2012-07-15 | 11:58:53 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 47 - Pancakes...

Previous:
- Okej, kan man inte ha hela vit men den madrassen som bebisen ska ligga på babyblå eller babyrosa? sa jag och Sarah log mot mig och nickade. Hon tog den vita färgenoch 3 penslar. Hon gav mig en pensel och Nate en och sen satte hon ned färgen på golvet och öppnade burken. 
Jag doppade penslen i färgen och började sen måla på sängen som redan såg ut som en bebis säng fast den var träfärgad...
Nästa Dag
Jag vaknade av att Sarah la sin arm på mig, jag suckade och tog bort armen och satte mig upp. Nate stodSoch tittade på oss och skrattade. Jag tittade frågande på han och tittade sen på Sarah som snarkade, jag skrattade också och ställde mig upp. 
Jag gick till garderoben och tog fram en tunika och ett par shorts, jag log mot Sarah innan jag gick ut till toan och bytte om. 

När jag kom in i sovrummet igen så var Sarah klar men det såg ut som om hon skulle somna, jag skrattade ännu en gång åt hennes sätt att sova och att vakna. Hon har aldrig varit en morgonmänniska. 
- Vad vill ni ha till frukost då? frågade jag Nate och Sarah som satte sig i soffan och jag ställde mig i köket, Sarah rykte på axlarna och la sig ned i soffan. Nate ryckte också på axlarna och jag suckade. 
- Då får ni bara flingor, sa jag och gick till kylskåpet och tog fram mjölk och  flingor, Nate om fram till köket och tog men Sarah låg kvar på soffan. 
- Kan ni inte hämta till mig? sa hon och jag skrattade och tittade på Nate som också skrattade.
- Hur väckte du henne? frågade jag han och han log svagt mot mig, jag log och tittade på Sarah som nästan somnade i soffan. 
- Jag hoppade på sängen så hon ramlade ned på golvet, sa Nate och jag tittade chockat på han men började att skratta. 
- Hon har aldrig kommit upp så snabbt innan, sa jag och fortsatte att äta frukosten. 

Jag tittade på bebissängen och märkte att det saknades någonting, den var bara vit och med babyblå madrass i den, vi hade gjort en babyrosa också men vi hade i den babyblå för att jag kände på mig att det skulle bli en kille. 
- Vänta, sa jag och gick fram till den och satte mig på huk, jag tog den rosa färgen och doppade hela handen i den och sen satte jag ett märke av min hand på sidan av den. Jag log åt min idé och tittade sen på Sarah och Nate som också log. 
- Nu fattas det bara Justins handavtryck som ska vara blått, sa Sarah och jag nickade och gick till toan och tvättade mina händer. Sen tittade jag på Sarah och Nate som ännu en gång pratade i soffan. Jag börjar tänka att det är något pågång emellan dom, dom titter alltid i soffan och pratar och skrattar i nästan hela samtalet och det är bara Nate som kan väcka Sarah om man inte häller vatten på henne...
- Vad ska vi göra nu då? frågade jag Nate och Sarah och satte mig på fotöljen som var jämte soffan, dom tittade på mig och ryckte på axlarna. Jag skrattade och tittade runt mig.
Jag såg bara massor av målar saker som vi inte hade plockat bort från igår, jag suckade och tittade på Sarah och Nate som också suckade. 
- Dags att städa, sa jag och ställde mig upp och började ta alla penslar från golvet och gick in på toan för att skölja av dom. 
Det var inte det lättaste för att färgen hade fastnat på penslarna, jag suckade och försökte ta bort så mycket färg som möjligt. 

Efter några timmars städning så satte vi oss i soffan igen, vi var trötta och orkade inte att göra någon mat. Jag tittade på Sarah och sen på Nate och började skratta för ingenting. Båda tittade frågande på mig och då slutade jag att skratta. 
- Okej, det där var inte normalt, sa Sarah och jag tittade överaskat på henne och slog till henne med en kudde, hon tog också upp en kudde och slog till mig. 
Efter några slag på varandra så började Nate också att slå på oss, tillslut hade vi alla kuddkrig och kuddarna gick sönder så det låg fjädrar på golvet och på soffan, dessutom hade alla fjädrar i håret och det flög fjädrar i hela vardagsrummet. 
Vi började att jaga varandra runt i hela huset, man kunde knappt gömma sig för att det fanns alltid någon som hittade en. 
- Saarah! skrek jag när hon tömde hela kudden med fjädrar, jag tittade surt på henne men började snart att skratta hysteriskt över att vi var så barnsliga. 
Tillslut låg vi alla på golvet och skrattade hysteriskt, jag skulle inte bli förvånad om grannarna skulle höra vårat skratt. Det var nästan så att det ekade i hela huset. 

När jag hade lugnat ned mig så satte jag mig i soffan och hörde hur min mage kurrade, jag tittade på Sarah och Nate som satt på golvet och när dom hörde min mage skrattade dom och ställde sig upp. 
- Okej, jag är verkligen sugen på pannkakor, sa Sarah och jag nickade och gick till köket och tog fram ingredienser till pannkakor. 
Sarah la ett pannkaksrecpet framför mig och jag tittade frågande på henne men förstod sen att hon trodde att jag inte kunde göra pannkakor som var sant... 
- Tack, jag jag och tittade surt på henne, hon skrattade och satte sig på stolen vid bordet som Nate också gjorde och sen började dom prata igen som dom alltid gör. Jag suckade och började att göra smeten till pannkakorna, jag läste så noggrant jag kunde för att jag inte ville göra fel. Om jag skulle råka göra fel så skulle Sarah skratta ihjäl sig för att jag hade ett recpet framför mig..

När sista pannkakan var klar så satte jag dom på bordet och log mot Nate och Sarah ,dom log mot mig och tog en pannkaka. 
- Riktigt goda, Katie, sa Sarah och jag log stolt och båda skrattade, jag satte mig på stolen jämte Sarah och försökte hänga med vad Sarah och Nate sa. 
Jag tog upp en pannkaka och skulle äta den när jag kom på en bra idé för att göra så att Sarah och Nate slutar prata. Jag log för mig själv och hällde sirap på pannkakan och slängde den på Sarah så sirapen fastnade i hennes hår. Dom slutade att prata direkt och tittade på mig, jag skrattade hysteriskt när jag såg Sarahs min. Inte långt efter så fick jag en pannkaka i huvudet och då slutade jag att skratta. 
- Okej, pannkakskrig! skrek Nate och tog upp några pannkakor och hällde sirap på och kaste på mig och Sarah. jag gjorde likadant och kaste på Sarah och Nate. 
Det skulle inte bli så gott sirap i hela håret och på kläderna...

Kapitel 47 klart, hoppas att ni tyckte om det! Det kommer inte spännande än men när Justin har kommit hem som är i kapitel 49 så kommer det hända något! :)
6 Kommentarer för mer!
 
 
 
 
Postat av: arlinda

love it! :)

2012-07-15 @ 14:14:58
Postat av: nora

bra!

2012-07-15 @ 14:15:11
Postat av: linda

skiit braa!

2012-07-15 @ 14:15:23
Postat av: alberina

mer mer mer!

2012-07-15 @ 14:15:38
Postat av: arta

sjukt bra, love it! :)

2012-07-15 @ 14:16:00
Postat av: Karin

Bra!

2012-07-15 @ 15:04:47

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: