2012-07-10 | 21:23:02 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 42 - Is she awake?

Previous:
- Detta är Jazon och Jazmyn, sa han och jag skrattade och log mot dom, Jeremy kom fram till mig och log. 
- Du har växt, sa han och jag skrattade och han kramade om mig, jag besvarade kramen och log mot han.
- Förra gången var jag 13, sa jag och snurrade runt, han skrattade och tittade på Justin som tittade på mig och log sitt speciella leende. Han kom fram till mig och pussade mig på kinden. 
- Vi väntar tills ikväll, sa han och jag tittade på han och kände känslan som jag kände innan också, jag kände mig rädd...
- Katie! skrek Liam, jag tittade chockat bak och såg han stå i dörröppningen till mammas rum och tittade chockat på mig, jag började springa fram till han och tittade in på mamma som hade sina ögon öppna. 
- Liam? viskade hon, Liam började gå fram till henne och när hon såg han log hon. 
- Vad hände? sa hon och Liam tog hennes hand, jag vågade inte gå in till henne. När hon skulle se mig skulle hon säkert få en till hjärtattack. 
Mamma började titta runt sig och stannade med blicken på mig. 
- Katie? sa hon och jag log svagt mot henne, hon började också att le. 
- Kom, sa hon och jag skrattade och började gå till henne, hon tog min hand och skrattade tyst. Jag tittade på Liam som log mot mig och mamma och gick ifrån mamma lite så jag kunde stå jämte henne. 
- Jag är ledsen, Katie! För allt jag har gjort, jag är så ledsen, sa mamma och jag skakade på huvudet och blev vattnig om ögonen. 
- Mamma, det var länge sen, sa jag och hon log mot mig och tog tag hårdare om min hand, jag kände att jag fick skuldkänslor igen. Även om det kanske inte var mitt fel av det som hände med henne kände jag ändå att jag hade med det att göra. Jag lämnade ju henne med pappas begravning och jag lämnade henne när hon var ledsen och hon fick aldrig chansen att säga förlåt till mig för att jag bara rymde till LA. 
Jag tittade bak på dörren och såg Justin och alla andra titta nyfiket på oss, jag log för mig själv och tittade sen på mamma igen som skrattade åt alla som hon knappt kände igen. 
- Kan ni inte komma och hälsa? sa hon och alla skrattade och började gå fram till mamma, Justin stannade vid mig och kramade om mig bakifrån, jag log mot han och tittade ned på min mage. 
Jag hade aldrig tänkt på att jag någonsin skulle bilda familj, men nu när jag tänker på det så får jag känslan av att det kommer bli okej. Justin är ändå riktigt bra med barn..
- Vad tänker du på? frågade Justin och jag skakade på huvudet och tittade på han och log. Han tittade mig i ögonen och skrattade tyst. 
- Jag med, sa han och jag skrattade också och vände mig om och kysste han mjukt och kramade sen om han, Justin är den som jag litar mest på i hela mitt liv. Till och med mer än Liam och mamma. 
- Mrs Jackson, sa en sjuksköterska som hade kommit in i rummet, alla tittade på henne och backade ifrån mamma som var hur glad som helst av alla som hälsade på henne. 
- Det ser ut som om du redan har blivit bättre, sa hon och mamma skrattade och tittade på alla runt om kring henne, många hade gått ut ur rummet för att det hade börjat bli ganska varm av alla som hade varit här inne innan...
*
- När kan hon åka hem? frågade jag sköterskan, hon tittade på mamma och sen på mig igen. 
- Hon verkar bra så det borde vara om några dagar, kanske till och med imorgon, sa hon och jag blev lättat men ändå besviken för att vi kunde inte berätta för henne om min graviditet ikväll, antingen fick vi göra det nu eller imorgon. 
- Okej, sa jag och log mot sköterskan innan hon försvann till ett annat rum, jag tittade bak på Liam och mamma som skrattade. Det var skönt att vara en hel familj igen. 
- Katie, kan vi prata ensamma? frågade Justin och jag nickade och började gå ifrån alla andra som stod utanför mammas rum. 
Jag stannade några meter ifrån där vi stod innan och tittade frågande på Justin. 
- Jag har bokat en restaurang till oss ikväll för att berätta, men jag tänkte att vi kanske skulle säga att vi är där för att din mamma har vaknat? sa han och jag nickade sakta och log svagt mot han. 
- Tack för att du gör detta Justin, jag vet hur svårt det är för dig. Din karriär och hur unga vi är, sa jag och Justin smekte min kind och tittade mig i ögonen. 
- Katie, även om min karriär inte kommer vara som den var innan så kommer jag fortfarande att sjunga, men jag kommer också att ta hand om min familj, sa han och jag kysste han mjukt, han besvarade kyssen och log mot mig. 
- Jag älskar dig, katie, sa han, jag log mot han och tog hans hand. 
- Jag älskar dig med, Justin, sa jag och pussade han på kinden och tittade på alla andra som pratade med varandra, Sarah pratade med Nate och dom verkade komma bra överens, jag log åt alla och tittade sen på Justin. 
- Men min mamma, sa jag och han tittade på dörren till mammas rum och sen på mig igen. 
- När du vill, sa han och pussade mig snabbt, jag började att tänka på när vi skulle berätta för mamma. Jag visste hur hon skulle reagera, hon skulle vara besviken men ändå glad att hon skulle få ett barnbarn. 
Justin log mot mig innan han började gå till dom andra. 
- Justin! sa jag och han vände sig om och tittade frågande på mig, jag log svagt mot han. 
- Nu? sa jag och han gick fram till mig och log mot mig, jag tittade tveksamt på han men började att le när jag tittade in i hans ögon. 
- Okej, sa han och tog min hand, jag pussade han på kinden innan vi började gå in till mammas rum och stängde dörren. Där inne var bara mamma och Liam som satt på sängen och pratade med varandra, jag tror att Liam var riktigt orolig över mamma när hon låg i koma. 
- Mamma, vi måste berätta en sak för dig, sa jag och tittade snabbt på Justin och såg hur han log svagt mot mig  och då lugnade jag ned mig. 
- Okej, sa hon oroligt och tveksamt, jag satte mig på stolen jämte hennes säng men höll fortfarande Justin i handen när jag öppnade munnen för att berätta för henne.
- Okej, få inte en hjärtattack till nu men... du ska få ett barnbarn, sa jag tyst och hennes min förvandlades från tveksam till glad och överaskad. 
- Åh, är det sant? Har ni berättat för dom andra? sa hon och jag log mot henne coh skrattade medans jag skakade på huvudet och tittade på Justin som också log. 
- Nej, vi ska göra det ikväll, sa jag och hon tog min hand och skrattade. 
- Jag är riktigt glad för er, att bilda familj nu när ni är unga är ett bra val, sa hon och jag blev förvånad men ändå glad, jag log för mig själv och tittade på Liam som log mot oss...
*
- Jag är snart klar, skrek jag till Justin som var utanför toan. 
- Katie, vad gör du där inne? frågade han och jag skrattade och öppnade dörren, Justin log mot mig när han såg mig och kom närmre mig. 
- Du är riktigt vacker, sa han och jag tittade generat ned i golvet men log åt hur gullig han var. Han lyfte upp min haka och kysste mig mjukt, jag besvarade kyssen och gick sen till vårat rum. Vi bodde fortfarande ihop, i Justins och Patties hus. 
Jag tittade mig i spegeln och gick sen till balkongen och tittade ut på vattnet, jag hade aldrig varit på denna balkongen förut. Men det var riktigt vackert, vattnet och lukten av hav. 
- Vi måste åka nu, sa Justin och kramade om mig bakifrån, jag vände mig om och la mina armar om Justins nacke och kysste han mjukt. 
- Okej, sa jag och log mot han och tog hans hand, vi gick ned till Pattie som satt på köksstolen och väntade på oss. När hon såg oss log hon. 
- Om ni är klara nu så åker vi, sa hon och jag log mot henne, jag hoppas att alla skulle ta det bra...

Hann ett idag också, hoppas att ni tycker om det. 
Nästa vecka ska jag på semester så då kan jag inte skriva men jag ska försöka göra 2 kapitel som ni kommer få i veckan. Dessutom kan jag skriva på flygplanet så det kommer komma upp nästa vecka. Hoppas att det blir bra! :)
6 Kommentarer för mer!
Postat av: Miranda

Mera;)

2012-07-11 @ 09:06:18
Postat av: nora

meeerraa

2012-07-11 @ 13:06:21
Postat av: Arlinda

mer mer mer

2012-07-11 @ 13:06:31
Postat av: arta

älskar det

2012-07-11 @ 13:06:41
Postat av: alberina

skit bra

2012-07-11 @ 13:06:52
Postat av: linda

älskar den!! mer

2012-07-11 @ 13:07:07

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: