2013-06-24 | 16:19:39 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 44 - Why did I say yes?

Previous:
Bara efter några sekunder var jag framme vid bilen igen, jag öppnade och hoppade in för att leta efter min mobil som jag direkt såg, typiskt att den låg i sätet.
Jag gick ut lika snabbt som jag kom in och låste bilen och var påväg att börja springa tillbaka när jag hörde en röst bakom mig....
 
 - Jag måste prata med dig
Jag vände mig skräckslaget om och såg Lucas stå i mörkret och titta på mig, en del av mig pustade ut medans min andra del fortfarande var lika vettskrämd.
- Ehm... Okej? sa jag som svar och Lucas kom gåendes mot mig med stora steg, snart stod han bara några centimeter ifrån mig och jag kunde höra hans tunga andetag. 
- Varför lämnade du mig på skolan? frågade han och jag backade bak ett steg och log nervöst mot honom medans han var lika lugn och stadig som innan.
- Våra lärare var sjuka, vi fick gå hem, sa jag snabbt och tittade runt mig efter Justin eller någon som skulle komma och undra vart vi tog vägen.
- Så, du har inget emot att ta en fika med mig nu? frågade han, jag tittade chockat på honom av vad han sa men försökte att inte visa hur mycker jag verkligen ville till alla andra.
- Lucas... d...
Jag avbröts av James som kom springandes ifrån stigen, jag kände mig lättad över att jag slapp svara på Lucas pinsamma fråga, när han frågade det för någon månad sedan så sprang jag därifrån, jag fattar om han vill ha svar men jag vet inte om han ser det som en dejt eller bara vänner som fikar för att umgås med varandra?
- Det tog så långt tid så det kändes som om du gick vilse, sa James med ett leende och jag log tacksamt mot James som såg uppspelt ut av att vara här ute vid sjön, det var ganska längesedan vi var här. Fötta Julafton jobbade mamma och pappa så jag och James fick fira Julafton inomhus med pizza och några filmer som lättade på stämningen.
- Justin och Becky tar på sig skridskorna, skynda er så hinner vi gå ut på isen samtidigt som dem, sa James och vände sig om och började springa med mig och Lucas efter honom.
 
Efter någon timmes skridskoåkande åkte vi tillbaka hem till mig där alla var och hade roligt medans de små sov i soffan. 
- Det är synd att jag inte såg dig ramla, sa jag och tittade på Justin som skrattade och tog tag i min midja och drog mig intill sig, jag log och tittade in i hans ögon innan Justin kysste mig passionerat. 
- Förlåt för att jag stör men jag skulle behöva prata med Justin, hörde vi Pattie säga , kyssen avslutades och vi tittade frågande på Pattie som log svagt mot oss. 
- Okej, sa Justin nyfiket medans han gick iväg med Pattie och lämnade mig kvar med James och Becky som var för upptagna med att flörta med varandra och Lucas som tittade tyst på alla som gick runt och pratade med varandra.
- Om du ska få svar på din fråga vill jag ha svar på min, sa jag och tittade på Lucas som chockat tittade på mig och fick ett leende på sina läppar. 
- Okej, vad vill du veta?
- Du frågade mig innan om jag ville ta en fika med dig, tar du den som en vänskaplig fika eller mer som... en dejt? frågade jag honom, han skrattade och gick närmre mig.
- Varför? Skulle det vara så konstigt att gå på dejt med mig? svarade Lucas, jag suckade och tittade ned på marken för att inte möta hans blick. 
- Ja, jag är tillsammans med Justin, sa jag snabbt och tittade upp på honom, han gick ännu närmre mig och la sin hand på min axel, jag skakade på huvudet och backade för att få bort hans hand.
- Jag tar det som 2 vänner som tar en fika, inget mer, sa han och jag såg förhoppningen men också irritationen i hans ögon, även om jag gärna vill stöta bort honom och säga nej vill jag inte göra honom arg... eller ledsen, inget kan väl hända om jag går med på det en gång, men han måste förstå att jag bara vill gå som vänner.
- Jag går med på det om vi fikar som vänner, inget mer, okej? 
- Okej, bra! Vad sägs som Starbucks imorgon klockan två? frågade han mig, jag suckade ännu en gång och visste att jag skulle ångra detta när jag berättade för Justin att jag skulle umgås med Lucas imorgon istället för honom, men han har säkert någon intervju eller något möte med hans Crew ändå... 
- Mm, okej, sa jag och var påväg att vända mig om och gå upp på mitt rum när jag ännu en gång kände en hand på min axel som stoppade mig. 
- Kan jag hämta dig? frågade Lucas och jag vände mig sakta om och skakade på huvudet.
- Nej, vi möts där, även om vi bor grannar, hämtar du inte mig, okej? sa jag och han nickade och log stort mot mig, jag försökte tränga fram ett litet leende som skulle göra mig lite gladare at jag precis sa ja till en "träff" med Lucas istället för att spendera så mycket tid med min pojkvän som möjligt innan han åker vidare på sin tour efter julen, varför sa jag ja egentligen?

Undra hur Justin tycker om att Alexis kommer vara med Lucas? 
Vad tycker ni så här långt om novellen?
 
Postat av: Arlinda

Amazing! Meerr!! Något jätte skpännande måste hända!!

2013-06-24 @ 20:52:05
Postat av: Celebnovell

Känner på mig att något hemskt kommer hända :S
Superbra!

2013-06-24 @ 20:59:21
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Biebertimez

Hej! Skulle du vilja göra länkbyte? Issåfall kommentera på ett utav mina inlägg så kg kan länka dig och sedan du mig:)

2013-06-25 @ 10:53:46
URL: http://biebertimez.blogg.se
Postat av: Biebertimez

Klart jag har länkat dig, din tur:)

2013-06-25 @ 11:11:39
URL: http://biebertimez.blogg.se
Postat av: Anonym

asbra <3

2013-06-25 @ 22:36:03
URL: http://biebzstoory.blogg.se/2013/june/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: