2012-06-10 | 18:38:40 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 32 - Mistake...

Previous:
- Jag vet inte, sa jag tyst och tittade ned i bordet igen.
- Alla måste bråka någon gång! annars har man inte ett bra förhållande, sa hon och jag tittade på henne och log tacksamt.
- Hur mår Justin? frågade jag henne hon tittade ned och sen upp på mig med ledsen min.
- Han ångrar vad han har gjort, sa hon och log mot mig innan hon började göra frukost.
Jag gick till min mobil som var vid andra sidan av bordet och svarade påm SMSet.
"Visst, jag hämtar dig om en halv timme!"
Skrev jag in och läste om den många gånger innan jag skickade det...
- Jag vet inte, sa jag tyst och tittade ned i bordet igen.
- Alla måste bråka någon gång! annars har man inte ett bra förhållande, sa hon och jag tittade på henne och log tacksamt.
- Hur mår Justin? frågade jag henne hon tittade ned och sen upp på mig med ledsen min.
- Han ångrar vad han har gjort, sa hon och log mot mig innan hon började göra frukost.
Jag gick till min mobil som var vid andra sidan av bordet och svarade påm SMSet.
"Visst, jag hämtar dig om en halv timme!"
Skrev jag in och läste om det många gånger innan jag skickade det...

När jag hörde steg i trappan stelnade jag till, det fick inte vara Justin!
- Godmorgon, sa Sarah tröttsamt och gäspade, jag pustade ut och lugnade ned mig igen. Jag tittade på henne och log innan jag tittade ned i min mobil som plingade till.
"Bra, ta med badkläder ;)"
Jag läste om det igen och gick sen till trappan men väntade när jag kom på att Justin var där uppe, jag stod och tvekade en lång stund innan jag bestämde mig för att gå upp till han och hämta min bikini.
Jag gick sakta upp för trappan och gick in i rummet, på sängen satt Justin inne i sin mobil och SMSade med någon. Min blick fastade på han och plötsligt gick jag in i garderoben, Justin tittade snabbt upp på mig och jag tittade bort och letade efter min bikini i garderoben.
Jag hade rotat runt i hela men hittade inga av mina bikinis.
- Vart är min bikini? frågade jag tyst och tittade på Justin, han tittade på mig och började gå till balkongen. Jag hängde sakta efter och när jag såg den sprang jag fram före Justin och tog den och vände mig snabbt om för att gå när jag stoppades av Justin som var några centimeter ifrån mitt ansikte. Det enda jag kunde tänka på var hans underbara hasselbruna ögon som jag tittade in i.
- KATIE! skrek Sarah nedifrån och jag tittade snabbt ned på golvet, jag hörde hur Justin suckade tyst och jag kämpade för att inte krama han.
- Hejdå, sa jag och sprang ut ifrån rummet och ned till Sarah som hade ropat på mig. Jag tittade frågande på henne när jag stod nedanför trappan och väntade på att hon skulle prata.
- Nate är här, sa hon och jag suckade, jag skulle ju hämta han. Jag gick till ytterdörren och såg Nate stå i den och le mot mig.
- Jag vet att du skulle hämta mig men jag hade tid över, sa han och jag log svagt mot han och nickade.
- Ingen fara, jag ska bara byta om, sa jag och gick in på toan och tog snabbt på mig min bikini. Sen gick jag ut igen och gick till Nate som fortfarande stod i dörröppningen och väntade på mig.
Jag tog på mig mina skor och tog min väska som jag hade packat med handdukar och sånt som man behvde när man skulle bada.
- Hejdå, sa jag och log mot Pattie och Sarah och båda log mot mig och vinkade, precis när vi skulle gå ut såg jag Justin gå ned för trappan. Jag suckade och började gå till Nates bil.
*
Efter 10 minuter stannade vi vid stranden och vi hoppade ut, jag tittade runt mig och såg massor av folk som badade. Jag kände inte alls för att bada, men vad gör man inte för sina vänner?
- Det är ganska mycket folk men går det bra ändå? frågade Nate mig och jag nickade och började gå till stranden.
Nate gick fram till ett gäng med både tjejer och killar, jag tittade frågande på alla han hälsade på.
- Katie, detta är mina vänner! sa Nate och jag log svagt mot dom och la min handduk på stranden och tog av mig kläderna så jag bara hade bikinin kvar. Sen la jag mig på handduken och tittade upp på den blåa himlen som var fyllld av några vita moln.
- Hänger du med i, Katie? frågade Nate mig och jag tittade på han och skakade på huvudet. Han nickade och sprang ifatt sina andra vänner som snart var i vattnet.
Jag tog fram min mobil och låste upp och gick in på bilder, nästan alla bilder var på Justin. Jag log åt hur söt han var på dom, jag saknade han. Att ha hans armar om mig, kyss hans mjuka läppar. Varför gör jag såhär? Bara för ett enda samtal?
(lyssna medans ni läser!)
Jag satt och tittade igenom alla bilder som han hade tagit på sig själv, ibland skrattade jag och ibland kände jag tårarna bakom ögonlocken.
Allt detta var för inget, ett samtal och jag hade varit sur på han i flera timmar? Det är faktiskt okej att vara orolig för sin flickvän men tydligen inte för mig, han sa åt mig att komma hem. Jag förstår nu varför han var sån, jag hade varit borta i flera timmar och han ville att jag skulle komma hem och jag blev sur på han?
-
Jag tog mina saker och Nates bilnycklar och sprang det snabbaste jag kunde till bilen och startade den, jag visste inte vart jag skulle men jag visste att jag skulle till Justin!
Jag tog fram min mobil och ringde till Sarah, efter 3 signaler svarade hon.
- Vart är Justin? sa jag uppspelt till henne.
- Han åkte till en photoshoot någonstans, jag vet inte vart men.. jo, vid dagiset.. ehh jämte studion! sa hon och jag nickade och log för mig sjäv.
- Tack, hejdå, sa jag och la på innan hon kunde fråga varför jag frågade vart han var.
Jag började köra fort, utan att bry mig hur fort det gick. Jag skulle träffa Justin, jag skulle säga förlåt!
Jag parkerade och sprang mig ut ur bilen och in på dagiset utan att låsa bilen, där inne såg jag ingen men när jag såg han sitta och hålla i massor av barn och skrattade med dom och lekte med dom. Stannade jag och visste bara nu vad jag hade missat, hur mycket han betydde för mig!
Han ställde sig upp och gav barnen till en vuxen och skulle precis gå in när han såg mig, jag mötte hans ögon och jag stod som fryst och tittade in i hans ögon.
- Jjustin, sa jag tyst...

Kapitel 32, vad tror ni kommer hända? :)
6 kommentarer för mer!
Postat av: Arlinda

meeeer det är såå spännande!

2012-06-10 @ 18:58:27
Postat av: Arta

meeeraa!

2012-06-10 @ 18:59:03
Postat av: Alberina

mer:)

2012-06-10 @ 18:59:21
Postat av: Miranda

Meer<3

2012-06-10 @ 19:00:39
Postat av: Evelina

Galet bra!

2012-06-10 @ 19:06:34
URL: http://evelinajakobson.blogg.se/
Postat av: linda

Meeeeraaa

2012-06-10 @ 20:42:09
Postat av: Vilma

sjukt bra!

2012-06-10 @ 21:51:46

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: