2013-04-24 | 17:37:31 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 28 - Preparing for Prom...

Previous:
Sakta knäppte Justin upp min klänning och jag drog sakta av den, Justin la sakta ned mig på soffan och drog av  sig sin kvaj medans jag snabbt knäppte upp hans skjorta och kysste hans nacke, snart kysste Justin mig ifrån min mage upp till min nacke och mötte min mun med en otroligt passionerad kyss...
Jag öppnade sakta ögonen och tittade upp i taket, jag hörde ett klingande ljud ifrån rummet brevid och jag satte mig upp och tog snabbt filten runt mig. 
Jag började sakta gå in till rummet brevid och förstod snart att det var Justin som lagade frukost, jag pustade ut och satte mig ned på soffan igen för att sätta på mig min klänning som jag hade på mig igår. 
- Nu är du vaken, hörde jag Justin säga medans han kom in med frukosten på en bricka, jag gäspade och satte mig ordentligt i soffan. 
-.Nästan, sa jag och tittade upp på Justin som satte ned brickan på bordet och satte sig jämte mig.
- Jag hoppas att det blir gott, men det måste verkligen fyllas på med saker i kylskåpet, det fanns knappt något alls, sa Justin och jag skrattade och tittade på pannkakorna som låg på 2 tallrikar. 
- Dem ser goda ut i alla fall, sa jag och tittade på Justin som tittade på mig, han skrattade innan han började äta ifrån sina pannkakor och jag ifrån mina. 
Plötsligt kom jag på att mamma, pappa och James inte visste vart jag var, jag började snabbt leta efter min mobil men jag lyckades inte att hitta den så jag tittade på Justin som tittade frågande på mig. 
- Vet du var min mobil är? frågade jag honom, han skrattade.
- I köket, men ta det lugnt, jag har ringt James, sa Justin och jag log tacksamt mot honom innan jag lugnade ned mig och började äta igen. 
 
Efter timmars av mys och vilande så var vi tvungna att åka tillbaka till våra hem, Justin hade någon interjvu att göra och jag hade mycket att förbereda inför skolbalen som skulle vara om 2 dagar. 
- Jag har något att berätta för dig, sa Justin och jag tittade frågande på honom med ett leende på mina läppar.
- Okej... sa jag och väntade på att Justin skulle säga något, det ända som jag hörde var nervositet i hans röst, vad hade han nu gjort? 
Jag skrattade lite åt min egna tanke när Justin tittade upp på mig och log med hans vita vackra leende. 
- Skulle du vilja hänga med mig på min tour? Jag vet att du har skola, men touren börjar ju igen på jullovet som varar i 2 veckor? frågade Justin och jag skrattade chockat men nickade och kramade om Justin. 
- Det skulle jag gärna vilja göra men jag har också en fråga... detta kommer låta dumt och väldigt väldigt konstigt men... åh... skulle du vilja gå på snöbalen med mig? Snälla, innan du frågar, jag vet att du har fans överallt... men snälla? frågade jag Justin och han tittade tveksamt på mig men sken snabbt upp i ett leende igen. 
- Såklart skulle jag vilja göra det, men jag måste tyvärr ha vakter med mig... om det är okej, frågade Justin och jag skrattade med nickade, såklart att det var okej. Jag blev bara chockad över att han sa ja och över att jag ska med på hans tour... detta är helt otroligt...
"Detta kommer låta dumt och väldigt väldigt konstigt men... åh..."
2 dagar senare
Jag satt i mitt rum på golvet och tittade i spegeln, jag är riktigt nervös... imorgon ska jag åka till första stoppet på touren... Utah, det kommer bli helt sjukt att åka runt överallt och titta på samma konsert hela tiden, men det kommer också vara otroligt roligt att möta Justin vackra ansikte varje morgon och veta att man kommer vara med honom i flera dagar till. Inte vara orolig över att man behövde lämna honom när man skulle till skolan eller hem för att ens mamma och pappa inte ville att jag skulle vara ute mer. 
Jag tog bort handduken ifrån mitt hår och borstade igenom det innan jag började föna det för att fixa det till dansen, Justin skulle hämta mig klockan 6 och dansen började klockan halv 7. Så vi skulle hinna fixa allt med vakterna och sånt innan vi behövde gå in, jag är riktigt orolig över om det verkligen kommer gå bra men jag hoppas det. 
När mitt hår var torrt så lockade jag det men några lätta lockar som gjorde att jag fick mer volym i det och sedan så tog jag på lite smink för att göra mig extra fin. Tillsist tog jag ut klänningen som jag skulle ha, den var hekt vit men hade ett grönt band i midjan med en stor blomma på, jag hittade den klänningen med Becky och mamma när vi var i stan igår. 
Plötsligt knackade det på dörren och Becky kom sakta ingåendes i mitt rum och satte sig på sängen.
- Hur känns det? frågade hon och jag skrattade och nickade sakta. 
- Det känns oroligt men mest fantastiskt, att jag från första början träffade Justin känns helt omöjligt... men det var det inte och detta är sant, det är bara väldigt svårt att förstå det, sa jag medans jag tog på mig klänningen och drog upp dragkedjan på ryggen, vilket var svårt men tillsist funkade det att få upp den, jag gillar inte när dragkedjorna är på ryggen... i alla fall inte på klänningar. 
- Jag kan fatta det, har du hört från Justin någonting? frågade Becky och jag nickade och gjorde i ordning det sista. 
- Jag fattar inte att han kommer att gå med dig på balen ikväll, det är helt otroligt, sa hon och jag skrattade och gick till min garderob för att välja ut skor till klänninngen. 
Som tur va så köpte jag förra sommaren ett par klackarskor som passar perfekt till klänningen, överfoten är nästan öppen men har ränder i grönt och lite blått. De passar perfekt. 
Jag tog på mig klackarskorna och tittade mig i spegeln medans Bcky log och tittade ned på sig själv och upp igen.
- Okej, du är såklart snyggast, sa hon och jag skrattade och vände mig om. 
- Vi är lika snygga idag, som alltid... men jag är riktigt törstig, kom, sa jag och gick ned för att ta lite saft för att lugna ned mina nerver...

Kapitel 28 är uppe, det tog lite tid men äntligen! Det känns som om jag har tappar äsare men jag hoppas att ni kollar in sidan för att läsa detta och alla andra kapitler som kommer komma upp, jag ska försöka öka mitt tempo... Jag lovar!
 
Och ett ämne om inte alls har och göra med novellen, visst var Justins konsert bra? Jag skrek ihäl mig ju! Vad tyckte ni(ni som var där)?
Glöm inte att kommentera!
Postat av: Arlinda

Merraaa, skriv oftareeee!

Svar: Jag är ledsen över väntetiden, men det ska gå fortare nu.
Jag har börjat på kapitel 29 och är klar med ungefär halva :)
Ida Larsson

2013-04-25 @ 22:37:41
Postat av: Josefine

Vill ha meeeer!!

2013-04-26 @ 13:27:36
URL: http://josefinepetterssonn.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: