2013-06-18 | 17:35:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 41 - Nothing like us

- Alexis, du har besök av din... gamla vän tror jag att han kallade sig, sa mamma och ryckte på axlarna, jag tittade frågande på mamma som fortsatte att prata med mormor och morfar innan jag och Justin gick till dörren och möttes av Lucas, jag tittade chockat på honom när han stod där i rutig skjorta och jeans... Vad gör han här?
 
- Hej, sa Lucas och tittade på Justin och på mig igen, jag tittade förvirrat runt mig. 
- Vad gör du här? frågade jag Lucas och han gick ett steg framåt och jag backade ett steg för att inte komma för nära honom, Justin backade inte utan tittade frågande på oss båda. 
- Ehm... jag ville bara veta om du var okej, jag hörde att du blev slagen... av några killar och såg att din bil var hemma nu... så... ja, sa han och jag nickade sakta och tittde runt mig på alla som pratade och hade roligt. 
Justin tittade på mig och jag tittade snabbt bort ifrån hans ögon, han visste inte vem Lucas var och jag har inget att dölja men det känns som om Lucas inte är här för att titta så att jag är okej. 
- Har du något mer att säga? frågade jag Lucas och han tittade upp på mig och skakade på huvudet, jag nickade glatt och vinkade till honom innan jag stängde dörren och pustade ut. 
- Vem var det? frågade Justin och jag tittade på honom och suckade. 
- När du var ute på tour så ville Becky att jag skulle komma över dig och hon började leta efter nya pojkvänner till  mig, en dag kom hon till mig och sa att jag hade en snygg kille som granne, Lucas, som han heter, sa jag och Justin nickade och tog min hand som gjorde så jag stannade. 
- Jag vill visa dig en sak, sa Justin och jag tittade frågande på honom innan vi sprang upp till övervåningen och Justin satte mig i soffan innan han satte sig vid pianot och tog fram en lapp ifrån hans ficka. 
 
Jag satt och lyssnade på pianot och hans unika röst, jag fick en känsla av sorg och massor av minnen som passerade förbi mina ögon.
"- Jag ska ut och toura om 3 dagar
Jag tittade ledsamt på Justin som såg helt oberörd ut.
- Ehm, okej, hur länge är du borta? frågade jag honom, han tittade mig i ögonen och tog fram 2 flygbiljetter. 
- Jag vet att det kommer vara svårt för dig att välja... mig eller din familj? frågade Justin och jag tittade frågande på honom och skrattade. 
- Du måste skämta, sa jag och Justin suckade och tog min hand. 
- Jag vet att vi nästan precis träffades... men jag kan inte sluta tänka på dig, jag vill att du ska följa med mig på min tour, sa Justin och jag tittade ned på våra händer som mjukt rörde vid varandra.
- Ehm, Justin, jag... jag är med min familj hela mitt liv, ellerhur?  sa jag och log mot honom, han tittade på mig och jag såg på honom att han först var glad men lika snabbt såg jag irritationen i hans ögon. 
Han släppte min hand och den ena flygbiljetten som sakta fölg ned till marken, kvar stod jag utan några ord. Varför sprang han iväg? Jag gick ut ur toan och tittade runt mig och såg Justin springa ifrån mig tills jag inte kunde se honom mer. Jag tog upp flygbiljetten och såg vilken gate det var, innan jag hann tänka på vad jag gjorde sprang jag efter honom, alla tankar spred sig i mitt huvud. Varför sprang han? Vad skulle han göra? Skulle han lämna mig? Varför? Jag sprang det snabbaste jag kunde till gate 12, det kändes som flera år av orolighet och ensamhet. 
Jag stannade framför gate 12 när jag insåg att det var försent, jag såg flyget lyfta ifrån marken och alla mina frågor och allt mitt hopp på att jag skulle följa med på alla hans konserter och tillbringa tid med honom var borta."
När jag kom ut ifrån mina tankar märkte jag att jag hade tårar på kinderna, snabbt torkade jag mina blöta kinder och fortsatte att titta på Justin som sjöng så fantastiskt att jag fick rysningar.
Hur han sjöng ut orden och fick mig att förstå hur han kände, jag ställde mig upp och gick fram till honom och satte mig jämte honom på pianostolen. 
Han tittade på mig med tårar på kinderna, jag torkade sakta bort hans tårar och la mitt huvud på hans axel. Jag kunde höra hur hans röst sakta började bli mer sårbar och ledsam, jag kände hur mina kinder blev mer och mer våta men jag brydde mig inte. Jag behövde känna att jag hade Justin igen, jag behövde känna mig svag för att släppa alla känslorna jag har inuti mig. 
Jag tittade upp på Justins vackra ansikte och följde sedan hans fingrar lätt spela på pianot med mina röda och blöta ögon. 
Jag la min hand på Justins våta kind och han tittade ned på mig som gjorde att han sluta spela och istället satt vi och tittade in i varandras ögon, det kändes som om han rörde min själ, jag kunde se oroligheten i hans ögon och hela hans kroppspråk sa att han inte ville förlora mig igen, jag skakade på huvudet och smekte Justins kind sakta. 
- Jag lovar att det kommer aldrig att hända igen, sa jag tyst och Justin kysste mig mjukt och kramade om mig hårt. 
- Jag älskar dig, viskade han i mitt öra och jag nickade och log svagt. 
- Jag älskar dig med...

 Jag har någon idé om vad som ska hända men vill gärna ha fler, så var inte rädd att säga vad ni tycker!
 
Postat av: Celebnovell

Superbra! :D♥

2013-06-18 @ 20:42:40
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Maria :*

Jätte bra

2013-06-19 @ 14:22:36

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: