2012-09-14 | 16:14:38 | Kategori: You Are My BoyFriend (avlsutad)

Chapter 74 - Plan Wedding...

Previous:
- Det kanske är tid att vi ska börja planera, sa han och jag började le större och nickade så hastigt så jag blev snurrig, för tillfället kändes det bättre. Även om han inte sa sanningen ville jag verkligen gifta mig med honom, han var ändå den personen som jag litade på lika mycket som min bästa vän. Den personen som jag älskade mest i hela världen...

Justin's Perspektiv
Jag satt med Katie i knät medans vi gjorde en lista med saker som vi ville ha med på bröllopet, vi båda ville att det skulle hända snabbt efterom vi redan har väntat i flera månader. Vi har inte ens hunnit planera, därför har vi en dag helt för oss själva och då ska vi lista upp saker som vi vill ha med och prata om hur vi vill ha hela bröllopet. Vart, när och vem som ska vara där.
- Jag vill ha bröllopet i... Hawaii! nästan skrek Katie, jag skrattade och nickade medans jag skrev upp det på listan, hon skrattade också och pussade min kind. 
- Jag har sagt flera altenativ, nu är det din tur, sa hon och tittade på mig med sina nyfikna ögon, jag tänkte till. Eftersom det är mitten av Mars nu så kommer det vara ganska kallt om vi ska ha det här så... ja, Hawaii skulle vara bra att ha bröllopet, efter det skulle vi kunna åka till Bahamas och vidare, jag menar... pengar behöver vi inte oroa oss om. Katie kan få vad hon vill.
- Hawaii är riktigt bra att ha det på, men om vi ska ha huset i Tailand så får vi åka runt lite, sa jag och Katie himlade med ögonen innan hon började le och nickade. 
- Perfekt, det skulle bli riktigt roligt att åka till olika länder med hela familjen, sa hon och log mot mig, jag skrattade och nickade innan jag fastnade i hennes ögon. 
- Jag kan inte fatta att jag ska gifta mig med dig, sa jag tyst till henne, hon tittade ned på sina händer och sen upp på mig igen. 
- Tänk när vi möttes för första gången, vid trappan vid mitt hus. Vi var inte mer än 7 och du frågande om jag var okej, sa hon och jag skrattade och nickade medans jag smekte hennes kind.
- Det var den bästa dagen i hela mitt liv, sa jag till henne och jag såg hur hon nästan började gråta, jag tittade frågande på henne. 
- Varför gråter du? sa jag och tittade oroligt på henne, hon skakade på huvudet och skrattade. 
- Jag är bara så lycklig nu, utan dig skulle jag inte klara av att leva, sa hon tyst och jag började le svagt mot henne, hon skakade på huvudet igen innan hon satte sig jämte mig i soffan istället för mitt knä. 
- Jag älskar dig, utan dig skulle hela min värld gå sönder, sa hon och jag nästan smälte av hennes ord, att höra henne säga det gjorde min dag. 
- Jag älskar dig med och längtar tills du blir Mrs Bieber, sa jag till henne, hon skrattade och kysste mig mjukt. 
Katie's Perspektiv
Jag avslutade kyssen och tittade in i Justins ögon, jag såg hur hans ögon ändrades ifrån sköna och snälla ögon till osäkra och ledsamma. 
- Vad är det? frågade jag honom, han skakade på huvudet och började le svagt. Jag tittade frågande på honom, det kändes som om det var om "vem som gjorde så med honom" igen. Jag suckade och tittade ned på mina händer. 
- Justin, jag behöver inte veta, sa jag och tog hans hand, han tittade upp på mig och log sitt underbara leende, jag besvarade hans leende och la min hand på hans kind. 
- Jag vill ha ett helt lögnfritt förhållande men... jag vet att du inte kan berätta allt för mig, sa jag och Justin pussade min hand och tittade förlåtande på mig. Det kändes som om han höll något inuti sig som jag behövde veta, något som jag skulle bli både arg och ledsen över. Jag hade den känslan, att känna det gjorde mig rädd och orolig över vad som skulle kunna hända om jag visste...

Efter flera timmars mysande så kände jag att jag började bli hungrig, jag satte mig upp i soffan och tittade på Justin som tittade frågande på mig. 
- Är du hungrig? sa han plötsligt, jag skrattade och nickade medans Justin skrattade och satte sig upp, han tittade på mig och himlade med ögonen, jag skrattade igen och slog till han på armen. 
  Jag hörde hur han skrattade när jag var påväg till köket, jag log svagt för mig själv och tittade bak på honom. Han satt och tittade på mig medan han bet sig själv i läppen, jag tittade generad fram igen och tog upp hemtelefonen och slog in pizzanumret. 
- Vad vill du ha för pizza? frågade jag Justin, han rykte på axlarna och log. 
- Bestäm du, sa han och jag nickade och väntade på svar ifrån pizzerian, sedan jag var liten hade jag älskat margarita. Det vanligaste som finns på pizzerian... kan jag inte bli ännu mer vanligare?
"Stratford Pizzeria" 
"Hej, jag skulle vilja ha en margarita och sen... en till margarita" sa jag medans jag försökte hålla mig för skratt av vad jag just hade sagt. 
"Okej, maten kommer om en stund"
Jag la på och tittade frågande på telefonen, han frågade inte mig vart jag bodde. Det brukar dem alltid göra men tydligen inte denna gången, det känns som om jag var stamgäst eller något. 
- Okej, jag valde samma till dig som jag valde åt mig själv, sa jag till Justin som fortfarande satt i soffan och tittade på mig, han nickade och log svagt mot mig. 
- Något säger mig att du har bra smak för pizza, sa han och jag skrattade och satte mig i hans knä, han pussade min kind och tittade in i mina ögon och skulle  precis säga något när det ringde på dörren. Jag suckade och ställde mig upp för att gå och öppna, det kunde inte vara pizzan för jag beställde den för bara någon minut sen.
Jag öppnade dörren coh möttes av en polis som tittade oroligt på mig, jag nästan hoppade till av att jag blev rädd. Undra vad han skulle säga nu...

 Jag skriver så gott jag kan! Kapitlet blev längre än förra gången som är bra men... är det spännande? Vad ville egentligen polisen som plingade på Katies dörr?
Det blir inte så många foton men jag fokuserar på texten och inte på bilderna, jag hoppas att det blir okej med några foton i varje kapitel, i alla fall dem här sista kapitlerna i denna novellen!
Ingen gräns, men kommentera ändå för att jag ska få skrivlust!
Postat av: parya

Wow superbra kapitel!:) undrar vad polisen har att säga?:o längtar till nästa kapitelXO

2012-09-14 @ 16:24:55
Postat av: miranda

Din novell är jättebra men dom får inte börja bråka över något nu ! kramar

2012-09-14 @ 21:17:52
Postat av: hana

älskar din novell grym kapitel

2012-09-15 @ 13:46:12
URL: http://hhanaa.blogg.se
Postat av: Arlinda

Mer mer mer mer, men inget bråk haha dom kanske blir sura på varandra men det ska bara vara några timmar:)

2012-09-15 @ 19:18:07
Postat av: Anonym

Meeeeer jättebra

2012-09-18 @ 10:16:17

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: