2012-05-08 | 17:05:48 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 9 - Lilly Hawkens

Previous:
- Vi åker denna! sa jag och pekade på den största som fanns, Katie suckade och vände sig om och skulle gå till den lilla karuselen jämte för hon var rädd för att åka alla dom stora. Det hade hon varit sen hon var liten, det kommer jag ihåg..

Katie's Perspektiv
Vi hade gått på tivolit i någon timme och jag kände mig ganska trött, men såklart ville Justin att vi skulle åka parishjulet. Jag ville säga emot men Sarah och Chaz höll med han och började gå till karuselen medans Justin kom till mig och log.
- Var du tvungen att ta parishjulet? frågade jag han och han nickade och log, jag bara suckade och satte mig på en bänk och tittade på han surt. han gick till karuselen och ställde sig i kön med Chaz och Sarah som pratade med varandra.
*
Tillslut hade vi åkt alla karuselerna på hela tivolit och jag mådde nästan illa av att titta på alla som åkte upp och ned, ned och upp hela tiden. Jag skulle inte klarat det!
- Jag tror detta var den roligaste dagen jag någonsin har varit med om, sa Sarah och jag skrattade åt henne. Vi hörde ett högt "Aj" bakom oss och vi tittade fort på Justin som hade snubblat på en stor sten. Jag började gap flabba och det gjorde alla andra också utom Justin som tittade surt på oss men kunde inte hålla sig för skratt heller tillsist. Han var för rolig, att snubbla på en stor sten som var lätt att se skulle vara ganska svårt men inte för Justin.
När alla hade lugnat ned sig så fortsatte vi gå till bilen, vi hoppade in och körde iväg mot våra hus. Först skulle vi lämna av mig för jag var närmst sen Sarah, Justin och sen Chaz för det var han som körde bilen.
*
10 minuter senare kom vi till mig och jag sa hejdå till alla och kramade dom och gick in.
- Hade du roligt? frågade pappa mig när jag hade kommit in och satt mig vid köksbordet.
- Ja, faktiskt men att åka dom lilla karuselerna själv är inte det roligaste, sa jag och mamma och pappa skrattade och log mot mig.
- Dina kusiner kommer imorgon.Kommer du ihåg Lilly? hon är 2 år. Du brukade alltid passa henne, sa pappa och jag tänkte till och nickade sen. Jag kom ihåg henne, hon är riktigt rolig för att hon älskar att leka kurragömma.
- Bra för vi tänkte fråga dig om du kunde passa henne, det är bara i 2 dagar för att Liam är på läger i 1 vecka och vi kommer att vara på hotell med Lillys föräldrar, sa han och jag tittade chockat på han. Jag passade henne aldrig själv. Hennes mamma var alltid vid oss hela tiden, jag har aldrig tagit hand om ett sånt barn själv!
- Va? Men tänk om hon vaknat mitt i natten och vill ha mat eller vilja leka kurragömma? sa jag och Pappa skrattade och kom fram till mig.
- Det är bara i 2 dagar, det går fort. dessutom har du Justin som har en lillasyster, du kan fråga han att komma hit och kanske ni kan passa henne tillsammans. Vi har två stora sovrum lediga, han kan säkert låna något, sa pappa och jag blev ännu mer chockad. sen gick han upp med mamma. Jag satt där med öppen mun och bara tittade in i väggen, Justin kan jag väll inte sova över med... eller?
Jag gick sakta upp på mitt rum och satte på mig pyjamasbyxor och ett linne och borstade tänderna. Sen gick jag till sängen och släckte lampan. jag orkar inte passa ett barn imorgon, det skulle bli ännu värre om Justin skulle komma hit.
*
- Katie, hörde jag pappa säga och jag öppnade sakta ögonen och tittade frågande på han.
- Mmm?
- Lilly är här om en kvart! sa pappa och jag flög upp ur sängen och tittade chockat på han och han skrattade åt mig och gick ut ur mitt rum. Jag tittade runt mig och tittade sen på klockan. Den var 12 och hon skulle komma halv 1? Varför kunde han inte väckt mig lite tidigare? Jag gick snabbt till min garderob och tog fram en tunika och ett par shorts och gick in i duschen.
När jag var klar tog jag på mig mina kläder och borstade mitt hår, sen gick jag till mitt rum och tittade ut genom förnstret. Jag kunde se en bil parkera och ut kom Lilly och hennes föräldrar. Jag log och nervositeten släppte. Varför var jag ens orolig över att passa henne? jag älskade att passa henne för något år senoch varför skulle jag inte göra det nu?
Jag tog min mobil och ringde Justin, jag visste att jag skulle ångra detta men jag ville inte ta några chanser. Det gick några signaler innan han svarade.
- Hej, det är Justin?
- Hej, Justin. Kan du hjälpa mig med en sak?
- Hej Katie, visst vadå?
- Jag har en kusin som kommer hit och hon är 2 år och jag är tvungen att passa henne i 2 dagar och tyvärr kan jag inte så mycket om 2 åringar men du har ju en lillasyster och du kanske vet lite mer än mig?
- Visst, jag kommer över om 10 minuter en kvart?
- tack, jag är skyldig sig en tjänst! Hejdå.
- Nejdå, hejdå..
Jag la på och log lite för mig själv innan jag gick ut till mamma och pappa. Liam hade åkt igår till sitt sommarläger, han och någon kompis åkte dit för att ha roligt. Jag hade inget emot det, då kunde jag slippa han i 1 vecka.
Jag log när jag såg mina kusiner, Lilly sprang fram till mig och kramade om mig. Jag bärde upp henne och log.
- Hejsan, sa jag och log mot henne.
- Heeeejj. sa hon tyst och skrattade, jag log. Det skulle inte bli så jobbigt i alla fall, jag hade faktiskt saknat henne...

Ni har kommenterat 2 kommentarer på kapitel 8 och jag hoppas det blir mer här!
Kommentera!
Postat av: Becka

Bra :)

2012-05-08 @ 18:10:06
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Liv

Awsome!

2012-05-08 @ 20:42:10
Postat av: agnes

Hey och tack för designen, har inte kunnat kolla den för att det är något fel med min mejl så jag kommer inte in :( bra kap btw! :) <3

2012-05-08 @ 21:17:22
URL: http://justindbiebstories.blogg.se/
Postat av: Felicia

Lika bra som alltid! :)

2012-05-08 @ 23:04:00
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Felicia

Grymt :D

2012-05-09 @ 17:21:31
URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: