2012-09-11 | 19:57:19 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 73 - I know you...

Previous:
Katie gick fram till hennes mamma och tog Jake ifrån henne innan hon vände sig om och tittade på mig medans Jake också tittade på mig. Jag kände hur glädjen spreds inuti mig. 
Detta var min familj...

2 Dagar Senare
Jag vaknade av mig själv idag som jag inte har gjort på flera veckor, oftast är det Jake som gråter eller är det min mobil som ringer. 
Jag satte mig upp och tittade runt i rummet, allt kändes lättare idag. I förrgår kom Justin tillbaka men jag har inte fattat än att han verkligen sov vid min sida och att han tog hand om Jake åt mig. 
Det kändes som att allt började bli som normalt igen, fast jag hade inte kommit över att Justin inte hade berättat för mig vem det var som gjorde så med honom. 
Han vägrade berätta för mig...

Jag gick till spegeln och satte upp håret i en knut innan jag gick ned till Justin, det var bara vi här och då behövde jag inte ta på mig några finkläder för att gå ned. 
- Godmorgon sömtuta, sa Justin som satt i soffan med Jake i sin famn, jag stannade och log åt dem båda. 
- Jag är ingen sömtuta, jag är bara trött för att jag inte har fått sova på länge... Tills nu, sa jag och satte mig jämte Justin i soffan och pussade hans kind. 
- Är du okej? frågade jag snabbt innan han tittade på mig med en min som jag inte riktigt kände igen. 
- Jag är okej, Katie, sa han och tittade oskyldigt ned på Jake, jag suckade och lutade mig bak i soffan. 
- Okej, sa jag snabbt och gick fram till kylskåpet för att hälla upp lite saft i ett glas, Justin suckade och la ned Jake i spjälsängen innan han gick fram till mig och smekte min kind. 
- Varför berättar du inte allt, Justin? sa jag tyst och han suckade igen och skakade på huvudet. 
- Jag berättade för polisen, men jag kan inte riskera att berätta för dig, sa han och jag tittade frågande på honom, varför kunde han inte bara berätta vem det var som gjorde så mot honom?
- Jag vet att det är svårt... men det ända jag kan göra är att berätta för dig att jag är okej, sa han och jag la min hand på hans och tittade in i hans ögon. 
- Jag begär bara att du säger ett namn, men det säger du inte, vad är problemet? sa jag tyst medans jag såg in i hans hasselbruna ögon, han tittade på mig med en ledsen blick som fick mig att känna skuldkänslor. Varför behöver jag ens veta vem som gjorde så? Polisen vet det, jag behöver egentligen inte.
- Förlåt, sa jag och tog bort Justins hand ifrån min kind medans jag backade ifrån honom. 
- Jag förstår att du vill veta men jag ber dig, du vill inte, sa han och jag tittade frågande på honom...

Jag satt vid TVn medans Justin satt i köket, vi har börjat bråka ofta nu och det oroar mig. Innan när vi bråkade kändes det som om man hade förlorat någon man älskade. Men nu känns det som att det är en del av dagen, det händer så ofta nu så man blir van vid det. Det gör mig orolig. 
Plötsligt hörde jag Justin ställa sig upp och komma till soffan, han satte sig jämte mig och tittade ned på sina händer.
- Jag vil inte att du ska råka illa ut, jag känner dig... sa han och jag suckade och tittade upp på honom medans jag la min hand på hans.
- Jag vill gifta mig med dig, inte bråka med dig, sa jag tyst och han tittade upp på mig, jag mötte hans ögon och började le svagt. 
- Det kanske är tid att vi ska börja planera, sa han och jag började le större och nickade så hastigt så jag blev snurrig, för tillfället kändes det bättre. Även om han inte sa sanningen ville jag verkligen gifta mig med honom, han var ändå den personen som jag litade på lika mycket som min bästa vän. Den personen som jag älskade mest i hela världen...

Kapitlet kom snabbare nu, jag har bestämt att det blir 80 kapitel och det ska bli roligt att hitta på en ny novell när denna tar slut!
Hoppas ni känner samma sak!
Ingen gräns för dem här sista kapitlerna, men jag vill gärna att ni kommenterar ändå! Annars får jag ingen skrivlust!
Postat av: Arlinda

äskaaar den men gör nästa kapitel lääängreeee:)))

2012-09-11 @ 20:40:22
Postat av: MyyBieberStoory

You've got mail :)

2012-09-11 @ 21:26:38
URL: http://www.myybieberstoory.blogg.se
Postat av: parya

Superbra novell!!! Man ser bilderna i huvudet när man läser din novell!!!!!! :) :)

2012-09-12 @ 01:45:10
Postat av: Anonym

Kan inte Katie få reda på vem som skadade Justin? Skulle göra novellen ännu mer spännande:)

2012-09-12 @ 19:52:21
Postat av: Jessica ♥

skit bra! :)

men kan man få en gratis design av dig? :)

btw, svara på min blogg, tack!

2012-09-13 @ 17:37:20
URL: http://jessicaharrietlindkvist.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: