2012-10-28 | 16:50:04 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 2 - The first day...

Previous:
Plötsligt kände jag hur planet började skaka och vi började röra på oss, planet åkte en lång stund innan vi lyfte från marken och Becky spände sig så mycket så man knappt kunde röra henne utan att hon ryckte till. 
När vi väl var uppe kunde hon slappna av och då tyckte hon att det var roligt att flyga, jag skrattade och kände en längan av att vi om 10 timmar är i Paris...
Efter att planet landade följde vi efter våran klass till rullbandet där alla väskor var, jag har alltid haft otur med väskor men denna gången fick jag den nästan först.
- Tänk så tar man fel resväska! sa Becky och tittade skräckslaget på mig, jag skrattade åt henne och tittade på alla väskor som sakta rullade förbi oss. 
Plötsligt såg jag Beckys väska och jag tog snabbt upp den. 
- Jag tog inte fel väska, sa jag och himlade med ögonen, hon skrattade och tittade på väskan så hon var säker på att det var hennes. 
- Okej, men man kan ta fel ibland, sa hon och jag nickade och log svagt mot henne innan vi vände oss mot Annie, vår gamla lärare som snart ska ta pension, jag tror att hon har jobbat på samma ställe i snart 30 år. 
- Vi kommer ta en buss till vårt hotel, alla ska bo två och två och ja... ni får bestämma själva, sa hon och jag började le och tittade på Becky som tittade tillbaka mot mig. Vi båda log och nickade innan vi skrattade åt oss själva. 
Det tog lite tid att få in alla i bussen och innan bussen hade börjat röra på sig kändes det som man skulle somna, klockan var ju ändå 2 på natten, det var inte konstigt att man var trött. 

Efter 1 timmes buss gick vi in till hotellet och fick vårat rum, jag och Becky fick rum 1050 och James fick 1053, alltså 3 rum ifrån varandra. Bättre kunde det inte bli.
- Jag hoppas att sängarna är sköna, sa Becky innan hon låste upp vårat rum. 
Rummet var ganska stort och fräscht, det fanns bättre rum men det var ju ändå en klassresa. Man kan inte förvänta sig 5 stjärnings hotell, jag slår vad om att detta var ett 2 stjärnigt hotell. Ganska bra, ganska dåligt. 
Becky slängde sig direkt på sängen och pustade ut, jag skrattade åt henne och satte mig på min säng. Den var faktiskt väldigt skön, jag visste att jag skulle sova skönt inatt. 
- Ta upp tandborste och pjamas, du vågar inte packa upp dina saker och låta när jag sover, sa Becky innan hon försvann in på toan med tandborste i handen och sin pjamas på sig. 
Jag suckade och försökte hitta min tandborste och min pjamas, det tog inte långttid innan Becky var klar och la sig ned i sängen. Jag gick in på toan för att byta om och borsta mina tänder.

Både jag och Becky vaknade av en hård knack på dörren, jag hoppade nästan upp från sängen för att gå och öppna. 
- Vakna! Vi ska till Eiffeltoret! sa Annie innan hon gick till nästa dörr, jag tittade bak på becky som tittade på klockan och sedan på mig. 
.- Klockan är 7 på morgonen? sa hon och jag skrattade och gick till resväskan för att leta efter något att ha på mig. 
Tillslut hittade jag en rosa tunn stickad tröja och ett par randiga shorts som jag hade köpt förra sommaren, sen tog jag på mig ett av mina hundratals par av ballerinaskor och några smycken. 
- Becky, är du klar? skrek jag till henne, hon var inne på toan och hade varit där inne i säkert en halv timme. 
Plötsligt öppnades dörren och ut kom Becky helt klar, jag log mot henne innan vi gick ut från rummet och tog hissen ned till matsalen eller vad man skulle kunna kalla det. 

Alla satt och åt frukost när vi kom ned, som tur hade James passat en plats till oss vid ett eget bord så vi slapp sitta och prata med de andra i våran klass som vi inte tyckte var helt normala. 
-  Vem var det som tog tid denna gången? frågade han oss när vi hade satt oss med med maten framför oss, jag skrattade och samma gjorde Becky innan hon tog en tugga av hennes mat. 
- Vi blev klara samtidigt, det är inte längre Becky som tar tid, sa jag och tog en tugga av min ostmacka, James skrattade och drack lite vatten. 
- I alla fall kommer bussen gå om 10 minuter så ni måste äta snabbt eller ta och gå till Eiffeltornet som inte är så smart för att ni kommer gå runt i staden och shoppa direkt efter, så... håll er till bussen, sa han och jag nickade och försökte äta upp min frukost det snabbaste jag kunde, vilket egentligen inte var snabbt alls. 
- Mamma ringde innan när du sov, sa James lite tyst till mig, jag slutade att äta och tittade upp på James med en ledsen blick. 
- Du kunde ha väckt mig, sa jag och James nickade men började snart att le. 
- De kommer ringa upp ikväll också och då vill de faktiskt prata med dig, sa James och jag log och skrattade. 
- Jag trodde att de hade slutat att prata med mig, sa jag och började äta igen, James ryckte på axlarna och skrattade. 
- Varför skulle dina egna föräldrar sluta prata med dig? sa han och jag skakade på huvudet och skrattade. 
- Man vet aldrig, sa jag innan vi behövde gå till bussen, Becky släppte argt sin macka och gick till våran klass som stod vid den stora bussen som vi skulle åka i, i minst 5 minuter. 
Så långt var det faktiskt inte till Eiffeltornet... men det var en svår terräng och det är därför man skulle förstöra ens fötter om man gick dit. 
Vi gick in i bussen och letade upp bra platser innan bussen började köra och vi var påväg till Eiffeltornet, vi började prata om hur högt Eifeltornet var. James gissade 350 m, jag gissade 248 m och Becky gissade 490 m. Nu var det bara att vänta och se vem som var närmast. 

Efter bara en kvart stod vi alla och tittade runt oss, vi var precis under Eiffeltornet och nu kunde vi inte gissa alls. Den var verkligen högre än vad jag hade trott. 
- Okej, vem vet lite fakta om Eiffeltornet? sa Annie plötsligt och ingen sa något alls, det var helt tyst och hon skrattade.
- Eiffeltornet är med antennen 324 m hög, den invigdes 31 Mars 1889, sa hon och jag tittade på James som såg äckligt stolt ut, jag skrattade. Vi började gå närmre Eiffeltornet och Annie ställde i kön upp till Eiffeltornet, kön var verligen lång och jag vet inte om vi ens orkade med att stå där i minst 3 timmar. 
- Ska vi stå i denna kön... nu? frågade jag Annie som log svagt och skrattade. 
- Nej... jag ska stå i denna kön, ni får gå runt och titta. Men kom tillbaka om exakt... 3 timmar! skrek hon till alla och jag blev genast mycket gladare än var jag vad innan. 

Kapitlet kom upp idag, jag hoppas att ni tycker om det! 
5 Kommentarer för mer!
Postat av: Arlinda

Om jag ska erkänna så är den lite tråkig nu men jag tror den blir bättre;) meera:)

Svar: Är inte nästan alla böcker ganska tråkiga i början? Man måste helt enkelt ge den en chans, men jag vet att du gör det ändå! ;)
Ida Larsson

2012-10-28 @ 21:55:50
Postat av: Anonym

Nice! Xo

2012-10-28 @ 22:02:18
Postat av: Tilda

As bra, men måste du få massa kommentarer för att skriva nästa, kan du inte bara skriva! Bara ett tips<3

Svar: Jo, men då brukar det vara så att jag inte får några alls och jag behöver verkligen stöd ifrån er.Men jag kan ju försöka på nästa kapitel och ser hur det funkar! :)
Ida Larsson

2012-10-28 @ 22:59:28
Postat av: Arlinda

Jag sa inte att den är dålig jag sa bara att den är tråkig och jag VET att den kommer bli bra:)

2012-10-29 @ 13:52:42
Postat av: Josefine

Den är bra :) men hoppas på MASSA spänning, förälskelser och drama =o)

2012-10-29 @ 16:04:53
Postat av: Julia

Jätte bra!! Mer mer meeeer :*

2012-10-29 @ 18:58:43
Postat av: Anonym

Mera ;)

2012-10-29 @ 23:44:08
Postat av: Anonym

jätte bra :) kolla gärna min novell blogg :)

2012-10-30 @ 01:42:29
URL: http://jdbieberstory.blogg.se/
Postat av: Tilda

Åh längtar till nästa!!

2012-11-02 @ 17:55:45
Postat av: Josefine

Nu har du många kommentarer och 3e kapitlet har fortfarande inte kommit? :(

Svar: Jag vet och jag är verkligen ledsen, men jag hinner knappt med! Jag ska verkligen försöka skriva klart det idag, snälla jag ber dig och alla andra att ha tålamod! :)
Ida Larsson

2012-11-03 @ 21:37:02

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: