2012-05-01 | 12:50:08 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 3 - Not You Guys...

Previous:
"Jag är verkligen ledsen men Justin är våran vän, snälla var inte arga på oss. Du borde inte vara arg på justin heller, han har inte glömt dig! Jag lovar, jag kan visa dig när han kommer hit! Han kommer ihåg dig!"
Jag suckade och skrev snabbt in ett svar till han.
"Chaz, det var han som lämnade mig, det var han som slutade SMSa mig! Kan du förklara det? Nej, jag vill inte träffa han okej? Jag vill inte påminna mig själv om han! Sluta prata om han, snälla!
Jag skickade det och ställde mig upp och gick till min bärbara dator och surfade runt, jag hade inget nu ändå!

Jag vaknade av att jag hörde en dörr smällas igen, jag hoppade nästan ur sängen och tittade oroligt runt mig i mitt rum. Jag såg inga där och jag lugnade ned mig, istället tittade jag snabbt på klockan. Den var 06.30, jag suckade. Ännu en tråkig skoldag, idag skulle vi göra det sista. Imorgon skulle vi sluta, det kändes som år tills imorgon. Det brukade vara så, när man längtar till något så mycket så tar det åratal att komma till just den dagen!
Jag gick upp ur sängen och till min garderob, det var inte den renaste garderoben men om man inte ser det så spelar det igen roll. Mamma har inte sett det än och det är jag glad för, annars skulle hon be mig att städa hela mitt rum, det skulle ta en hel dag!
Tillslut hittade jag en långärmad röd vit randig tröja och ett par shorts, det fick bli bra idag.
Jag tog på mig det och gick in på toan och borstade håret och tänderna. Nästan samtidigt som jag kom Liam in på toan och skulle borsta tänderna, jag skrattade åt han när jag såg att han hade vitt runt hela munnen. Han tittade frågande på mig men brydde sig inte så mycket mer om det.
När mitt hår var lent och mina tänder klar borstade gick jag till mitt rum och tog min mobil och gick sen ned till köket.
Det var två klara mackor på bordet på en talrik, typiskt mamma att se till så vi inte kommer försent. Nu när hon inte var hemma så behövde hon veta så allt gick bra här hemma, det var faktiskt lite irriterade med henne.
Snabbt åt jag upp mackan och skulle precis ta mina nycklar när jag märkte att dom inte var där, vem hade tagit min bil?
Liam kom ned för trappan och log mot mig.
- Pappa tog din bil idag, mamma kunde inte sammaåka med han idag. Hon skulle på möte! sa Liam och jag suckade, nu var min dag förstörd!
Jag tog fram min mobil och skickade snabbt ett SMS till Sarah.
"Du behöver inte komma hit idag! Pappa tog min bil så jag måste gå :("
Jag skickade det och tog på mig mina skor och gick ut från huset.
*
När jag var framme mötte jag Sarah på vägen som log mot mig.
- Varför tog din pappa din bil idag då? frågade hon och jag tittade på henne och skrattade.
- Mamma skulle på möte, sa jag och hon skrattade och vi gick in i gympasalen.
Alla var redan där och det ekade i hela salen pågrund av alla som skrek och skrattade. Det var ganska jobbigt faktiskt.
Rektorn kom upp på scenen och jag trodde hon skulle göra sitt "Långa prat" igen men hon skulle bara säga att vi skulle fortsätta med det vi gjorde igår.
Alla gick och fortsatte utom jag och Sarah. Vi stod fortfarande i mitten av salen och tittade på scenen.
- Bäst att vi gör något, sa hon och tittade på mig, jag log och nickade.
- Ja, sa jag och vi gick till stereon och gjorde det vi egentligen skulle göra igår. Att hitta bra dans låtar, det var inte lätt för att det var skolans skivor, i dom var det bara 75 åringar som sjöng. Idag längtade jag verkligen tills vi skulle sluta, jag och sarah skulle in till stan och köpa våra avslutningsklänningar. Vi kanske är lite för sent men vi hittar säkert något, det ända som oroar mig är vad vi ska åka i!
*
Dagen tog slut tillslut och jag och Sarah hoppade nästan av glädje, allt var klart tills imorgon utom våra klänningar som vi skulle hitta idag. Min oro över vad vi skulle åka in till stan med var värre nu för jag hade inte tagit med mitt busskort och Sarah hade inget.
- Hur ska vi göra? frågade jag henne och hon ryckte på axlarna och tittade omkring sig.
- Hej, ska ni in till stan? hörde vi Ryan ropa, jag suckade och tittade på han och Chaz som satt i Ryans bil och var påväg. Jag tittade på Sarah som suckade.
- Katie, vi har inget val! sa hon och vi började gå till deras bil, dom satt och log mot oss. Vi satte oss bakom dom och vi började åka till stan.
Det tog 10 minuter in till stan och dom minuterna var pinsamma och riktigt tysta, men som tur var så kunde vi gå ifrån dom när vi hade kommit fram till stan. jag pustade ut när vi var långt ifrån dom och tittade på Sarah som log mot mig.
- Vilken klädaffär? frågade hon och jag pekade på forever 21 och vi gick snabbt in dit och försökte hitta Bra klänningar. Jag var inte sån som älskade att shoppa, jag har aldrig varit det och vill inte bli heller. Man slösar bara pengar!
Vi tittade runt en liten stund och plötsligt ropade Sarah mitt namn så jag hoppade till, hon kom springandes mot mig med en klänning med hål i ryggen.
- Denna skulle passa så bra på dig! sa hon och jag log mot henne, den var riktigt fin.
- Okejdå, sa jag och gick in i provrummet och provade den på mig.
När jag tittade mig i speglen så blev jag nästan chokad när jag såg den på mig, jag blev faktiskt riktigt vacker i den. Sarah drog bort tyget så hon kunde se mig och tittade chockat på mig när hon såg den.
- Den ska du ha! Jag har redan bestämt det, sa hon och jag skrattade åt henne men jag ville gärna ha den! Jag älskade den.
*
Efter 2 timmars letade så hade jag och Sarah hittat varsin klänning och några smycken, mer ville vi inte ha!
- Vi fikar nu. sa Sarah och jag nickade och log, vi kom fram till stackbucks och satte oss vid ett ledigt bord och väntade på att servitrisen skulle komma.
Det tog inte långt tid innan en tjej kom och tog våra beställningar.
- Sarah och Katie! skrek Chaz och Ryan samtidigt...

Tack för era kommentarer igår :)
Jag har en fråga till er, i vilket kapitel tycker ni att justin ska träffa Katie och Sarah? Jag behöver hjälp för jag vet inte!

Kommentera!
Postat av: elin

suuuure lägger till dig nu då :)

2012-05-01 @ 13:23:37
URL: http://justajbnovel.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jätte bra!! Längtar tills nästa!:)

2012-05-01 @ 13:50:01
Postat av: Anonym

2012-05-01 @ 13:50:25
Postat av: Elsa

Hej hej. Intresserad av ett samarbete? :)

2012-05-01 @ 13:59:09
URL: http://ulrikmuntherfanpage.blogg.se/
Postat av: Elsa

Det är redan en som ska fixa en ny design till mig men tack för att du frågade.

2012-05-01 @ 14:23:08
URL: http://ulrikmuntherfanpage.blogg.se/
Postat av: Ebba

Fett bra!!! Meeeeeeeer nuuuuuu!!! Snälla!!! Kanske nästa :) på avslutningen ;)

2012-05-01 @ 14:29:51
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-01 @ 14:59:19
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Demhat

S V A R : Visst kan vi det:) Lägg till mig du så lägger jag till dig. Och kommentera gärna när du har laggt till mig;)

2012-05-01 @ 17:56:13
URL: http://foreverjustinvanessa.blogg.se/
Postat av: ellen

Hej!

Precis börjar blogga på en novell!

Så vill du göra ett länkbyte? berätta lite vad min novell handlar om?

Du kanske vill läsa den? :)

2012-05-01 @ 17:59:50
URL: http://ohbabybabyoh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lagt till dig nu ! :)

Ja du kan ju läsa dom 3 första kapitelna och se om du tycker den är bra och om den är bra kanske du vill följa Vendelas liv? :)

2012-05-01 @ 18:11:37
Postat av: Josse

Jättebra! :)

Förresten, vill du göra ett länkbyte? Kramisar<3

2012-05-01 @ 18:16:23
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Josse

Svar: Åh, såg det. Blev lite fel där.. Haha^^

Aww, det skulle vara jättesnällt om du började läsa min nästa novell, kan säga till när jag börjar med den. Om du vill?

Haha, det förstår jag! :)

2012-05-01 @ 18:28:50
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Felicia

OMG!

Den verkar sjukt bra! Jag tycker han kan träffa dem nu, eller att dem typ ser honom och går därifrån..?

2012-05-01 @ 19:57:26
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Demhat

S V A R : Jag har laggt till dig nu:) Och din blogg är jätte fin ;)

2012-05-01 @ 21:20:09
URL: http://foreverjustinvanessa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej !



Hade fått kommentar av dig på min blogg om att du hade kunnat skicka en header som du hade gjort, och det hadevarit gulligt av dig :)

Och det hade oxå varit jätte gulligt om du hade kunnat "lägga in" den oxå, jag är inte så bra på sånt ^^



Btw, kollade på din blogg och din novell verkar jätte bra och gör du länk byte ? :)

och du kan maila mig..

2012-05-02 @ 16:38:09
URL: http://shortstoriesbyme.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: