2013-01-19 | 08:22:58 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 16 - Let's Party...

Previous:
Jag tittade nyfiket och frågande på Justin när han tittade ned i golvet, jag kände på mig att detta inte skulle vara bra.
- Jag ska ut och toura om 3 dagar, sa Justin och jag tittade ledsamt ned på golvet...
Jag fattade inte vad han sa förrän han sa att han var ledsen, jag vet hur länge hans tour tar. Alla säger att det kommer ta 1-2 år för han att komma hem igen, utan Justin i 2 år?
Jag vet att vi precis har träffats... men jag känner att vi klickar varje gång vi pratar, varje gång vi är tillsammans så känner jag mig lyckligare än vad jag någonsin har varit innan. 
- Jag... antar att du inte kommer  åka hem till stratford nu heller, sa jag och tittade upp på honom igen, han hade lite blöta ögon och tittade ledsamt på mig, han skakade sakta på huvudet och jag nickade och började fake le. 
- Okej, men... vi ses, om... 2 år, ellerhur! sa jag och började gå när Justin tog tag i min arm och kramade om mig, jag kände hur mina ögon började vattna sig och jag ville inte lämna Justins varma och mjuka kram. Vad jag än gör i 2 år vill jag inte lämna Justin, hur skulle jag kunna lämna honom... bara sådär?
- Alexis, jag vet att det borde vara svårt att välja... men jag har med mig 1 flygbiljett, antingen får du åka med mig till L.A och vara med mig i 2 år eller får du åka hem och vara med din familj... innan du svarar, jag vet att vi precis har träffats... men med dig känner jag mig olik och jag känner mig som om jag är helt fri och bryr mig inte om alla paparazzis, jag vill bara vara med dig, sa Justin och jag tittade chockat på honom. 
- Va?
3 veckor senare James Perspektiv
- Alexis? skrek jag men fick inget svar, hon hade varit tyst i 3 veckor nu. Antingen var hon på sitt rum eller var hon ute, hon hade inte ens varit i skolan. 
Jag hade tänkt mycket på vad det var som kunde göra så att Alexis blev så nere, hon har haft många problem med sina relationer innan och varje gång någon gjorde slut med henne satt hon och tjurade i flera veckor innan hon började prata med någon av  oss igen. 
Men jag funderade också på om det var mamma och pappa, båda hade bara varit hemma i nästan 1 timme om dagen annars hade dem varit och rest eller jobbat. Det måste vara riktigt jobbigt för Alexis, hon har alltid velat ha bådas uppmärksamhet men det enda hon fick var ett hej och ett hejdå, men det jag tror på mest  är Justin. jag vet att Alexis hade en "flört" med honom i paris och att lämna honom när han skulle på touren var svårt för Alexis, men hon har aldrig sagt varför hon är som hon är.
 
Jag gav upp med att prata med Alexis, istället satte jag mig framför TV:n och satte på MTV. Jag såg Justins ansikte komma upp på rutan och chockades, det var en intervju med en tidning som varar i en halvtimma till. Det kan vara värt att titta på. 
"Så, jag vet att du har synts med många tjejer detta senaste året, men är någon av dem någon som du skulle vilja mysa med?"
Justins min blev frågande och han tittade ned på sina händer innan han tittade upp igen och hade ett stort leendenpå hans läppar. 
"Nej, väntar fortfarande på den rätte, du har frågat många frågor idag... men aldrig något om min tour?"
Intervjuaren ställde massor av frågor om Justins tour som han svarade tålamodigt på, den enda som han hakade upp sig på var det med alla tjejerna som han hade synts med, han hade blivit ledsen men visade inte det på det sättet. Man såg det i hans ögon, han ville berätta något men han kunde inte. 
Jag stängde av Tv:n igen och suckade, jag hade haft tråkigt dem här senaste 3 veckorna. Det enda jag har gjort har varit att titta på TV och legat och slappat i min säng. Jag behövde verkligen något att göra.
Alexis Perspektiv
Jag tänkte om och om igen om hur Justin hade det på hans tour, säkert jätteroligt med hans fans. Han har säkert glömt bort mig nu, han har för mycket att göra. 
Jag la mig i sängen och kände hur hela jag kände mig svag och äcklig, jag hade varit på mitt rum i flera veckor och bara legat och tittat upp i taket hela dagen. 
Jag satte mig upp och suckade, jag behöver komma ut på stan, tänkte jag för mig själv och gick och valde ut en kort klänning med några accecoarer till, sedan öppnade jag sakta dörren och hoppades på att ingen skulle vara hemma så jag kunde duscha, som tur vad hade James gått ut. Han var inte hemma i alla fall, jag satte på duschen på det varmaste och började shamponera håret sedan tog jag balsam och duschkräm. 
När jag var klar i duschen tog jag på mig mina kläder som jag hade valt ut och fönade håret och fixade till det till någon snygg frisyr innan jag sminkade mig. Tillsist tog jag parfym innan jag var ute i min bil och var påväg till kvällens fest i stan. 

(Lyssna medans ni läser!)
10 minuter senare var jag framme och det dunkade hög musik ifrån huset och jag började le svagt, snabbt gick jag in och möttes av olika ljus och många människor runtomkring mig. 
Direkt gick jag fram till baren och beställde en drink, jag vet att jag bara är 17 men som tur vad ser jag lite äldre ut idag, det var därför jag sminkade mig som jag gjorde. 
- Vad vill du ha? frågade bartendern.
- Överaska mig, sa jag och log charmigt, han log också och gjorde någonting med alla olika flaskor. Tillslut fick jag en blå drink som såg riktigt god ut. 
Jag tog en klunk och kände hur den starka drinken rann ned och brände i min hals, jag vände mig om och tittade på när alla personer dansade som galningar. Musiken fortsatte dunka i mina öron, det var länge sedan jag var på en sån här fest.
Jag tog en till klunk och såg en kille komma mot mig, han satte sig jämte mig och sträckte ut sin hand. 
- Dansa? frågade han och jag skrattade och tog hans hand och vi gick ut på dansgolvet och började dansa som alla andra, som galningar...

Jag hann inte lägga upp ett igår men det kom tidigt idag istället, jag hoppas att det var okej. 
Hur tror ni att det går för Alexis? Kommer hon helt försvinna och bli en party gillande tjej istället för att vara den snälla som bara festar ibland?
Kommentera!
 
 
Postat av: Arlinda

Omgomgomg meeeeeer!!!

2013-01-19 @ 09:15:06
Postat av: Fanny

Meeer :)

2013-01-19 @ 15:18:15
Postat av: Anonym

Mereeeeeer

2013-01-19 @ 17:57:29
Postat av: jdbnovels

Hej!! Såg på en blogg att du gjorde designer! Är du sugen på att göra en design åt en nystartad novellblogg? kram :)

2013-01-20 @ 21:11:34
URL: http://jdbnovels.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: