag och sen började vi gå ut. 
- Även hur dom andra tar det.. kommer jag alltid att vara vid din sida, sa Justin och stannade, jag stannade också och tittade han i ögonen och log. 
Justin la sina händer på mina höfter och kysste mig mjukt, jag besvarade kyssen och kände hur han började att lyfta mig. Jag skrattade och la mina armar om Justins nacke och log mot han. 
- Är detta Katie? hördes en röst som jag inte kände igen bakom oss, jag tittade snabbt bak och såg Justins pappa och Justins småsyskon. 
Justin började gå till Jaxon och Jazmyn och kramade om dom båda, han tittade sen på mig och log. 
- Detta är Jazon och Jazmyn, sa han och jag skrattade och log mot dom, Jeremy kom fram till mig och log. 
- Du har växt, sa han och jag skrattade och han kramade om mig, jag besvarade kramen och log mot han.
- Förra gången var jag 13, sa jag och snurrade runt, han skrattade och tittade på Justin som tittade på mig och log sitt speciella leende. Han kom fram till mig och pussade mig på kinden. 
- Vi väntar tills ikväll, sa han och jag tittade på han och kände känslan som jag kände innan också, jag kände mig rädd...

 Vad tycker ni om hela graviditets grejen? Det kom lite sent idag men nu har jag verkligen skrivlust så jag tror att det kommer komma ett nytt imorgon men lovar inget! ;)
6 Kommentarer för mer!
 
Postat av: miranda

JÄTTEBRA jag älskar det <3

2012-07-09 @ 23:59:24
Postat av: Becka

Bra :)

2012-07-10 @ 00:40:27
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Karin

Jätte bra! Älskar din novell. Min favorit!!!😃😃😃

2012-07-10 @ 08:05:35
Postat av: Anonym

mmmmeerrrraa

2012-07-10 @ 19:41:10
Postat av: arta

mmeeeer:))))

2012-07-10 @ 19:41:22
Postat av: alberina

mera mera meraaaa!!

2012-07-10 @ 19:41:36
Postat av: nora

älskar deeen!!! :)))

2012-07-10 @ 19:41:51

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: