2012-05-30 | 21:28:14 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 26 - Letter...

Previous:
Jag tittade i speglen och log, jag älskade sminkningen hon hade gjort. Jag tyckte det gjorde mig vacker, hon var en duktig sminkare.
Jag tog av min kläderna och tog på mig mina egna och gick tyst ut till Justin när han blev fotograferad. Han var riktigt duktig och gjorde mycket själv. han var definitivt bättre än mig på sånt...

När vi kom hem satte jag mig tröttsamt i soffan och somnade nästan, bara nu märkte jag att jag var riktigt trött.
Justin kom mot mig och satte sig jämte mig och la sin arm om mig, han log och jag skrattade och pussade han på kinden och tog hans hand.
- Hur mycket är klockan, frågade jag han och han log större och smekte min kind.
- Klockan är 11, sa han och jag tittade chockat på han, fotograferingen tog längre tid än jag trodde. Fast vi åkte in på ett kafé påvägen hem och det tog några timmar också.
- Kom, sa Justin och ställde sig upp och drog lite i min hand, jag skrattade och ställde mig sakta upp. Justin log och tog tag om min midja, jag log svagt mot han och la mina armar på hans axlar.
- Det skulle inte vara så roligt om du somnade i mina armar.. eller jo, kanske, sa Justin och jag skrattade. Justin skrattade också och gick upp med mig till sitt rum, jag tror att han också var ganska trött ändå om han inte sa det.
*
Justin's Perspektiv
Jag vaknade innan Katie och satt och tittade på henne några minuter innan jag gick up ur sängen, hon hade haft roligt igår och det gjorde mig glad. Hon har gått igenom så mycket i sitt liv och att veta att man gör henne glad blev jag glad av, hon gör mig glad och jag gör henne glad.
Jag gick ned till köket och tänkte på vad jag skulle kunna göra till katie, jag gör alltid pannkakor till henne och nu vill jag göra något annat. Jag letade runt bland kokböcker och hittade ett recept på en våffla med blåbär, jag funderade en stund men bestämde mig för att göra det.
Jag tog fram alla ingridienserna och satte igång med smeten till våfflan, man skulle ha i frysta blåbär och som tur hade vi det hemma. Varför visste jag inte men vi hade det i alla fall.
Snart var våfflora klara och jag la upp det på 2 talrikar. Plötsligt kom mamma in i köket och log mot mig, jag log mot henne också och fortsatte att lägga upp på talrikarna.
- Vart är katie? frågade hon och jag tittade på henne.
- Hon sover fortfarande, jag väckte henne inte, sa jag och tittade ned på talrikarna igen.
- Okej, det har kommit ett brev till henne, sa mamma och jag nickade och tog fram vatten från kylskåpet och satte det på bordet och sen satte jag talrikarna på bordet.
När hela bordet var klart så satte jag mig i soffan och väntade på katie, klockan hade blivit 12 och hon borde ha vaknat nu.
Efter en stund hörde jg steg i trappan och log för mig själv, jag såg en trött Katie gå till mig med ett svagt leende på läpparna.
- Godmorgon, sa jag och gick fram till henne.
- Godmoron, du var inte där uppe, sa hon och gjorde en ledsen min, jag skrattade och pussade hennes kind och tog henne till köket där frukosten var.
- Nej, jag gjorde frukost till oss, sa jag och hon tittade tacksamt på mig och kysste mig sen mjukt, sen gick vi till bordet och satte oss på varsin stol.
hon började le när hon såg våfflan och blåbären.
- Justin, du är så söt, sa hon och jag ryckte på axlarna och log mot henne, hon skrattade och tittade ned på sin talrik igen.
- Jag hoppas att det är gott, sa jag och skrattade, hon skrattade också och tog en tugga av våfflan och tittade chockat på mig och plötsligt blev jag nervös.
- Det jag riktigt gott, Justin, sa hon och jag pustade ut. Hon skrattade och tog min hand.
- Justin, du behöver inte vara orolig om din mat är äcklig för du kan bara laga god mat, sa hon och jag skrattade och kom på brevet hon fick. Jag tittade runt mig och hittade ett där det stod katie Jackson på, jag tog upp det och gav det till henne.
Katie's Perspektiv
Justin gav mig ett brev och först tittade jag frågande på det men såg sen att det var mitt namn på, jag tog det ifrån han och tittade frågande på han.
- Kom mitt brev hit?? sa jag och han nickade, jag skrattade och öppnade sakta brevet och i stod det:
Välkommen till begravning för Tom Jackson den 20 Juni 2012.
Katie, jag är ledsen att du inte var med och bestämde för din pappas begravning men jag behövde göra något, jag älskar dig och hoppas att du snart kommer hem//Mamma
Jag skakade på huvudet och rev sönder brevet och kände tårarna ned för mina kinder, jag slängde ned det sönderrivna brevet på golvet och sprang upp till Justins rum och la mig i sängen och tittade upp i taket. Jag bryr mig inte om hon vill att jag ska komma hem, först ville hon inte ha en begravning men när jag flyttade ut behövde hon göra något för att få mig tillbaka.
Jag hörde steg i trappan och tittade på dörren och såg Justin komma in med en gitarr i handen

Det kom sent men jag hade inte tid innan men det kom idag!
Imorgon har jag studiedag och då kan jag skriva men jag måste träna på min läxa också...
Kommentera!


Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-30 @ 21:36:48
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: matilda

jätte bra mycket mer! :D

2012-05-31 @ 17:12:31
URL: http://justinkiss.blogg.se/
Postat av: Arlinda

Hej, jag började läsa din novell idag och jag hann med alla faktiskt, jag har kanske suttit och läst i nu 2 timmar haha, men jag älskar din novell, jag är "kär" i den haha men hoppas du skriver mer snart :)<3

2012-06-07 @ 22:45:06
URL: http://iliridaas.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: