2012-05-09 | 16:13:45 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 10 - Babysitter part 1

Previous:
- Hejsan, sa jag och log mot henne.
- Heeejj, sa hon tyst och skrattade, jag log. Det skulle inte bli jobbigt i alla fall, jag hade faktiskt saknat henne...

- Klarar ni er ensamma nu? frågade pappa oss när han var påväg ut genom dörren. Jag nickade och tittade på Lilly som också nickade. Precis när pappa skulle gå ut så kom Justin och krockade med han. Justin log mot han och tittade på mig och Lilly och log.
- Förlåt, sa han sen till pappa och pappa skrattade och nickade. Sen gick han ut och stängde dörren efter sig. Justin kom fram till oss och presenterade sig för Lilly.
- Hej, jag är Justin, sa han och log mot henne, hon tittade blygsamt på mig men log mot han sen också. Jag skrattade.
- Jag tänkte att vi kunde ha en picknick? sa jag och Lilly skrattade och kramade om mitt ben, jag skrattade åt henne och tittade på Justin som också log mot henne.
- Visst, tur att jag tog med jordgubbar, sa han och tog fram en skål med massor av jordbubbar och log, jag skrattade och tog en och smakade.
- Mmm, dom var riktigt goda!
- Vad bra för att jag köpte dom påväg hit, sa Justin och log, jag log också mot han och gav Lilly en. Hon åt upp hela snabbt och log jätte stort efter. Jag skrattade och gick till köket och tog fram saft och melon som vi hade i kylen. Sen tog jag fram en picknick korg och tittade frågande på Justin som följde varje steg jag tog. Han log ett oskyldigt leende.
- Kan du kanske hjälpa till? frågade jag han och han skrattade och gick fram till mig och skulle ta saften samtidigt som jag skulle det och våra händer nuddade varandra. Jag tittade på han och mötte hans ögon men tittade snabbt bort och gick och tog fram plastglas och tallrikar och la i picknickkorgen. Sen tittade jag på Lilly som satt i soffan och lekte med fjärkontrollen. Jag gick fram till henne och log.
- Kom, sa jag och bärde upp henne och gick till Justin och log.
- Är vi klara? frågade Justin och jag tittade runt mig och nickade. Lilly nickade också och vi gick ut till Justins bil.
- Är det okej om jag sitter fram med Justin?, Frågade jag Lilly och hon nickade och log, jag satt på säkerhetsbältet på Lilly och gick fram och satte mig jämte Justin där fram. Han log mot mig och satte på radion och vi körde iväg.
*
Efter 5 minuter var vi framme vid parken och gick ut ur bilen och jag tittade oroligt runt mig och tittade sen på justin.
- Har du din livakt med dig? frågade jag han och han nickade och pekade på Kenny som kom bakom oss med hans bil. Jag nickade och tog Lillys hand och gick ut på gräset och la ut den filten som vi hade tagit med.
Vi satte oss ned och jag tittade ut på den fina utsikten.
- Visst är det fint? frågade Justin och satte sig jämte mig, jag log mot han. Våra ögon möttes och det var som jag aldrig kunde sluta titta på dom.
- Ehm, ja, sa jag och tittade ned i mitt knä, jag kände att Justin stirrade på mig och jag log lite. Men tittade sen på Lilly som sprang runt och plockade olika blommor, jag skrattade lite och tittade snabbt på Justin som fortfarande tittade på mig.
- Vad är det? frågade jag Justin.
- Va? Åh, nej inget, sa han och tittade ned i marken. Jag skrattade och tog fram min mobil och tittade på skärmen. Jag hade fått SMS från Sarah.
"Kan jag komma över om typ 10 minuter?"
"Jag passar Lilly och är i parken med Justin :)"
Jag skickade det och tittade på Justin som hade gått till Lilly och börjat leta blommor med henne, jag log mot dom båda. Varför log jag åt Justin? Jag borde inte göra det, jag visste vad det skulle leda till!
- Katie, Kom! Skrek Lilly och jag log mot henne och gick till dom båda. Dom hade jättemånga blommor i händerna när jag kom fram och Justin gick fram till mig och gav mig hans blommor. Jag tittade generat ned i marken och då skrattade han lite och tittade på Lilly som kom fram till mig och gav mig hennes blommor också. Jag satt mig ned på huk och kramade om henne och tittade på justin, han såg ledsen ut. Jag ställde mig upp och gick fram till han också och kramade om han.
- Varsågod, viskade jag till han och släppte han och gick till filten igen och satte mig ned och tog fram saften, melonen och jordgubbarna. Lilly och Justin kom snabbt efter mig och satte sig jämte mig. Jag såg en paparazzi komma mot oss och jag suckade och tittade på Justin som tittade ned i marken.
- Det förstör allt, sa han och jag tittade ledsamt på han.
- Nej, vi kan fortsätta i min trädgård och där har vi en pool, sa jag och log, Lilly sken upp som en sol. Jag skrattade och ställde mig upp, Justin började le och ställde sig upp också.
- Bra idé, sa han och vi började plocka ihop alla våra saker och gick til hans bil och åkte hem till mig igen...

Det blev 5 kommentarer på kapitel 9 och det var mycket bätter än 2 på kapitel 8, fortsätt så! :)
Kommentera!
Postat av: Emzzie

Jätte bra! :)

2012-05-09 @ 17:58:49
URL: http://emzzie.se
Postat av: Josefine

Jag vill ha meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!<3<3<3

2012-05-09 @ 19:12:24
Postat av: Ebba

Hahahah va söta dom är!!! Meeeeeeeeer!!

2012-05-09 @ 19:14:04
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-09 @ 19:14:39
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Liv

Awsome!

2012-05-09 @ 20:39:11
Postat av: Madde

Nej vad söta dem är <3

2012-05-10 @ 13:17:22
URL: http://maaaaaddes.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: