2012-05-07 | 15:20:59 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 8 - You have to try.

Previous:
Jag torkade bort tårar från mina kinder och tittade på Chaz som tittade chockat på mig och ställde sig upp.
- Bro, du sårade henne rejält, sa han och jag tittader på han och sen dit där hon hade sprungit. Jag visste att jag hade sårat henne... rejält!

Katie's Perspektiv
Jag tvättade mitt ansikte med vatten för att man inte skulle se hur mycket jag egentligen hade gråtit, jag ville inte vara den tjejen som gråter över en kille men jag kan inte ändra mig själv! Jag är inte den starka typen, jag är den som gråter och gråter flera år efter att en kille har lämnat mig och jag verkligen älskade han. Justin lämnade mig men jag satt och tänkte varje dag att han skulle ringa eller SMSa mig. Men det hände aldrig, jag visste inte varför men jag kände på mig att det inte var för han bytade mobil...
- Kan jag få komma in? hörde jag Sarah säga utanför.
- Ja, sa jag och öppnade dörren och hon tittade ledsamt på mig och kramade om mig. Jag besvarade den varma och långa kramen och log sen ett litet leende mot henne. Hon log också. Någon ropade på henne där ute och hon gick ut och pratade med någon. Jag ville inte bara sitta på toalocket hela dagen så jag gick ut efter henne och såg vem det var som hade ropat på henne. Det var Chaz som gick och pratade med Sarah i ett hörn och hon tittade ned i golvet men nickade sen och tittade på mig. Jag tittade runt mig men hittade inte Justin någonstans. Jag gick sakta till henne och tittade på Chaz och han log lite mot mig.
- Justin vill prata med dig, sa han och pekade på dörren in till hans sovrum, jag tittade på dörren och sen på Sarah som tittade ledsamt på mig men jag nickade sakta och gick till dörren och öppnade den försiktigt. Där inne såg jag Justin sitta och titta ut genom fönstret. Jag gick och satte mig på sängen och då märkte han att jag hade kommit och tittade på mig och log lite, jag tittade ned i mitt knä.
- Vad vill du? frågade jag han och han suckade.
- Jag vill verkligen säga förlåt, jag vet inte vad du har gjort dom senaste 4 åren men jag har levt min dröm. Min dröm som du lät mig leva även om du visste att du inte skulle träffa mig så mycket eller kunna ringa mig varje morgon för att säga godmorgon för att jag var i olika länder hela tiden och det var tidsskillnad. Du riskerade våran relation och vänskap för att låta mig leva min dröm och jag vill ärligt inte ge upp. Jag vill inte ge upp för att få dig som min vän för jag vet vad vi hade och jag vill ha det nu också! sa han och jag var påväg att gråta men höll det inne, jag tittade på han med en ledsen min.
- Justin, det vi hade innan var något speciellt för att det hade varit vi sen dagis! Vi hade lekt varje dag på dagis och haft kul men vet du vad? Vi har växt upp, vi är inte dom vi var när vi var små. Såklart vill jag inte förlora dig, jag ville det inte innan heller men jag gjorde det ändå. Jag vet att det inte var för att du bytade mobil för att du slutade SMSa mig, det var något annat som jag inte vet men jag vill inte veta heller för jag vet att jag skulle bli riktigt sårad! sa jag och han tittade ned i golvet precis som om han skämdes när jag sa så. Jag suckade och var påväg att gå ut genom dörren men Justin stoppade mig.
- Snälla Katie, du måste försöka, sa han och jag tittade på han och sen ned i golvet.
- Om jag försöker, lovar du att inte såra mig precis som du gjorde innan? frågade jag han och han tittade ned i golvet och nickade.
- Ja, sa han och jag tog väck hans hand från min axel och nickade.
- Okej, men så du vet. Om du sårar mig igen får du inte tillbaka mig men det viktigaste... jag tänker inte säga hejdå till dig igen! sa jag och gick ut till dom andra och Sarah tittade nervöst på mig men jag tittade på henne och log ett litet svagt leende som gjorde henne att skina upp som en sol.
Jag tittade på Chaz som titatde chockat på mig men skrattade sen.
- Vill ni gå ut och bara.. hänga? frågade han och jag ryckte på axlarna.
- Varför inte? sa jag och log mot Chaz som kom till mig och kramade om mig, jag skrattade och besvarade kramen och tittade sen på Justin som kom ut genom dörren och log.
- Vart vill ni då? frågade Sarah och log, Chaz ryckte på axlarna.
- Jag har hört att det är ett tivoli bara 10 minuter härifrån, sa Justin och vi alla tittade på han och log. Jag tittade på alla som nickade och jag skrattade.
- Varför är vi inte redan påväg? frågade jag och dom alla skrattade och gick till dörren och gick ut till Chazs bil och hoppade in.
*
Justin's Perspektiv
När vi var framme kunde jag inte vara gladare än vad jag var nu, jag hade äntligen fått Katie tillbaka. Jag har alltid velat det men jag har haft mycket att göra nu dom senaste 4 åren och om jag ska vara ärlig så tänkte jag inte så mycket på henne.
Vi gick till kassan där man kunde köpa biljetter för att kunna åka alla karuselerna, tivolit var på den gamla platsen där dom hade rivit ned skolan. Nu hade dom skolan på en ny plats, där Katie, Chaz, Sarah och Ryan går nu.
Vi köpte våra biljetter och gick in på tivolit, det var ganska mycket folk där men klockan var 5 så många hade gått hem men jag var ändå orolig att jag inte hade Kenny här!
- Hey, Justin, sa Chaz och stoppade mig. Jag log mot han och han log tillbaka.
- Du fick henne tillbaka, sa Chaz och jag nickade och skrattade lite.
- Ändå om hon bara vill vara vänner räcker det för mig, sa jag och han log och nickade.
Vi gick vidare och jag ville åka den största först men jag visste vem som skulle kommentera det, Katie.
- Vi åker denna! sa jag och pekade på den största som fanns, Katie suckade och vände om och skulle gå till den lilla karuselen jämte för hon var rädd för att åka alla dom stora. Det hade hon varit sen hon var liten, det kommer jag ihåg...

Jag har tänkt på det och kanske, det beror på om jag har idéer. Jag kan se om jag börjar med den om 2 timmar eller så då kan den komma upp idag. Vill någon mer det?
Tack, jag blev faktiskt glad ändå om det bara var trea :)
Kommentera!
Postat av: Liv

Awsome! längtar till nästa kapitel!

2012-05-07 @ 16:28:27
Postat av: Felicia

Då kommenterar jag då!! Grymt kapitel!! :D

2012-05-08 @ 16:09:00
URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: