2012-07-26 | 22:27:48 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 51 - You had me, I was yours

Previous:
- Jag är ledsen, sa hon och jag skakade på huvudet och la handen ovanför min mage. 
- Det är inte du som ska vara det, sa jag och log svagt mot henne, hon log svagt mot mig med och kramade om mig. 
- Man ska älska den personen som gör dig glad att du lever, sa jag och tittade på henne och hon skrattade och nickade. Jag suckade och tittade på dörren, jag borde lära mig det...
Jag gick till ytterrdörren och tittade ut, jag kände mig riktigt ensam. Ändå om jag hade mamma, Liam och Sarah så hade jag ingen som gjorde mitt hjärta helt.
- Vad gör du? frågade mamma bakom mig, jag vände mig om och tittade ledsamt på henne, hon gick närmre mig och tog tag om mina axlar. 
- Justin gjorde ett litet fel, Katie. Alla gör fel, till och med Justin, sa mamma och jag tittade ned i golvet och sen upp på mamma igen som log svagt mot mig. 
- Han gjorde ett fel, jag vet... men han visste att jag var hemma och väntade på att han skulle komma hem, han visste att jag skulle sitta där hemma med ett barn i min mage och som också är hans! sa jag argt till henne, hon     suckade och tittade oroligt på mig. 
- Det är du som bestämmer, men han älskar dig. Det gör han, sa hon innan hon gick och satte sig i soffan. Jag tittade ännu en gång ned i marken och suckade. 
Jag visste hur jag kände för han, allt som han har gjort för mig och det som jag inte har gjort för honom. Jag har bara sagt att jag älskade honom och jag har också förstört hans liv med att bli gravid. 
- Jag går ut, sa jag tyst och öppnade dörren, jag tog min jacka och stängde sen dörren. Det hade börjat att bli mörkt ute, jag tittade ut på husen som var framför mig. 
Jag älskade Justin men.... allt kan inte gå lätt fram, jag ville inte förlora han men visste att jag inte heller kunde förlåta han lätt. Det han gjorde var fel, jag la min hand på min mage och tittade ned på min medelstora mage.
- Katie? hörde jag Justin säga, jag tittade upp och såg han dra ned sin huva. Jag tittade ned i marken och blundade.
- Är allt okej? frågade Justin och jag kände hur jag ville skaka på huvudet och krama om han.
- Vad gör du här, Justin? sa jag tyst och Justin suckade och gick närmre mig, jag tittade upp på han och såg hur nära han egentligen var.
- Jag.. ville vara nära dig.. om något skulle hända, sa han och jag kände hur jag blev varm inuti, jag kände hur Justin la sin hand på min axel och jag skakade på huvudet och backade. 
- Inget har förändrats, sa jag och gick förbi han, jag hörde hur Justin suckade och började gå efter mig. Jag brydde mig inte och fortsatte att gå. 

Efter en stund stannade jag och tittade bakom mig, han var fortfarande efter mig och jag suckade. Jag bet min läpp och tittade runt mig. Det var svart men med ljus i träden och lampor som lyste. Det var romantiskt. 
- Katie, hörde jag Justin säga bakom mig och jag vände mig om och tittade ledsamt på honom. Jag kände hur mina ben hade blivit svaga och trötta. Jag tog tag i Justins axel och stöttade mig. Justin tog tag i min hand och hjälpte mig att stå. 
- Vad händer? har du ont? sa han och jag släppte hans axel och tog bort hans hand från min rygg. 
- Jag är trött, sa jag och satte mig på bänken som var jämte mig. Justin pustade ut och satte sig jämte mig. Jag tittade argt på han och han suckade. 
- Hur är barnet, vet du vilket kön? frågade Justin och jag suckade och tittade i Justins hand, han hade en glassburk och han skrattade åt mig. 
-  Vadå, jag äter åt 2, sa jag och tog glassbruken ifrån honom, Justin skrattade och jag började att äta. Då insåg jag hur hungrig jag faktiskt var.
- Jag har en sak till dig, sa Justin och jag slutade att äta och tittade upp på träden framför mig och sen på Justin.
- Lägg av, sa jag och tittade argt på han, han tittade inte ens på mig innan han tog fram ett halsband ifrån hans ficka. Jag suckade och satte ned glassbruken. 
- Den är bara till dig, sa Justin och visade mig halsbandet, på stod det "believe in happy endings". Jag ställde mig upp när jag kände hur jag fick en spark i magen. Jag tittade chockat ned på den och hörde hur Justin ställde sig upp och tittade också på magen. 
- Vad händer? frågade Justin och jag skrattade. 
- Bebisen sparkade, sa jag och tittade chockat på Justin, han skrattade...

 Alla kapitlerna kommer sent jag vet men ni får i alla fall! :D
5 kommentarer för mer!
 
 
Postat av: Karin

AMAZING!! DE E BÄST PÅ ATT SKRIVA!!!! :D xxx

2012-07-28 @ 13:03:12
Postat av: Aisha

Jätte bra :)

2012-07-28 @ 13:03:55
Postat av: Lina

VA BRA!!! Xoxo

2012-07-28 @ 13:04:41
Postat av: Karin

Amazing!!

2012-07-28 @ 16:06:23
Postat av: Nina

Va bra!!!! :) much love!!

2012-07-28 @ 16:45:09
Postat av: Aisha

Har en fråga. När den här novellen är slut ska du skriva en till? Jag vill att du ska skriva en till för att du är bra på att skriva noveller! :)

Svar: Ja, jag ska skriva en till då! :)Jag verkligen älskar att skriva och vill bli författare, jag ska aldrig avsluta denna bloggen!
Ida Larsson

2012-07-28 @ 16:47:01
Postat av: Aisha

VA BRA! Älskar din blogg! :)

2012-07-28 @ 17:49:27

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: