2012-07-17 | 13:32:00 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 48 - I've missed you

Previous:
Dom slutade att prata direkt och tittade på mig, jag skrattade hysteriskt när jag såg Sarahs min. Inte långt efter så fick jag en pannkaka i huvudet och då slutade jag att skratta. 
- Okej, pannkakskrig! skrek Nate coh tog upp några pannkakor och hälde sipar på och kaste på mig och Sarah. jag gjorde likadant och kaste på Sarah och Nate. 
Det skulle inte bli så gott med sirap i hela håret och på kläderna...
Nästa Dag
Jag vaknade av att jag fick en hand i ansiktet, jag öppnade snabbt ögonen och såg att Sarah ännu en gång snarkade och hade en arm över mig. Jag suckade och ställde mig upp och tittade på Nate och Sarah som låg och sov, jag skrattade lite för mig själv när jag tänkte på vad vi gjorde igår. Igår var nog den barnsligaste dagen jag har haft i hela mitt liv. Men den var ändå riktigt rolig och jag skulle lätt kunna göra om den! 
Jag gick till garderoben och letade efter kläder, jag hittade ett lila stort linne och ett par svarat jeans. Jag gick ut till toanletten och bytte om snabbt sen gick jag tillbaka in i sovrummet. 
Sarah och Nate låg fortfarande och sov, jag skakade på huvudet och drog upp persiennerna och öppnade fönstret, jag kände hur det kom kallluft utifrån och kom på att det var september. Jag suckade ännu en gång och vände mig om och skakade på Nate och Sarah. 
- Idag kommer Justin och Pattie hem, vakna! skrek jag innan jag gick ned till nedervåningen. 
Jag möttes inte av ett fint hem utan mer som ett sirapshem, det var pannkakor med sirap på golvet och på bordet, jag tittade chockat runt omkring mig och när jag gick till vardagsrummet möttes jag av fjädrar som var överallt. Jag tittade ännu en gång chockat. 
- SARAH! NATE! skrek jag och jag hörde steg ifrån trappan, Sarah och Nate såg riktigt trötta ut och när dom såg vad som väntade dom här nere så blev dom ännu tröttare. 
- Vi ska städa upp detta, nu! sa jag och började plocka upp kuddrester och suckade. 
- Kan någon åka och köpa nya kuddar? frågade jag och sarah nickade och sprang upp för trappan och bytte om, jag tittade på Nate som hade en orolig min. 
- Jag börjar plocka upp pannkakor, sa han och gick till köket, jag skrattade och fortsatte att fixa i vardagsrummet. Det skulle säkert ta hela dagen att få detta rent och Justin och Pattie kommer hem vid middag, hur ska detta gå?
Jag såg Sarah springa ut genom ytterdörren och då suckade jag igen, jag hoppas det skulle ta mindre än 9 timmar för att få detta rent.. 

Jag tog dammsugaren och började att dammsuga upp alla fjädrar, det var verkligen alla i varenda kudde. Det fanns inga mer kuddar kvar i soffan utan dom man sitter på och luta sig på. 
- Katie, är du snart klar där? sa Nate ifrån köket och jag tittade på han och tittade sen runt mig. 
- Jag behöver bara dammsuga upp alla fjädrar och plocka upp pannkakorna och tvätta bort sirapen som borde vara riktigt svårt och ja.. sen är jag klar, sa jag och Nate suckade och fortsatte att tvätta upp all sirapen med diskmedel och en borste. 
Jag hörde en bil stanna utanför huset och stelnade till, jag hörde stegen stanna utanför dörren och det knackade. Jag blev lättad, om det skulle varit Justin och Pattie skulle dom inte ha knackat. 
Jag gick fram till dörren och öppnade den försiktigt och såg min mamma le, jag log mot henne och släppte in henne. När hon såg hur allt så tittade hon frågande på mig och jag skrattade. 
- Vi hade tre dagars barnslighet och idag kommer Justin och Pattie hem, sa jag och hon skrattade och nickade. 
- Kan jag hjälpa till med något? frågade hn och jag log mot henne och nickade, hon log också och gick efter mig till Nate. 
- Vi har problem med att få bort sirap fläckarna, sa jag och hon skrattade och gick ifrån oss och kom tillbaka med ett medel. 
- Detta borde funka, sa hon och började att hjälpa Nate, jag log åt hur min mamma verkligen hade förbättrat sig sen förra gången jag var här i stratford. 
Jag gick tillbaka till dammsugaren och fortsatte att dammsuga upp alla fjädrar...

När hela huset var klart så satte vi oss i soffan och pustade ut, det var verkligen riktigt jobbigt att städa bort allt som vi hade gjort igår. 
Jag tittade på barnsängen och tittade på Nate osm tittade på mig. 
- Där uppe, sa jag och flög upp ur soffan, samma gjorde Nate och vi försökte att bära upp barnsängen. Mamma kom fram till mig och tittade oroligt. 
- Du ska inte bära sånt, det är ändå du som bär på barnet, sa hon och jag log tacksamt mot henne och såg hur dom började att bära den. 
Det gick ganska sakta upp för trappan men sen på övervåningen gick det snabbt, jag hade bestämt att den skulle vara i mitt och Justins somrum. 
När barnsängen var på plats så hörde i hur sarah ropade på oss där nere, jag sprang ned till henne och såg hur hon hade likadana kuddar i hennes händer. Jag log mot henne och hjälpet till med att sätta alla kuddar till rätta i soffan.

När vi precis hade satt oss ned så öppnades dörren och Justin och pattie kom in, när jag såg Justin så sken jag upp som en sol och ställde mig upp och sprang fram till han och hoppade upp i hans famn. 
- Jag har saknat dig, sa jag och pussade han på munnen, Justin log mot mig. 
- Jag har saknat dig med, beautiful, sa han och kysste mig mjukt, jag besvarade kyssen och tittade sen han i ögonen när han satte ned mig. 
- Hur mår du? frågade han och jag log svagt mot han. 
- Jag mår bra och jag hoppas att barnet mår bra! sa jag och han skrattade och kramade om mig, jag pussade han på kinden och besvarade den varma kramen..

 Detta är ett tidsinställt inlägg, jag hoppas i alla fall att ni tycker om det :)
Om det inte är 6 kommentarer på förra avsnittet så får det vara! ;)
Ingen gräns när det är ett tidsinställt inlägg!
 
Postat av: Karin

Braaaaa!

2012-07-17 @ 18:11:46
Postat av: Becka

Bra :)

2012-07-18 @ 23:14:12
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Melinda

Jätte bra vill ha mer och vill veta det som skulle vara spännande

2012-07-21 @ 16:23:44

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: